![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Goed idee? | |||
Ja, als democraat schaar ik mij hierachter |
![]() ![]() ![]() |
7 | 53,85% |
Nee, de democratie is immers ondergeschikt aan de theorieën van volk en bodem |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
Geen mening-weet niet |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 1) Schaf de Gewesten af en laat alle Belgen kiezen voor wie ze zélf willen, van Aarlen tot Oostende
2) Deterritorialiseer de Gemeenschappen en laat de aanhankelijkheid aan een taal-cultuur-onderwijs-media gemeenschap (NL-FRA-DUI) niet langer afhangen van het grondgebied, maar van de vrije wil van de burger 3) Schaf de taalgrens af en laat de taal per gemeente in België afhangen van bindende gemeentereferenda (idem provincies) Kortom: laat de ménsen nu eindelijk eens kiezen wat ze zélf willen ipv institutionele kwesties te regelen door een onaanvaardbare, particratische koehandel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Partijlid
|
![]() Op 1 : niet aanvaardbaar
Naast de organisatorische problemen..in de trend van, hoe weet een inwoner van oostende wie de politieker is in bvb namen. In de praktijk zal de gemiddelde belg eerder lokale mensen kiezen omdat dioe nu eenmaal het reilen en zeilen in hun buurt beter kent dan een bureacraat die 200 km verder woont. Op 2 : absoluut niet aanvaardbaar Ook hier kiest de burger zekerheid. Waar nu het vooral vlaams is zal dus vlaams blijven. De gebieden met tweetaligheid , diegene die de taalkundige meerderheid hebben zullen dan winnen. Dit betekent een lichte verschuiving rond brussel. Idem een lichte verschuiving aan de duitstalige kant van België. Cultuur , onderwijs en medie maakt trouwens deel uit van de taaleigenheid. op 3 : Dit is het heilige graal en daar mag je niet aan raken. Zie punt 2 gezien punt 3 op dit gebied overlapt. Citaat:
met wallonie op te blazen. Conclusie: onaanvaardbare voorstellen.
Het bindend referendum is de beste benadering tot de democratie. Graag het Zwitserse model inschakelen a.u.b. Laatst gewijzigd door Pavell : 22 mei 2005 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U ontzegt het recht op keuzevrijheid, dat gaat niet om praktische bezwaren, maar om fundamentele democratische rechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De taalgrens moet behouden blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Zie onderstaande handtekening. That's the way to go.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ik ben in principe ook niet tegen de taalgrens, maar sta open voor andere denkpistes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
normaal dat bij onvrede bij een groot deel van de bevolking een individu een aanvraag tot een bindend referendum kan indienen en dat..mits genoeg aanhang dan ook krijgt. Je moet elk individu niet direct met teveel politiek spel gaan belasten. Citaat:
Citaat:
Natuurlijk, indien nodig via burgerinspraak, zie antwoord onder eerste quote. Citaat:
Citaat:
Het is bovendien een beproefde benadering die toont dat het ook werkt. Zie handtekening.
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De taalgrens afschaffen... Bent u simpel van geest, of enkel een grappenmaker?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Het trekken van de taalgrens, de vorming van gewesten, gemeenschappen en kieskringen... werd op volstrekt democratische wijze ingevoerd en gehandhaafd.
Ik meen dus niet dat ik mij een anti-democraat moet laten noemen (de arrogantie om zoiets te stellen vind ik stuitend) als ik wens dat dat behouden blijft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() En het zijn weer vooral geen tendentieuze peilingopties... En u pretendeert een democraat te zijn... Shame on you...
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Als overtuigde democraat zal onze vriend Stanislaus dit referendum ongetwijfeld met zijn handtekening ondersteunen. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 23 mei 2005 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |