![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men heeft enkele dagen terug een hele hoop nep artikelen van china onderschept.
Sigaretten, kleding en parfum. Dat men met de parfum niets nuttigs kan doen tot daar toe maar waarom verkoopt men de sigaretten niet gewoon met in het groot erop nep en zend men met dat geld wat men daar aan verdiend de kleren niet naar afrika ofzo? Wat heeft het nu voor nut om de kleding op te stoken? Men vraagt de goede Belg om kleding die ze niet meer gebruiken in te zamelen voor goede doelen en de regering gaat nieuwe (nep)kleding gewoonweg verbranden. Zielig is dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat je die nep-producten niet mag verkopen. Daar zitten patenten op. Ook op je witte stinkstokje.
Zelfs uitdelen van kleren in Afrika lijkt onmogelijk om dezelfde reden. Ik zie die afrikaantjes al rondlopen in nep-vercati kostuums.
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal die afrikaantjes een zorg zijn welke tekst op hun kleding staat. Voor mijn part halen ze de tekst nike ofzo gewoon van de kleding af of doorstreept het met een alcohol stift maar gewoon opbranden is zinloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Tja, het lijkt wel een redelijk pervers uitvloeisel van onze luxemaatschappij : gewoon producten vernietigen omwille van het patent dat er op zit. Maar wat kan je anders doen : als je ze naar Afrika opstuurt kan je ze binnen de korste keren hier terug op de (zwarte) markt vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Heb je ooit al eens de enorme verspilling gezien van een op de klippen gelopen olietanker? en het daarbij horende natuurlijk leed? Of het feit dat de duizenden kilometerslange russische pijpleidingen in staat van ontbinding zijn, dat de olie er op verschillende plaatsen gewoon uitspuit tot ongeloofelijke vernieling van de omliggende natuur, en het woordje "onderhoud" niet lijkt te bestaan in het Russisch? Heb je enig idee hoeveel grondstoffen we dagelijks weggooien in de restafval zak, zoals plastieke yoghurt-bekertjes, fruitafval, bedorven voedsel, endergerlijke? Die paar ton truitjes die opgebrand worden zullen het heus niet maken hoor.
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gebeurd er dan met die kleren, heel simpel nog voor die container in timboekto van den boot gaat, is die al lang gestript en zit die kleiding weer op de europese markt... and that's the reason why... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Verbranden dedju dat is slecht voor het milieu...
zo gaan we nooit de Kyoto norm halen he..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Kleren gewoon opfikken - nep of niet - dat is toch gewoon kijharde verspilling?
In 'het leven zoals het is politie (op den één)' (Echt gieren trouwens dat programma. De politie van antwerpen... zegt genoem ofzo? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() de politie zou zich gewoon niet mogen bezighouden met het opsporen van nep merkkledij. Er zijn Veeeel belangrijker zaken dan het beschermen van de belangen van een geestelijk gestoorde minderheid die hun "echte" merkkledij evengoed in de derde wereld produceren. Indien china diezelfde producten kan leveren aan een lagere prijs dan hebben ze het recht omdat te doen. Het is gewoon het spel van de vrije markt !
Typisch dat kapitalisten hun vrije markt altijd zo ophemelen maar wanneer het in hun nadeel speelt dan willen ze altijd corrigerende maatregelen op die vrije markt !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
De Vlaamse spinnerijen/weverijen kunnen onmogelijk concurreren met de kwantiteit & prijs van china, en dat doen ze dan ook niet. Waarschijnlijk dat er verschillende van uw kameraden nog in een spinnerij gewerkt (in de mate dat er in die sektor nog arbeiders nodig zijn) hebben en zijn buitengegooid omdat kwantiteit niet meer prioritair was. Wat china niet kan is kwaliteit produceren. Kleren die na 10 keer wassen niet uitgeleurd en bleek zijn zoals de forumkleuren (sorry Jeroen). Kwaliteit is dan weer de troef van het westen (en van dit forum).. Als ze dan nog eens nep-versies gaan maken van onze kwaliteitskleding en we zouden hier niet hard tegen optreden??? Waarom niet ineens alle textielarbeiders buitengooien en de resterende fabrieken ombouwen tot kantoren voor sociaal assistenten...
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Je punt was?
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Waar denk je dat je Nike of andere merkkledij gemaakt worden? ![]()
Laatst gewijzigd door Griffin : 22 april 2005 om 17:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar een paar sportschoenen is niet echt waar ik op doelde. Ik had het meer op snob-toestanden zoals kostuums, kleedjes, de betere bloezen en hemden.
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Ik bekijk dit anders,ik koop geen echte merkkledij meer omdat ik een vermoeden heb dat zelfs kledingzaken die merken verkopen hun aandeel hebben in nep-artikelen.
15 jaar geleden kon men nog echte merkkleding kopen zoals Millet,Chipie,Levi's,......... Daarom koop ik nu in de Scapino of Promo alhoewel ik een liefhebber ben van merkkleding maar ik heb geen vertrouwen meer in de kledingzaken.
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is de grondvraag:
waarom geven wij geld aan merkkledij die niet van kwaliteit is, of waarom betalen we meer voor dezelfde kwaliteit aan hetgeen we 'merk' noemen dan aan hetgeen niet merk is. Antwoord: omdat we ons willen onderscheiden. (omfloerst voor: wij zijn dikke nekken) Gevolg: geldstromen naar 'merken', en bescherming van hun markt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() merken zijn een puur artificiele meerwaarde idd
een meerwaarde die er geen is normaal is het een kwaliteitsgarantie maar daar zijn veel beter systemen voor. vaak zijn dure merken ook helemaal niet kwalitatief beter nu
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons nooit vergeten,het gaat niet om de KLEREN,het gaat om de MERKEN!
Ook ik gevoel een serieuze walging voor een systeem,waarbij een Chinees stuk textiel met een krokodil in de juiste richting of een aap met een krul in zijn staart er op, "echt" zou zijn en een,al even Chinees,stuk textiel zonder "correcte" aap of krokodil of wathever niet "echt". De enig juiste reaktie is ,WEIGER stukken textiel van "grote" merken te kopen.Uiteindelijk betaal je niet voor redelijke arbeidsvoorwaarden voor mede -arbeiders,hier, of in China,maar voor een opgeblazen "merkhouder" ergens..... Weg met de "mode-blazen" ! |
![]() |
![]() |