Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 11 mei 2005, 15:53   #1
Fiere Vlaming
Banneling

Fiere Vlaming's schermafbeelding

Standaard Nog altijd BHV in 2007!

Citaat:
Wordt B-H-V gesplitst na verkiezingen van 2007?

wo 11/05/05 - De splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde wordt dus op de lange baan geschoven. De regering wil het dossier pas na de federale verkiezingen van 2007 behandelen. Ze baseert zich daarvoor op een zinsnede uit het arrest van het Grondwettelijk Hof (voorheen Arbitragehof) over Brussel-Halle-vilvoorde.

Op 26 mei 2003 oordeelde het toenmalige Arbitragehof dat de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde ongrondwettelijk is. In de rest van het land werd immers met provinciale kieskringen gewerkt.

Het hof gaf de regering vier jaar de tijd om een oplossing te zoeken. Dat betekent dat de situatie moet zijn aangepast tegen 18 mei 2007.

Mogelijk wil de regering de federale verkiezingen van 2007 net voor die datum organiseren. Dat zou betekenen dat ze nog wel met de oude kieskring B-H-V kunnen werken.

Daarna zou dan een grote communautaire ronde worden georganiseerd waarin een heleboel problemen tegelijkertijd worden aangepakt. Op die manier zouden de Vlamingen ook in een sterkere onderhandelingspositie staan.

Overigens heeft het Arbitragehof niet gezegd dat Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst moet worden. Het arrest vraagt een oplossing, maar stipuleert nergens welke dat moet zijn.

Men zou op basis van het arrest dus ook gewoon de vroegere arrondissementele kieskringen kunnen invoeren, bijvoorbeeld.
Wij Vlaams Belangers danken Verhofstadt.
Als ze het cordon nu niet verbreken tijdens de gemeenteraadsverkiezingen, dan maakt het tegen 2007 al lang niet meer uit.

De absolute meerderheid wuift ons toe!
Fiere Vlaming is offline  
Oud 11 mei 2005, 15:57   #2
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In 2007? Waar zal ik in 2007 zijn? Met veel geluk niet meer in België!
Everytime is offline  
Oud 11 mei 2005, 15:58   #3
Tyr de Dietser
Lokaal Raadslid

Tyr de Dietser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiere Vlaming
Wij Vlaams Belangers danken Verhofstadt.
Als ze het cordon nu niet verbreken tijdens de gemeenteraadsverkiezingen, dan maakt het tegen 2007 al lang niet meer uit.

De absolute meerderheid wuift ons toe!
Inderdaad, het kan de partij (en dus Vlaanderen) alleen maar ten goede komen dat B-H-V nog even blijft rotten. Dit om twee redenen: enerzijds is het beter een probleem te hebben dan het opgelost hebben met toegevingen. B-H-V is al eeuwenlang een probleem, dus die 2 jaar zullen er nog wel bij kunnen. Anderzijds leken de zogenaamde Vlaamse partijen de laatste tijd echte voorvechters voor de Vlaamse zaak, terwijl er maar één partij is die die rol op zich neemt, en het is niet de bedoeling dat de Vlaming dit vergeet in te zien, verblind door de Vlaamse façaden van N-VA, CVP, SP en VLD. Hola, ik vergeet Spirit nog zeg .

Goed zo dus!

Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 11 mei 2005 om 15:59.
Tyr de Dietser is offline  
Oud 11 mei 2005, 15:59   #4
Fiere Vlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Er zal dan ook geen België meer zijn...
Fiere Vlaming is offline  
Oud 11 mei 2005, 15:59   #5
Strop
Lokaal Raadslid

Strop's schermafbeelding

Standaard

Hoe erg ik de Waalse arrogantie ook vind, ik moet je gelijk geven.

BHV is een heel goed uitgangspunt voor de federale verkiezingen in 2007
Zo kunnen alle partijen eens goed kleur bekennen. Maar ja we kennen Verhofstad intussen wel al . .

We zullen wel zien

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:04   #6
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Waarom 2007? Omdat de franstaligen ervan uitgaan dat er tegen dan nog wat meer Vlaams-Brabantse gemeenten in B-H-V voldoende verfranst zijn om ze bij Brussel en/of Wallonië in te lijven?

Laatst gewijzigd door N-VA : 11 mei 2005 om 16:04.
N-VA is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:04   #7
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Is die Verhofstadt eigenlijk op z'n kop gevallen? Hoe langer dat ze dat gezever uitstellen, hoe groter de communautaire spanningen worden. Straks ga ik nog geloven dat de PS en VLD liever België gesplitst zien dan BHV.
instromaniac is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:06   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Tegen 2007 is al die flauwe truut rond BHV waarschijnlijk al lang vergeten... Maak jullie toch geen illusies! Er zal niks gesplitst worden!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:06   #9
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Is die Verhofstadt eigenlijk op z'n kop gevallen? Hoe langer dat ze dat gezever uitstellen, hoe groter de communautaire spanningen worden. Straks ga ik nog geloven dat de PS en VLD liever België gesplitst zien dan BHV.
Verhofstadt houdt met niets rekening, en lijkt zich nergens iets van aan te trekken. Vlaanderen en de Vlamingen (zijn kiespubliek nota bene) kunnen hem gestolen worden. Alleen zijn ambtstermijn is van belang en die wil hij ten koste van alles uitdoen. Daarna is het afgelopen met de VLD...
N-VA is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:08   #10
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Welke communautaire spanningen? Ik werk in een Franstalige omgeving, leef in Brussel in een Franstalige wijk, kijk vooral naar de Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) TV, mijn kennissen en vrienden zijn voornamelijk Franstalig. En als het mooi weer in het weekend is, ga ik liever naar Frankrijk dan naar de Vlaamse Kust om de problemen te vermijden. En u spreekt van communautaire spanningen?

Laatst gewijzigd door Everytime : 11 mei 2005 om 16:08.
Everytime is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:09   #11
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke communautaire spanningen? Ik werk in een Franstalige omgeving, leef in Brussel in een Franstalige wijk, kijk vooral naar de Franse (en ik zeg wel Franse, uit Frankrijk dus) TV, mijn kennissen en vrienden zijn voornamelijk Franstalig. En als het mooi weer in het weekend is, ga ik liever naar Frankrijk dan naar de Vlaamse Kust om de problemen te vermijden. En u spreekt van communautaire spanningen?
Als u met uw gedachten wat minder in Frankrijk en de franstalige milieu's zou vertoeven dan zou u de communautaire spanningen wel voelen.
N-VA is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:10   #12
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Jij bent België niet Everytime
instromaniac is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:12   #13
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is precies omdat er geen communitaire spanningen zijn dat u de Vlaamse kust mijdt zeker? Kijk eens naar de Vlaamse zenders, dan zullen je ogen misschien open gaan.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 mei 2005 om 16:13.
Paulus is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:12   #14
Micha
Vreemdeling

Micha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neen idd dat zal dan Vlaanderen zijn
Oud 11 mei 2005, 16:13   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Als u met uw gedachten wat minder in Frankrijk en de franstalige milieu's zou vertoeven dan zou u de communautaire spanningen wel voelen.
Onzin. Ik woon wèl in Vlaanderen, niet eens zo ver uit de buurt van BHV, kom vaak in contact met collega's die werken in BHV en die zeggen net hetzelfde wat ik ook al heel de tijd zeg: die zogenaamde "communautaire spanningen" spelen zich alleen af in de hoofden van enkele politici met een overvloed aan vrije tijd en een volslagen gebrek aan inzicht in de wensen van de burgers. Niemand in BHV is vragende partij voor die splitsing. Meer nog: niemand ligt wakker van die zogenaamde "discriminatie"...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 11 mei 2005, 16:14   #16
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Na de verkiezingen van 2007?

Is dat een belofte?

We kennen onderhand wel de waarde van uw verkiezingsbeloftes hoor mijnheer Verhofstadt. Ik bedank ervoor.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 mei 2005, 19:17   #17
Fiere Vlaming
Banneling

Standaard

Ik denk niet dat we tot 2007 moeten wachten...
Fiere Vlaming is offline  
Oud 11 mei 2005, 19:21   #18
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Tegen 2007 is al die flauwe truut rond BHV waarschijnlijk al lang vergeten... Maak jullie toch geen illusies! Er zal niks gesplitst worden!
dan zullen de verkeizingen ongrondwettelijk zijn en dus ongldig zijn, of waarom denkt u anders dat het Arbitragehof 2007 als deadline stelde???
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 11 mei 2005, 19:23   #19
Maxime_Penen
Burger

Maxime_Penen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Waarom 2007? Omdat de franstaligen ervan uitgaan dat er tegen dan nog wat meer Vlaams-Brabantse gemeenten in B-H-V voldoende verfranst zijn om ze bij Brussel en/of Wallonië in te lijven?

2007 is beslist door het Arbitragehof hé. Daar hebben Vlamingen noch Franstaligen iets mee te maken.
Maxime_Penen is offline  
Oud 11 mei 2005, 19:25   #20
Maxime_Penen
Burger

Maxime_Penen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dan zullen de verkeizingen ongrondwettelijk zijn en dus ongldig zijn, of waarom denkt u anders dat het Arbitragehof 2007 als deadline stelde???

Voila... Eindelijk iemand die het ziet. Waarom trachten zoveel mensen de feitelijke consequenties van het hele B-H-V-dossier onder de mat te vegen? B-H-V heeft *rechtstreekse* consequenties in de maatschappij.

Heeft Verhofstadt het arrest van het Hof zelf niet goed begrepen, heeft ie het niet gelezen of kan het hem geen ruk schelen?

Ongrondwettelijke verkiezingen, het zou wat zijn. We zouden weer een schoon figuur slaan in het buitenland, me dunkt
Maxime_Penen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be