Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2005, 17:08   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard verband tussen luiheid en intelligentie?

Rustig op uw rug denkt u het best

Denk niet te snel dat iemand die naast je op de sofa zit of hangt een luierik is. In werkelijkheid is die persoon misschien diep aan het denken. Want, zo weet de Sunday Times te melden, denken doe je het best horizontaal.
Rodin liet zijn 'denker' zitten, met een hand onder de kin. Churchill dacht naar eigen zeggen het best in bad, en ook de kreet 'eureka' werd geslaakt vanuit liggende positie. Maar volgens wetenschappers van de Australian National University in Canberra denkt de mens toch het best als hij of zij ligt. Want in die houding worden vraagstukken het best en het snelst opgelost, zo blijkt uit testen die de Australiërs deden.
Het draait allemaal rond noradrenaline, een natuurlijk hormoon dat door de hersenen wordt aangemaakt in stresssituaties. Het heeft invloed op de hersencellen en vermindert zowel onze aandacht voor details als ons rationaal denken. Als mensen rechtop gaan staan, veroorzaakt dat een chemische reactie waardoor meer noradrenaline wordt aangemaakt. Maar als we liggen, vermindert de aanwezigheid van dat hormoon, met als gevolg dat we beter en helderder denken.
Dat bleek toen psychologen aan 20 proefpersonen een 30-tal anagrammen voorlegden om te zien hoe snel ze die konden oplossen. Die woorden werden op een scherm geprojecteerd en de deelnemers aan het experiment moesten ze eerst rechtstaand en vervolgens liggend oplossen. "En toen bleek dat de mensen in liggende houding gemiddeld 3.1 seconden per anagram minder nodig hadden dan wanneer ze stonden", aldus professor Dan Byrne die het onderzoek leidde.
En net nu er weer volop wordt gediscussieerd over de vraag of er al dan niet verschillen zijn tussen het geestelijke capaciteiten van vrouwen en mannen, geeft dit onderzoek aan dat er wat noradrenaline betreft in elk geval gelijkheid is tussen M en V, want de scores lagen precies gelijk.

-----------------------------------------

al dat naarstig gewerk de gansen dag maakt de mensen dommer.
afgestompt komen ze thuis en kijken tv...
stress, te weinig slaap, etc.

ipv afgeven op werklozen, trage en slome (maw 'luie') mensen, mensen die niet mee willen draaien in het systeem maar kiezen voor genieten, toont men beter wat begrip en respect: zij zijn niet toevallig vaak creatieve geesten en grote denkers.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 mei 2005 om 17:10.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 17:19   #2
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Rustig op uw rug denkt u het best

Denk niet te snel dat iemand die naast je op de sofa zit of hangt een luierik is. In werkelijkheid is die persoon misschien diep aan het denken. Want, zo weet de Sunday Times te melden, denken doe je het best horizontaal.
Rodin liet zijn 'denker' zitten, met een hand onder de kin. Churchill dacht naar eigen zeggen het best in bad, en ook de kreet 'eureka' werd geslaakt vanuit liggende positie. Maar volgens wetenschappers van de Australian National University in Canberra denkt de mens toch het best als hij of zij ligt. Want in die houding worden vraagstukken het best en het snelst opgelost, zo blijkt uit testen die de Australiërs deden.
Het draait allemaal rond noradrenaline, een natuurlijk hormoon dat door de hersenen wordt aangemaakt in stresssituaties. Het heeft invloed op de hersencellen en vermindert zowel onze aandacht voor details als ons rationaal denken. Als mensen rechtop gaan staan, veroorzaakt dat een chemische reactie waardoor meer noradrenaline wordt aangemaakt. Maar als we liggen, vermindert de aanwezigheid van dat hormoon, met als gevolg dat we beter en helderder denken.
Dat bleek toen psychologen aan 20 proefpersonen een 30-tal anagrammen voorlegden om te zien hoe snel ze die konden oplossen. Die woorden werden op een scherm geprojecteerd en de deelnemers aan het experiment moesten ze eerst rechtstaand en vervolgens liggend oplossen. "En toen bleek dat de mensen in liggende houding gemiddeld 3.1 seconden per anagram minder nodig hadden dan wanneer ze stonden", aldus professor Dan Byrne die het onderzoek leidde.
En net nu er weer volop wordt gediscussieerd over de vraag of er al dan niet verschillen zijn tussen het geestelijke capaciteiten van vrouwen en mannen, geeft dit onderzoek aan dat er wat noradrenaline betreft in elk geval gelijkheid is tussen M en V, want de scores lagen precies gelijk.

-----------------------------------------

ipv afgeven op werklozen, trage en slome (maw 'luie') mensen, mensen die niet mee willen draaien in het systeem maar kiezen voor genieten, toont men beter wat begrip en respect: zij zijn niet toevallig vaak creatieve geesten en grote denkers.
U zult gegara&ndeerd één van de slimste en creatiefste mensen op dit forum zijn
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 17:21   #3
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
En dan zwijgen we nog over het niveau van de meeste programma's.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 17:24   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
rap, red uw stereotype denkpatroontjes met wat stereotype humor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 17:59   #5
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is inderdaad zo - u heb ik nog niet veel verder weten komen dan het reciteren van hetgeen ze u op vtm en consoorten dagelijks inlepelen. U stelde mij ook ongeveer vijftig keer dezelfde vraag. Op vlak van originaliteit kan je dus ook nog wat opsteken van mitgard
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 18:28   #6
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
is inderdaad zo - u heb ik nog niet veel verder weten komen dan het reciteren van hetgeen ze u op vtm en consoorten dagelijks inlepelen. U stelde mij ook ongeveer vijftig keer dezelfde vraag. Op vlak van originaliteit kan je dus ook nog wat opsteken van mitgard
Zoals gewoonlijk, 100% akkoord met U (en uiteraard ook met Mitgard) ...

En oh ja, hoe luidde mijn vraag weeral en hebt U al een (creatief) antwoord gegeven?

[size=1]U bedoelt toch mijn vraag niet waarom U drie jaar van de dop werd gesmeten?[/size]

Wie van U twee de lui(p)aardkoning is?... Ik zou het begot niet weten ...

Hier hangt een lui(p)aard in zijn hangmat...
[size=1](Is dat niet creatief?)[/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 mei 2005 om 18:29.
Oud 2 mei 2005, 18:36   #7

Standaard

Citaat:
Zoals gewoonlijk, 100% akkoord met U (en uiteraard ook met Mitgard) ...

En oh ja, hoe luidde mijn vraag weeral en hebt U al een (creatief) antwoord gegeven?

[size=1]U bedoelt toch mijn vraag niet waarom U drie jaar van de dop werd gesmeten?[/size]

Wie van U twee de lui(p)aardkoning is?... Ik zou het begot niet weten ...

Hier hangt een lui(p)aard in zijn hangmat...
[size=1](Is dat niet creatief?)[/size]
neen creatief is het niet. U zal dus harder uw best moeten doen mijn beste ! plaatjes of ideeen of wat dan ook kopieren is niet creatief. In het woord creatief zit de stam creatie = schepping verborgen. Het gaat er bij creatief zijn dus over om iets nieuws (daarvoor onbestaande) te scheppen. Blijven oefenen is dus het devies !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2005 om 18:37.
Oud 2 mei 2005, 21:36   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge kent toch de uitdrukking "slaap er eens een nachtje over".
Het werkt! Zelfs in den dag!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 07:55   #9
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er van meespreken.
AL die harde werkers rondom mij zijn walgelijk oppervlakkig en soms compleet onbewust van dingen die er vingerdik opliggen. Liever vasthouden aan denkpatroontjes die het draaien van het systeem bevorderen: die heerlijke knusse samenhorigheid.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 08:01   #10
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik kan er van meespreken.
AL die harde werkers rondom mij zijn walgelijk oppervlakkig en soms compleet onbewust van dingen die er vingerdik opliggen. Liever vasthouden aan denkpatroontjes die het draaien van het systeem bevorderen: die heerlijke knusse samenhorigheid.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 10:33   #11
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achach, het marginale gedeelte van het forum heeft weer eens iets om te zeuren.
Linken leggen tussen wetenschappelijke resultaten (die 9 kansen van 10 bij werkenden werd uitgevoerd, maar soit) en werkloosheid.
Net zoals deze topic
http://forum.politics.be/showthread.php?t=33225

Het bewijs dat werkloosheid een bekrompen geest in de hand werkt, is duidelijk.
Zowel Bhairav, King als Mitgard zijn kneuterige zagen geworden die de werkman veroordelen maar dankzij die persoon maandelijks hun bijdrage ontvangen, om alzo niet nog dieper in de marginaliteit te vallen.

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Mitgard
king hoeft tenminste geen hielen te likken of reten te kussen van een of andere droplul.
die kruipt voor NIEMAND.
tof als ge met weinig kunt overleven.

Dus werken is hielen likken????

Citaat:
het is omdat al die werkslaven niet zonder hun luxe kunnen dat ze jaloers zijn op werklozen.

en zich maar afrukken op het feit dat ze 'hard werken', dat ze bij het 'goede' deel van de bevolking horen, het enige waar ze hun laatste restje zelfwaarde uit putten.

M.a.w. verklaar jij hier dat zolang je de mogelijkheid wordt gegund, je je luie reet nooit zult heffen van die stoel.
Jou geheugen is blijkbaar van korte duur, teveel wiet of ander gazongras door je neus gehaald?
Lees het volgende eens.

Citaat:
stap in de goede richting, leenfloners zijn vaak eenzaam en triest door stigmatisering door asocialen, en kunnen vrienden die wat verder wonen niet opzoeken voor steun en troost.

Heb jij toch geschreven, niet?
Eenzaam en triest???
Ze worden gestigmatiseerd???

Eerst medelijden willen wekken om dan een verklaring te geven die haaks staat op............

Ik jou stigmatiseren?
Bwah.......... je komt in hetzelfde laatje te liggen als Baihrav, met op dat laatje: Niet au serieux nemen, bezitters van fijngesnoven en geblowde hersenen

Eerst is de leefloner eenzamer en triest, nu is hij een denker, want hij ligt een hele dag op zijn gat...........
Wat is het nu eigenlijk?
Als je werkelijk zo een verstandige jongen was door op je rug te liggen, dan zat je nu niet meer steun te trekken, maar was je slim genoeg om je huidige marginale staat achter je te laten en voor jezelf te werken, niet voor een baas.

Leefloners zijn per definitie NIET marginaal, alleen zijn er enkelen die door hun gedrag de anderen dat etiket bezorgen, net zoals de allochtonen, enkele allochtonen bezorgen de hele groep een slechte naam.

Laatst gewijzigd door Horus : 3 mei 2005 om 10:39.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 13:43   #12
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel Bhairav, King als Mitgard zijn kneuterige zagen geworden die de werkman veroordelen maar dankzij die persoon maandelijks hun bijdrage ontvangen, om alzo niet nog dieper in de marginaliteit te vallen.
We hebben het daarover al gehad.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 14:10   #13
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
We hebben het daarover al gehad.
Ah?

Bon.
Oud 3 mei 2005, 14:20   #14

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Dus werken is hielen likken????
Werken voor het kapitaal van een ander die de natuurlijke hulpbronnen heeft gemonopoliseert is inderdaad hielenlikken. En vanwege de frustraties die deze onrechtvaardigheid met zich meebrengt dan maar wat werklozen gaan bashen is laf. Alleen gekweekte slaven doen dat. Wat al de rest van je zever betreft is het inderdaad zielig dat er op de genialiteit van Bhairav en Mitgard ( en mezelf) amper een beroep wordt gedaan. In india zouden het heilgen zijn. Daar zijn ze wat minder materialistisch ingesteld en beseffen ze de waarde van contemplatie.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 3 mei 2005 om 14:20.
Oud 3 mei 2005, 14:31   #15
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Werken voor het kapitaal van een ander die de natuurlijke hulpbronnen heeft gemonopoliseert is inderdaad hielenlikken. En vanwege de frustraties die deze onrechtvaardigheid met zich meebrengt dan maar wat werklozen gaan bashen is laf. Alleen gekweekte slaven doen dat. Wat al de rest van je zever betreft is het inderdaad zielig dat er op de genialiteit van Bhairav en Mitgard ( en mezelf) amper een beroep wordt gedaan. In india zouden het heilgen zijn. Daar zijn ze wat minder materialistisch ingesteld en beseffen ze de waarde van contemplatie.
King,
Zoals ik reeds vermeld heb, ben ik al minstens 20 maal in India geweest (niet als toerist).

Ik vind, wat U hierboven schrijft, beschamend ... En met mij de miljoenen echte armen (en dat zijn dan nog anderen armen dan hier), melaatsen, verrotte levende lijken... Tja, echt materialistisch kunt U die melaatsen inderdaad niet noemen...

Mss iets minder warde hechten aan comtemplatie en iets meer aan 'arbeid adelt?'...

Laatst gewijzigd door Chipie : 3 mei 2005 om 14:32.
Oud 3 mei 2005, 14:38   #16
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Werken voor het kapitaal van een ander die de natuurlijke hulpbronnen heeft gemonopoliseert is inderdaad hielenlikken.
De meesten werken nog altijd voor zichzelf, niet ter doel om die pummel met monopoliepositie te verrijken.
Een soort van 'overleven' als het ware.

Citaat:
En vanwege de frustraties die deze onrechtvaardigheid met zich meebrengt dan maar wat werklozen gaan bashen is laf.
Bashen op werklozen is laf.............. behalve:
als je een werkloze bent die het afgeeft op werkenden maar wel alles ervoor over hebt om toch maar je steun te blijven behouden, want ook die mensen maken gebruik van die hulpbronnen.
Tenzij je nu op een fietsje je eigen elektriciteit voor je pc bijeen zit te fietsen..... maar ik betwijfel het.
Hij die 'hielen' likt, is sociaal genoeg om jou vooruit te helpen.

Laf is diegene die het afgeeft op de mensen die hem/haar onderhoudt.
Ik veronderstel dat je je steungeld nu gaat afzeggen?

Citaat:
Wat al de rest van je zever betreft is het inderdaad zielig dat er op de genialiteit van Bhairav en Mitgard ( en mezelf) amper een beroep wordt gedaan.

Ik moet zeggen, jouw bescheidenheid siert je!
Wat die genialiteit betreft, in talloze reacties van U en consoorten kan aangetoond worden dat tegenstrijdigheid troef is. Argumenten totaal geen steek hebben.
Iemand die steun trekt maar anarchie preekt................... hypocriet noemen ze dat wel eens.
Iemand die teert op het sociaal systeem maar werkers (die dat systeem onderhouden) 'hielenlikkers' noemt.

Ik moet zeggen, ik (en waarschijnlijk nog vele andere forumgangers) ben echt onder de indruk van uw genialiteit.

Ik zou je pas echt geniaal vinden, mocht je het systeem, wat je zo afbreekt, afwijzen en de rug toekeren.
Dus geen leefloon, niks sociaal systeem, ga lekkker in de bomen leven, zoek je zelf wat natuurlijke hulpbronnen bijeen en doe je eigen ding.

'geniaal'............................ jongens toch! van humor gesproken
Oud 3 mei 2005, 14:45   #17

Standaard

Citaat:
King,
Zoals ik reeds vermeld heb, ben ik al minstens 20 maal in India geweest (niet als toerist).

Ik vind, wat U hierboven schrijft, beschamend ... En met mij de miljoenen echte armen (en dat zijn dan nog anderen armen dan hier), melaatsen, verrotte levende lijken... Tja, echt materialistisch kunt U die melaatsen inderdaad niet noemen...

Mss iets minder warde hechten aan comtemplatie en iets meer aan 'arbeid adelt?'...
je bent er dan mss al 20 keer meer dan ik geweest. Maar je hebt er blijkbaar niks geleerd. Heb je het oefeningetjes al gedaan die ik speciaal voor je opschreef en waardoor je van al je illusies = frustraties kan afgeraken. Hoe dat werkt kan ik je niet uit leggen. Je kan het alleen maar ervaren door het te doen. Misschien volgende keer als je in India bent eens wat meer contact maken met de mensen - maar jouw zullen ze zolang je geld bij hebt terecht zien als een melkkoe om leeg te melken.
Oud 3 mei 2005, 14:50   #18
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
De meesten werken nog altijd voor zichzelf, niet ter doel om die pummel met monopoliepositie te verrijken.
Aha, de meesten werken dus voor zichzelf. Ben blij dat te horen na al dat gezaag dat de werkenden voor de doppers werken. Ben meteen opgelucht dat je niet voor mij werkt.
Vind het anders wel grappig dat er nooit iemand reageert als er verkondigd wordt dat de werkende mens voor de niet-werkende werkt maar als iemand zegt dat de werkenden in feite werken om een pummel met monopolipositie te verrijken komt er wel meteen een reactie.

Citaat:
als je een werkloze bent die het afgeeft op werkenden maar wel alles ervoor over hebt om toch maar je steun te blijven behouden, want ook die mensen maken gebruik van die hulpbronnen.
Tenzij je nu op een fietsje je eigen elektriciteit voor je pc bijeen zit te fietsen..... maar ik betwijfel het.
Sociaal genoeg? Omdat het verplicht van je loon afgehouden wordt zeker, ik denk niet dat jij ervoor zou kiezen om anderen vooruit te helpen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 14:53   #19

Standaard

Citaat:

Laf is diegene die het afgeeft op de mensen die hem/haar onderhoudt.
Ik veronderstel dat je je steungeld nu gaat afzeggen?

Ik moet zeggen, jouw bescheidenheid siert je!
Wat die genialiteit betreft, in talloze reacties van U en consoorten kan aangetoond worden dat tegenstrijdigheid troef is. Argumenten totaal geen steek hebben.
Iemand die steun trekt maar anarchie preekt................... hypocriet noemen ze dat wel eens.
Iemand die teert op het sociaal systeem maar werkers (die dat systeem onderhouden) 'hielenlikkers' noemt.

Ik moet zeggen, ik (en waarschijnlijk nog vele andere forumgangers) ben echt onder de indruk van uw genialiteit.

Ik zou je pas echt geniaal vinden, mocht je het systeem, wat je zo afbreekt, afwijzen en de rug toekeren.
Dus geen leefloon, niks sociaal systeem, [size=3]ga lekkker in de bomen leven, zoek je zelf wat natuurlijke hulpbronnen bijeen en doe je eigen ding.[/size]

'geniaal'............................ jongens toch! van humor gesproken
en je spreekt jezelf tegen want ik kan niet in de bomen gaan leven omdat die nu eenmaal allemaal door jouw heiligen ( van de kapitalistische hoogmis) gemonopoliseerd zijn. En voor je weer verder voorgeprogrammeerd door vtm en andere rommel gaat oordelen ga mss eens kijken naar de doelstellingen in de zopas hier bekent gemaakt statuten van het vierde wereld syndciaat en dan zal je letterlijk lezen dat we af willen van het paternalistische systeem van uitkeringen die door de arme ( niet beter wetende ) werkers moet worden betaald.

zie daarvoor http://forum.politics.be/showthread....45#post1064645 posting 1325

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vierde wereld syndicaat
4.2.2. Het nastreven van een samenleving waarin de toegang tot de van nature collectieve hulpbronnen voor eenieder gegarandeerd is, met respect overigens voor diezelfde toegang daartoe van de andere levende wezens op onze planeet.
- Daartoe dienen de eigendomsrechten op de Natuur, de van nature voorradige hulpbronnen waarin niemand arbeid investeerde omdat ze reeds aanwezig waren, vervangen te worden door een universeel gebruiksrecht waarvoor men enkel aan de gemeenschap pacht verschuldigd kan zijn.
- Verder moet daartoe zonodig elke vorm van speculatie op basisbehoeften aan banden gelegd worden.

Het Vierde Wereld Syndicaat wil zodoende ook het recht op ondernemen universeel toegankelijk gemaakt zien. Het VWS wil in de eerste plaats reële kansen gecreëerd zien voor haar doelgroep. Kansen die voor de armen reëel zijn zonder afbreuk te doen aan hun eigenheid en waarbij de toegang tot de natuurlijke hulpbronnen voor eenieder gegarandeerd is. Het VWS gaat er van uit dat haar doelgroep integraal een zo groot mogelijke economische soevereiniteit moet kunnen genieten. Hulpverlening mag in geen geval dienen om mensen al of niet om electorale redenen afhankelijk te maken. De vrijheid van het individu is voor het VWS de hoogste deugd !
Oud 3 mei 2005, 15:01   #20
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Aha, de meesten werken dus voor zichzelf. Ben blij dat te horen na al dat gezaag dat de werkenden voor de doppers werken. Ben meteen opgelucht dat je niet voor mij werkt.
Vind het anders wel grappig dat er nooit iemand reageert als er verkondigd wordt dat de werkende mens voor de niet-werkende werkt maar als iemand zegt dat de werkenden in feite werken om een pummel met monopolipositie te verrijken komt er wel meteen een reactie.
Werkenden werken in eerste plaats voor zichzelf, lijkt me vanzelfsprekend.
Het feit dat werkenden voor doppers werken, is omdat de mens blijkbaar een iets 'socialer' dier is en het besseffingsvermogen heeft dat niet iedereen mee kan.
Velen liggen niet wakker van het betalen van sociale bijdrage, wel van de besteding ervan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Sociaal genoeg? Omdat het verplicht van je loon afgehouden wordt zeker, ik denk niet dat jij ervoor zou kiezen om anderen vooruit te helpen.
Ik lig niet wakker van die verplichting.
Zoals ik al zei, de dag dat ik tegenslag heb en werkloos achter blijf, hoop ik dat ook ik nieuwe kansen krijg om mijn leven angenaam te mogen voortzetten.

Waar ik me aan erger.
Pummels die bewust niet werken, maar niet zullen nalaten om toch maar geen stempeltje te missen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be