![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er zijn geen andere hypotheses
Laatst gewijzigd door MARE : 11 oktober 2006 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet staan. Uit de fractie van de VLD in Oostende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Antoon : 11 oktober 2006 om 15:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Ik had het nog niet gezien. Tja als ze het willen doen dan moeten ze het nu doen en niet vlak voor de verkiezingen. Ik vermoed echter wel dat zelfs binnen de VLD men niet zomaar een lid op straat zet per monde van de voorzitter.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 oktober 2006 om 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beysen, Coveliers en Dedecker waren stemmentrekkers van de VLD. De ene heeft zelfmoord gepleegd na een mislukte solopoging, de tweede is in kartel gegaan met Vlaams Belang, en de derde, dat valt nog te zien.
Eén zekerheid : de leegloop van VLD-kiezers gaat onverminderd voort. Laatst gewijzigd door Antoon : 11 oktober 2006 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() de vld tekent zijn eigen doodvonnis.
![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de VLD zelf blijft er bitter weinig over. Ik ben benieuwd voor mei 2007. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en neen. Als ze met Dedecker naar de verkiezingen waren gegaan dan hadden ze ook een probleem gehad. Nu hebben ze ook een probleem daar niet van. Enfin hij heeft veel stemmen opgeleverd maar is is altijd een pain in the ass gebleven voor de leiding van de VLD en vandaag hebben ze een keuze gemaakt dat ze liever een paar stemmen minder hebben dan pijn aan hun zitvlak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Schepen
|
![]() Tis dus zeker nu...Somers gaat deze avond partijraad samenroepen voor de uitzetting van Dececker uit de partij.... goe bezig mannen...nog eens enkele 1000den kiezers een ruk naar rechts
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ironie is dat er amper een paar jaar geleden in de media nog discussie was of de VLD een "volkspartij" zou worden. Hmmm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Probleem was niet zozeer wat Dedecker zei dan wel zijn loyaliteit aan het apparaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik denk dat ze dit al eerder van plan waren, maar eerst de verkiezingen afgewacht hebben, om te zien hoe hij scoorde. Was hij nog steeds even populair, zouden ze zwijgen en hem laten blijven. Nu ze gezien hebben dat zijn populariteit, tanende is, zullen ze hem buitengooien.
De toekomst zal nu leren hoe liberaal, Dedecker echt was. Laatst gewijzigd door luvali : 11 oktober 2006 om 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Jean-Marie Dedecker ...Mijn hartje bloedt...
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2006 om 16:02. Reden: titel |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Somers kiest voor de korte pijn dus
![]() Gaat hij nu naar VLOTT ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Schepen
|
![]() Welk apparaat? wat is er nu gebeurd in Oostende? Niets toch? Hij zei dat ie wilt zetelen... ik snap de zware reactie van Somers gewoonweg niet. Dat doet me gewoon vermoeden dat ze effectief afgewacht hebben tot de verkiezingen, even kijken hoeveel stemmen en dan buiten... Maar ze gaan hun wreed mispakken, nu was het gemeenteverkiezingen. Op federaal vlak is da volgens mij een groot stemmenkanon, vergelijkbaar met Coveliers..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Met Coveliers erbij won het VB Antwerpen ook geen stemmen .
Als de VLD blijft ruzie maken gaan ze zelf stemmen blijven verliezen aan de sossen en de tsjeven ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet dat ik mij als nationaal solidarist stoor dat de liberale partij zijn eigen doodvonnis tekent, maar de manier van politiek doen is toch wel bijzonder laag van de VLD.
Heel die uitsluiting is gewoon opgezet spel. Je mag niet vergeten dat de partij Dedecker heeft gedwongen om deel te nemen in Oostende, want de partijleiding wist zeker dat de VLD er ging verliezen. Hierdoor konden ze de rechtse liberaal Dedecker het verlies aanrekenen en zo zouden ze Dedecker gemakkelijker uit de partij kunnen smijten. Zo van zie je nu wel dat de VLD moet een centrum koers varen, want de rechtse figuur Dedecker verliest. De VLD had zonder Dedecker zeker nog zwaarder verloren in Oostende, maar ja dat zal de liberalen natuurlijk niet zeggen. Uiteraard zullen de VLD machthebbers raar opkijken in 2007, wanneer hun links liberaal partijtje gedecimeerd zal worden. Het kartel met Vlaams Belang en Vlott zal daarintegen fors winnen. Die liberalen toch, je zou er nog medelijden van krijgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk gaat hij naar VLOTT. Het heeft geen zin om alleen een nieuwe donkerblauwe partij op te richten: dat heeft Beysen bewezen.
|
![]() |
![]() |