![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Bijna alle partijen hebben in de Brusselse praatbarak een voorstel ingediend om de erkenning van het VB als fractie in te trekken .
Om dit te kunnen doen zijn ze zelfs van plan het reglement van hun parlement aan te passen. Het VB heeft 6 van de 17 Vlaamse parlementsleden. Met dit aantal is het ook een fractie kunnen worden . Het voorstel dat nu ingediend is stelt dat de gelden kunnen ingetrokken worden als die partij , de voorloper van die partij, of een vzw van die partij (of een voorloper van die vzw ) is veroordeeld voor racisme. Iedereen weet dat de wetten retro-actief gebruikt zijn bij de veroordeling. Een stapje verder worden de wetten dan weer aangepast aan de huidige situatie zoals in dit voorbeeld. Volgens het voorstel wordt de erkenning ingetrokken voor heel de zittingsperiode, tot juni 2009 dus... Enkel Spirit tekende samen met het Front National het voorstel (voorlopig) niet. De gevolgen zijn niet min. Minder spreektijd, geen stemrecht meer in de fractie's , geen fractielokalen meer , 2 werknemers minder , drie verkozenen uit het bureau van het Brussels Gewest, subsidie's kwijt enz. Niet meer of minder dan een politieke moord om een partij met de steun van "vlaamse" partijen. Voor diegenen die nog moesten twijfelen : De oorlog is begonnen. ![]() _________________ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Menapius : 23 april 2005 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge krijgt van mij 50 eurocent als ge daar een link aan wilt toevoegen.
Zodat ik eens kan checken of andere Vlaamse partijen die in dat parlement zouden zetelen en die gij niet vermeldt, ook dat voorstel steunen. En nog wat andere zaken checken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat is de motivatie van Spirit (nog) niet te tekenen en van N-VA dit wel te doen?
Een bron is overigens mooi meegenomen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Bron ? G.V.A. gisteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Want iedereen weet al dat hun uitleg 'racisme' niet meer is dan het zoeken naar een stok om de grootste Vlaams-nationalistische partij van Vlaanderen te kelderen samen met de meeste Vlaamse kontlikkers die deze manier gebruiken wegens het gebrek aan elementaire kennis qua dialoog voeren met het Vlaams Belang..... dus als we het Vlaams Belang niet kunnen klein krijgen via dialoog en uiteindelijk in de stembusgang dan maar een stok zoeken en ze via de wet de strot dicht knijpen..... --> één ding heb je gelijk deze oorlog is begonnen samen met de véle andere oorlogen die het Vlaams Belang voert om z'n bestaan en verdediging van de Vlaamse belangen en rechten van het Vlaamse Volk. En iedereen weet wie uiteindelijk deze oorlog zal winnen ![]() ...afspraak 8 oktober 2006! (of vroeger indien Verhofstadt op z'n gezicht valt)
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door William : 25 april 2005 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik kan het bevestigen uit monde van een Brussels Parlementslid voor het Vlaams Belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Jullie geloven natuurlijk enkel De Morgen en andere progressieve linkse bronnen maar goed, ik laat u in alle vrijheid!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De domheid regeert verder.....
tjonge tjonge toch en nog is men niet geleerd.... Men duwt de kiezers als het ware in de richting van het Vlaams Belang......Hoe dom kan men zijn....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() AVV, waar is de VVK?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ZAAL: ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Hèhè, eindelijk..
Dat werd hoog tijd. Racisme is niet toegestaan, zéker niet op parlementair nivo.
![]() |