Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2005, 13:58   #1
VlomsBelang
Banneling

VlomsBelang's schermafbeelding

Standaard Politie verricht goed werk op Posse Leest in Mechelen

MECHELSE POLITIE LEVERT UITSTEKEND WERK OP POSSE LEEST

Op Paasmaandag bewees de Mechelse politie dat preventief en doortastend ingrijpen wel degelijk loont. Een politiemacht bestaande uit tientallen agenten wist het jaarlijkse volksfeest Posse Leest in goede banen te leiden en de aangekondigde rellen met allochtone jongerenbendes te voorkomen.

De inzet van de politie, waarbij vele agenten hun paasmaandag moesten opofferen, mag dan een dure zaak zijn voor de gemeenschap, het is de enige manier om aan dergelijke ernstige inbreuken op de openbare orde een einde te maken.

Het Vlaams Belang hoopt dat de Mechelse coalitie eindelijk door heeft dat men de verantwoordelijkheid voor de veiligheid op fuiven of openbare evenementen niet alleen bij de organisatoren kan leggen. De omvang van de jongerenbendes en de ernst van de baldadigheden laten dat niet langer toe.
Het Vlaams Belang feliciteert het Mechels politiekorps voor zijn degelijk en doortastend optreden.
Als het goed is, dan mag het ook gezegd worden.
Ik hoop dat ze zo blijven verdergaan zodat de Belg zich veilig kan voelen in zijn eigen land!!
Wel erg dat er zoveel agenten moeten zijn om een traditie gelijk posse Leest te laten doorgaan.
Vroeger waren er nooit problemen totdat de Marokkanen dit ontdekte....

Laatst gewijzigd door VlomsBelang : 30 maart 2005 om 14:00.
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:29   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dus meer blauw helpt he....

Maar eigenlijk is het erg he, dat we politie nodig hebben om fuiven en feesten te laten doorgaan en te beschermen tegen sommig gespuis...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 15:50   #3
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

toch wel erg dat posse leest tot dit jaar steeds zonder die grote politiemacht ook relatief veilig was.
Oud 30 maart 2005, 16:14   #4
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vryko
toch wel erg dat posse leest tot dit jaar steeds zonder die grote politiemacht ook relatief veilig was.
Kronkelredenering om de kern van het probleem te omzeilen. Typisch links ...
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 16:32   #5
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Kronkelredenering om de kern van het probleem te omzeilen. Typisch links ...
Alleen zij kunne gelijk hebben, een kenmerk voor progressievelingen (net nog in de les gezien, RZL is vantijd echt wel interessant ).
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 16:40   #6
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Standaard

reeds ettelijke jaren vast bezoeker posse leest

al die jaren posse leest groot succes, enorm veel volk, meestal goei weer, weinig flikken en weinig of geen criminaliteitsproblemen.

en plotseling dit jaar is het gebrek aan noemenswaardige problemen te danken aan de massale flikkenopkomst?

en dan vinden die rechtse zakken hier dat ik bij die redenering geen bedenkingen mag hebben?

kan enkel zeggen dat u een rare redeneringsmethode volgt
Oud 30 maart 2005, 16:43   #7
Tegendradigaard

Standaard

Tja hoe is het mogelijk he... veel politie en geen rellen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 30 maart 2005, 16:45   #8
Tegendradigaard

Standaard

Het antwoord staat misschien zelfs in uw tekst Vryko... in een niet multicultureel Vlaanderen was er geen probleem... en nu vonden de "DEMOCRATISCHE PARTIJEN VAN DE MEERDERHEID" dat het nodig was om plots veel politie op de been te brengen....

Waarom ?

Oud 30 maart 2005, 16:55   #9
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Het antwoord staat misschien zelfs in uw tekst Vryko... in een niet multicultureel Vlaanderen was er geen probleem... en nu vonden de "DEMOCRATISCHE PARTIJEN VAN DE MEERDERHEID" dat het nodig was om plots veel politie op de been te brengen....

Waarom ?
denk niet dat vlaanderen het laatste jaar zoveel veranderd is

bovendien wordt mechelen nog steeds bestuurd door de zonnekoning alias bart Somers, dus meer dan plat populisme zoek ik achter dien flikkenopkomst niet
Oud 30 maart 2005, 17:46   #10
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
denk niet dat vlaanderen het laatste jaar zoveel veranderd is

bovendien wordt mechelen nog steeds bestuurd door de zonnekoning alias bart Somers, dus meer dan plat populisme zoek ik achter dien flikkenopkomst niet
Liever dit soort plat populisme dan dat je fuiven of feesten preventief moet annuleren omdat verrijkende Marokkaanse jongerenbendes keet komen schoppen.
Maar ik begrijp je redenering als Animo-lid: Give pisslam a chance.
Give pisslam criminaliteit vooral a chance.
Oud 30 maart 2005, 18:04   #11
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Standaard

leuke commentaar, maar jammergenoeg totaal naast de kwestie

het gaat hier om een volksfeest dat reeds jaren erin slaagt om met een standaard aantal flikken goed te draaien.

pas dit jaar is dit goed draaien afhankelijk van een leger flikken?

tenopzichte van vorige jaren is er hier in mechelen geen nieuw leger vreemdelingen aangekomen, dus daar ligt de reden niet
Oud 30 maart 2005, 18:35   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is het onbegrijpelijk dat die flikken niemand uitgelokt hebben om gewelddaden te plegen.

tssss .. 't zijn er geen meer lijk vroeger ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 18:59   #13
Flipgirl
Banneling

Flipgirl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het gaat hier om een volksfeest dat reeds jaren erin slaagt om met een standaard aantal flikken goed te draaien.

tenopzichte van vorige jaren is er hier in mechelen geen nieuw leger vreemdelingen aangekomen, dus daar ligt de reden niet
Da snap ik ook ni ... Da heet juist "onbehoorlijk bestuur", want men heeft teveel agenten opgetrommeld (als het vorig jaar ook macheerde met minder) ... Wie gaat die "teveel aan agenten" vergoeden? Somers zelf (uit eigen zak)? VB Mechelen (die zo content zijn)?

Hier ist ook Paasmarkt geweest (Nijlen Jaarmarkt) ... Zo af en toe es een agent zien rondwandelen, maar niet "overdreven" en die agenten kwamen volgens mij ook meer om de markt te bezien, dan om de "orde te handhaven" ...
Flipgirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 19:05   #14
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl
Da snap ik ook ni ... Da heet juist "onbehoorlijk bestuur", want men heeft teveel agenten opgetrommeld (als het vorig jaar ook macheerde met minder) ... Wie gaat die "teveel aan agenten" vergoeden? Somers zelf (uit eigen zak)? VB Mechelen (die zo content zijn)?

Hier ist ook Paasmarkt geweest (Nijlen Jaarmarkt) ... Zo af en toe es een agent zien rondwandelen, maar niet "overdreven" en die agenten kwamen volgens mij ook meer om de markt te bezien, dan om de "orde te handhaven" ...
Liever deze vorm van onbehoorlijk bestuur, dan het 'behoorlijk bestuur' die resulteert in gemeenten als Molenbeek. Die vorm van 'behoorlijk bestuur' kost de belastingbetaler overigens een pak meer dan een eenmalige optrommeling van flikken. Ik denk met name aan de gevangeniskosten, aan de kost van nutteloze en onproductieve straathoekwerkers, aan schoonmaakkosten want voor de populatie in dat nomansland van behoorlijk bestuur geldt de milieuwetgeving niet, etc. 8)
Oud 30 maart 2005, 19:46   #15
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Net met een oudere collega gesproken : die vindt dat er tegenwoordig zo weinig geweld in het uitgaansleven is : in zijn tijd (eind jaren 60) ging men, elkaar tenminste nog te lijf met kettingen ...
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 21:47   #16
Mecheleir
Partijlid

Mecheleir's schermafbeelding

Standaard

Aangezien ik zelf op deze fuif aanwezig was is het dus wel zeer makkelijk om er men mening over te geven. Dus voor diegenen die er niet waren, ik kan u zeggen dat de aanwezige politiemacht zéker nodig was. Er word daar zowat elk jaar zwaar gevochten en dat kondigde zich nu ook weer aan. En het zat er ook bijna op, er waren ongeveer een 50-tal marokkanen en en 35-tal gabbers en skins en ik moet u niet vertellen wat zij over elkaar denken. Gelukkig stonden er heel de tijd 4 buitenwippers en waren ze al afgeschrikt door de vele aanwezige agenten. Ik vind het ook spijtig dat dit de maatschappij meer kost, maar ik denk dat het binnen enkele jaren routine zal zijn hoor.
Mecheleir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 22:25   #17
Belziek
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Net met een oudere collega gesproken : die vindt dat er tegenwoordig zo weinig geweld in het uitgaansleven is : in zijn tijd (eind jaren 60) ging men, elkaar tenminste nog te lijf met kettingen ...
Idd, dat waren nog eens tijden!
Belziek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 08:04   #18
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belziek
Idd, dat waren nog eens tijden!
[font=Times New Roman][size=3]Ja [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar toen was het op de vuist gaan en daarna samen een pint drinken![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Nu halen ze messen,revolvers enz boven en deinzen er niet voor terug die te gebruiken![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Groot verschil met vroeger hoor![/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2005, 11:14   #19
VlomsBelang
Banneling

Standaard

Citaat:

Och jongen toch!
Er zijn hier 12.00moslims in Mechelen, dus da zijn ze al 12.000 teveel.
En den Bervoets of Van Roy is geen haar beter dan Somers.
De Somers doet tenminste nog iets voor tstad, terwijl uw SP-vriendjes Bervoets en Van Roy jarenlang geen KLOOTEN hebben gedaan.

Maar wacht maar, binnekort zal de Creyelman hier wa orde op zaken stellen.
Nu willen die zwette mannen ook nog de Moskee aan de malinwa uiotbreiden, maar het bestuur heeft dit geweigerd.
Nu gaan die zwette mannen het hogerop proberen omdat ze niet akkoord gaan met het BELGISCHE BESTUUR in een BEGISCHE STAD!!

WIJ GAAN ONZE STAD NIET (nog meer) LATEN INPALMEN DOOR MOSLIMONKRUID!!
Oud 31 maart 2005, 11:18   #20
VlomsBelang
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flipgirl
das een goei!! "Hier in Nijlen"...

Jongen, zo'n boerengat waar da ze sporadisch ne verdwaalde marokkaan zien rondlopen heeft geen flikken nodig.

Daar gaan ze nog elke zondag naar de kerk, en als er dan is ne marokkaan rondloopt, dan kijkte gelle allemaal vies naar die gast.

Heb het zelf meegemaakt toen ik met mijne maat, ne marokkaan, in Putte of Heist o/d Berg rondliep.

Precies da ze een spook hadden gezien.

Langs den andere kant WOU IK OOK dat het er in MECHELEN zo aan toe ging zenne...

en ja, mijnen beste maat is ne marokkaan en die weet ook dak nen VB'er ben..maar dien heeft er zelf genoeg van dat da krapuul de naam van die enkele goeie marokkanen naar de zak helpt!

Laatst gewijzigd door VlomsBelang : 31 maart 2005 om 11:18.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be