![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() In Vlaanderen leven meer mensen dan in bijvoorbeeld de volgende landen :
Albanie, Armenie, Bhutan, Centraal Afrikaanse Republiek, Costa Rica, Kroatië, Denemarken, Oost-Timor, Ertrea, Estland, Finland, Gabon, Gambia, Georgië, Ijsland, Ierland, Jamaica, Jordanie, Kuweit, Kirgiezstan, Litouwen, Libanon, Lesoto, Liberia, Macedonie, Mauritanie, Moldavie, Namibie, Nieuw-Zeeland, Nicaragua, Noorwegen, Panama, Puerto Rico, Slovakije, Turkmenistan, Verenigde Arabische Emiraten, Uruguay, en nog zeer veel kleinere landjes, het noemen niet waard. Waarom zou Vlaanderen niet onafhankelijk kunnen/mogen worden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik denk dat je dan al 90% van alle landen mag schrappen...en dat je dan lesotho en co over hebt....tja
Laatst gewijzigd door rodeo : 14 mei 2005 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Het hangt ervan af wat je met te klein bedoelt, Vlaanderen zou je nauwelijks zien liggen op een wereldkaart. Maar is dat echt nodig om een economisch goed land te hebben? Landen als Singapore, Luxemburg, Monaco zie je ook nauwelijks liggen op een wereldkaart. Maar liggen die inwoners daar echt wakker van? Langs de andere kant zie landen als Congo en Rusland direct op de wereldkaart liggen, maar is het daarom zo fantastisch in die landen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Ik denk dat je vooral rekening moet houden met wat een land in de wereld betekent.
Bovendien heeft Vlaanderen een eigen historische identiteit. Daar is de Belgische maar een flauw beestje tegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een volk moet helemaal niets "betekenen" op wereldschaal, vanwaar komt die onzinnige opvatting? ik zou het wel eens willen weten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Vlaanderen is qua mentaliteit te klein, lees te onvolwassen, voor de onafhankelijkheid.
Als we nu wederom een crisis hebben om B-H-V komt dat door de kleingeestigheid van de Vlaamse politici, die momenteel het beleid zouden moeten vormen... Als dat de leiders van een onafhankelijk Vlaanderen moeten worden: ARM VLAANDEREN!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoel is dat ze in het Vlaams deelparlement nog niet eensgezind kunnen optreden, wat zouden ze het kunnen in een onafhankelijk Vlaanderen! Heeft dus niks met bemoederen te maken, maar alles met mentaliteit! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Mocht OOIT Vlaanderen onafhankelijk worden vraag ik mij af hoe lang deze zullen bestaan, want dan zal er weer één of andere debiele partij tevoorschijn komen die oproept voor "onafhankelijk West-Vlaanderen weg met Vlaanderen....." zeg nu zelf, dat zou toch hilarisch zijn niet? Ik zou mij althans haast een breuk lachen.
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Benieuwd hoe ge u hieruit gaat lullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder volk heeft maar recht op de leiders die het verdient. Een klote-volkje moet dan maar klote-leiders hebben. Waarom zouden wij de Walloten lastig vallen om leider te spelen over Vlaanderen? Laat die ijverige en bekwame Walloten toch plezanter en beter betaald werk doen op aangenamere plaatsen !! ps: persoonlijk vind ik helemaal niet dat wij een klote-volkje zijn. Ten hoogste laten we veel met ons kloten spelen en worden we vooral bedrogen door onze eigen 'bourgoisie" die dat meesterlijk speelt. Te beginnen met meester Verafstoot en zijn apprenti-sorcier-voormalige woordvoerder, nota bene afkomstig uit volksunie-nest.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() Als er mensen zijn die vinden dat VL te klein is voor onafhankelijkheid moeten ze maar streven naar een Groot-Nederland. Een land dat groter(en dus machtiger volgens sommigen) zal zijn dan VL of BE. En dan zijn we ook van die communautaire zever verlost zonder dat we Frans moeten leren.
Laatst gewijzigd door Vlaamse Patriot : 15 mei 2005 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee mannen en een paardenkop in Vlaanderen die dromen van samen te gaan met de Hollanders. Maar echt geen kat meer.
En echt geen kat in Holland die daar ook maar 't minst in in geïnteresseerd is. Zouden we niet beter wat zeveren over het geslacht van de engelen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |