Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Bij nieuwe verkiezingen stem ik als volgt
Ik spring van de VLD naar de CD&V 0 0%
Ik spring van de VLD naar de SPa 0 0%
Ik spring van de VLD naar het VB 0 0%
Ik spring van de VLD naar Groen 0 0%
Ik spring van de VLD naar Spirit 0 0%
Ik blijf bij de VLD 0 0%
Ik spring van CD&V naar de VLD 0 0%
Ik spring van CD&V naar de SPa 0 0%
Ik spring van CD&V naar het VB 0 0%
Ik spring van CD&V naar Groen 0 0%
Ik spring van CD&V naar Spirit 0 0%
Ik blijf bij CD&V 3 16,67%
Ik spring van SPa naar CD&V 0 0%
Ik spring van SPa naar VLD 0 0%
Ik spring van SPa naar VB 1 5,56%
Ik spring van SPa naar Groen 0 0%
Ik spring van SPa naar Spirit 0 0%
Ik blijf bij SPa 1 5,56%
Sorry, er zijn te weinig poll opties (maximaal 20) 7 38,89%
Ik beschrijf mijn keuze hieronder 6 33,33%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 23:04   #1
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard We gaan naar nieuwe verkiezingen

Op wie stem je? En spring je eventueel?
oliepiek is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:11   #2
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of er nieuwe verkiezingen komen, laat staan dat ze nog voor de zomer er zullen zijn.

Zowel, ons alternatief natuurlijk; Vlaams Belang!
Oud 10 mei 2005, 23:21   #3
Marijn Verschelde
Vreemdeling

Standaard

Nog een alternatief is vivant, liberaal met goede ideeën. Zo kan je de kopmannen van vld afstraffen, en toch de ideologie blijven ondersteunen.
Marijn Verschelde is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:22   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Vivant is de enigste partij waar er volk zit met hersenen......
Tavek is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:33   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Tja... ik ken hun programma niet zo goed behalve dat ze alle belastingen volledig willen laten dragen door taxen op consumptie als ik het goed heb...
Daar is inderdaad wel iets voor te zeggen...

Wat dat volk met hersenen betreft kan dat goed zijn maar de enige (Duchatelet) die ik ken komt mij over als een volslagen debiel (ondanks zijn zakelijk succes)...bij een interview net voor de laatste verkiezingen was het aandoenlijk hoe de interviewer (Bracke) zijn best moest doen om hem niet in verlegenheid te brengen...
Oud 10 mei 2005, 23:33   #6
oliepiek
Banneling

Standaard

Kan iemand die niet stemt voor mij even "ik spring van SPa naar CD&V" aanduiden? Ik mag blijkbaar zelf niet stemmen op mijn eigen poll.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 10 mei 2005 om 23:33.
oliepiek is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:35   #7
oliepiek
Banneling

Standaard

Die taxen op consumptie zijn compleet onrechtvaardig. Mensen die weinig verdienen spenderen hun gehele inkomen aan consumptiegoederen, en betalen dus relatief gezien meer taxen dan hun rijkere landgenoten.
Dat idee zal nooit werkelijkheid worden.
Belastingen op kapitaal anderzijds, daar mag wel meer aan gewerkt worden. En gelukkig gebeurt dat ook stilaan.

Laatst gewijzigd door oliepiek : 10 mei 2005 om 23:36.
oliepiek is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:43   #8
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

De optie "ik blijf bij N-VA" voor mij graag...
zorroaster is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:43   #9
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
De paar verkozenen die ze hebben en hadden (in het Brussels parlement ooit) voerden er geen klap uit of vertrokken na een tijdje. Hersenen?
zorroaster is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:48   #10
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijn Verschelde
Nog een alternatief is vivant, liberaal met goede ideeën. Zo kan je de kopmannen van vld afstraffen, en toch de ideologie blijven ondersteunen.
Sorry, even geen tijd voor. Vivant (heb er eenmaal voor gestemd) heeft zijn lot verbonden aan de VLD en dat zullen we onthouden. Een stem voor Vivant brengt automatisch meer VLD-ers in de Kamer (en waarschijnlijk toch geen Vivanter) : uitgesloten dus. De VLD heeft zowat alles verraden wat ze kon, van de depolitisering en het migrantenstemrecht over de jobcreatie en lagere belastingen, tot haar Vlaamse beloftes. Ze heeft de Vlamingen en België belachelijk gemaakt, waar en wanneer ze maar kon. No mercy: ze moeten er aan. Ik ga voor 10 pct, dat is als De Decker meedoet. Zoniet kan het nog lager. Er zal in Vlaanderen geen links-liberale partij meer overblijven.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 10 mei 2005 om 23:52.
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:51   #11
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Overigens, waarom zet je hier Spirit als onafhankelijke partij bij en komt de N-VA in de poll niet voor? Volgens de wetenschappers die "De Stemmenkampioen" momenteel organiseren voor HLN is Spirit zo klein geworden dat ze gewoon niet meer meetbaar is...
zorroaster is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:54   #12
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Och, er komen gewoon geen nieuwe verkiezingen. BHV wordt gewoonweg niet gesplitst, en alles blijft bij het oude.
Bob is offline  
Oud 10 mei 2005, 23:54   #13
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Overigens, waarom zet je hier Spirit als onafhankelijke partij bij en komt de N-VA in de poll niet voor? Volgens de wetenschappers die "De Stemmenkampioen" momenteel organiseren voor HLN is Spirit zo klein geworden dat ze gewoon niet meer meetbaar is...
Spirit riskeert een aantal ontevreden linksliberalen uit de VLD aan te trekken. Bovendien hebben ze nu eindelijk een goede beurt gemaakt, met hun verzet tegen de BHV-koehandel. In de perceptie hebben zij de ramp afgewend en VHS gestopt. Dat gaat stemmen opleveren.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 11 mei 2005 om 00:04.
Egidius is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:02   #14
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Spirit riskeert een aantal ontevreden linksliberalen uit de VLD aan te trekken. Bovendie hebben ze nu eindelijk een goede beurt gemaakt, met hun verzet tegen de BHV-koehandel. In de perceptie hebben zij de ramp afgewend en VHS gestopt. Dat gaat stemmen opleveren.

Egidius
Dat je als rechts-liberaal bij de VLD ontevreden bent snap ik wel, maar als links-liberaal ben je bij de VLD aardig verwend geweest de afgelopen jaren.

Wat B-H-V betreft, ik kan me niet indenken dat één Vlaamsgezinde met een stel hersens ooit nog voor Spirit zou kiezen. Zij aanvaardden een federaal regeerakkoord waarbij de wet op tabaksreclame werd afgeschaf en de wapenhandel geregionaliseerd werd, zonder ook maar één compensatie te vragen voor die cadeau's aan de franstaligen. Meer zelfs: Zij verkochten het oprichten van een communautair Forum, waarbij een paritaire senaat en constitutieve autonomie voor Brussel agendapunten 1 en 2 waren, als een Vlaamse overwinning! Later gingen ze nog plat op hun buik rond het Europees referendum en werden ze door hun kartelpartner publiek vernederd.

Dat ze nu, op een moment dat CD&V en N-VA de boel moesten redden door het blokkeren van het communautaire Forum, waar ze zelf onzichtbaar waren, opeens stoere verklaringen gaan afleggen, is volstrekt belachelijk. Het is aan de SP.A te danken, die zich harder opstelde dan de VLD had ingeschat en niet aan Spirit, want op dit moment is de SP.A Spirit liever kwijt dan rijk...
zorroaster is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:03   #15
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Och, er komen gewoon geen nieuwe verkiezingen. BHV wordt gewoonweg niet gesplitst, en alles blijft bij het oude.
Morgen stemming in de Kamercommissie. Tenzij de VLD tegen haar eigen wetsvoorstellen gaat stemmen zou er wel eens snel een oplossing kunnen komen hoop ik...
zorroaster is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:05   #16
Egidius

Standaard

Citaat:
Morgen stemming in de Kamercommissie. Tenzij de VLD tegen haar eigen wetsvoorstellen gaat stemmen zou er wel eens snel een oplossing kunnen komen hoop ik...
Volgens de DS-website wordt de commissiezitting van morgen afgelast.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:07   #17
Egidius

Standaard

Citaat:
Dat ze nu, op een moment dat CD&V en N-VA de boel moesten redden door het blokkeren van het communautaire Forum, waar ze zelf onzichtbaar waren, opeens stoere verklaringen gaan afleggen, is volstrekt belachelijk. Het is aan de SP.A te danken, die zich harder opstelde dan de VLD had ingeschat en niet aan Spirit, want op dit moment is de SP.A Spirit liever kwijt dan rijk...
Op het vlak van de linksliberalen heb je een punt.
Maar in de perceptie heeft Spirit VHS gestopt. Dat het eigenlijk de SPA was speelt op dit niveau IMHO minder rol.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 11 mei 2005, 00:14   #18
Marijn Verschelde
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Die taxen op consumptie zijn compleet onrechtvaardig. Mensen die weinig verdienen spenderen hun gehele inkomen aan consumptiegoederen, en betalen dus relatief gezien meer taxen dan hun rijkere landgenoten.
Dat idee zal nooit werkelijkheid worden.
Belastingen op kapitaal anderzijds, daar mag wel meer aan gewerkt worden. En gelukkig gebeurt dat ook stilaan.
Bij taxen op consumptie is het mogelijk luxegoederen zwaarder te taxeren dan basisgoederen, het zijn dus zeker niet de armen die er onder leiden. Het zijn juist de laaggeschoolden die werk zullen vinden door deze maatregel door geen belasting op arbeid meer.
Marijn Verschelde is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:03   #19
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

Dan koop ik alles in het buiteland.
Gray is offline  
Oud 11 mei 2005, 01:30   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ik begin zo ook die indruk te krijgen. Spijtiggenoeg ...
Savatage is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be