![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Belgie is uitgevonden. Zoveel is duidelijk. De founding fathers ervan waren rattachisten die het bij Frankrijk wilden aansluiten. Toen dat niet ging, met dank aan Engeland, hebben ze maar Belgie uitgevonden, als 2e Franse staat.
Die Franse staat is passe. La Belgique sera latine ou sera pas. Terwijl het eerder naar sera pas aan het evolueren is, probeert men alsnog Belgie te heruitvinden. Links dweept met de mythe dat Belgie het vreedzaam samenleven van verschillende volkeren is. Hiermee breekt men al met de traditie van de founding fathers, die Belgie als natiestaat van de Frans-Belgen hadden uitgevonden. Belgie bestond plots opeens toch uit verschillende volkeren. Dat die linkerzijde dan niet TEGEN Belgie was en voor de hereniging met Nederland (=nog meer volkeren), is dan weer een schizofreniteit in die redenering. Tegenwoordig dweept men met Belgie als kern van Europa. Belgie is de motor achter Europa en separatisme zou overeenkomen met het falen van het Europees project. Zo probeert men de eenheid van Belgie aanhangig te maken aan een veel gewichtiger project, maar het staat er in feite los van. Tsjehie en Slowakije zijn ook gescheiden landen, maar maken ook deel uit van Europa. Geen enkel probleem, er is zelfs nog geen haan die er over kraait. Zo probeert men Belgie keer op keer terug uit te vinden, om te verdoezelen wat de inwoners stiekem weten: dat het een artificiele staat is. Toch worden ze gebrainwashed om die staat te verdedigen. Dit leidt tot schizofreniteit. Het is dan ook geen toeval dat de materiele welstand die we hier hebben, gepaard gaat met doodongelukkige mensen, terwijl ze in armere streken veel gelukkiger zijn... Daarom: laten we stoppen met Belgie te reinventeren. Vlaanderen onafhankelijk!
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() ![]()
![]() |
#4 |
|
![]() Kunnen de belgicistjes niet op 'argumenten' komen, dat ze deze draad netjes links laten liggen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Zal ik eens reageren, als volbloed Belgicist.
De tekst is er eentje om in te kaderen: het past perfect binnen de pseudo-wetenschappelijke technieken om de Vlaamse zaak te bepleiten. U linkt hierbij, noem het een handigheidje, de linkse politieke cultuur van dit land (dewelke niet door de meerderheid van de bevolking gedragen wordt) aan het vasthangen aan een volgens U artificiële staat, zijnde België. Zonder te willen vervallen in een welles-nietes spelletje, wil ik er U op wijzen dat het Vlaamse gewest minstens even artificiëel is. Alleen blijkt dit artificieel gewest de ideale speeltuin voor het rechtse gedachtengoed... België is erkend als staat. En die staat doet het niet eens zo slecht, maar het grootste struikelblok voor het efficiënt maken van die staat is het schizofrene gedrag, hetwelke steeds meer legitimiteit vindt in dit land: het separatisme. Het wordt U kunstmatig opgedrongen door uw politieke leiders, die U allen voederen met slogans, maar U beletten om eens kennis te maken met uw Belgische medeburgers aan de andere kant van de 'taalgrens' (what's in a name?). Moest U die moeite willen doen, zou U allen merken dat de mensen aan de franstalige zijde net dezelfde verzuchtingen en ambities hebben als Uzelf. Laat ons stoppen met zeveren over Vlaanderen en Wallonie: Laat ons verder werken aan een beter leven voor alle Belgen, Vlaming, Waal, Brusselaar of Oostkantonner! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Hier zit u echter fout. Schizofrenie, als u het zo wenst zo noemen, is de natuurlijke toestand van dit land! net als dat de natuurlijke toestand is van landen als Ierland, Spanje, het voormalige Joegoslavië, de ex-Sovjet Unie, etc... belgie is een artificieël monster waar aanvankelijk etnische groepen onder elkaar werden gemengd, zonder enige wetten of regels omtrent de culturele en linguïstische verschillen tussen de bovengenoemde groepen. De etnische meerderheid werd oorspronkelijk verdrukt, en de mnderheid weigerde zelf zijn taal als officieël te erkennen. Nu zijn we 175 jaar verder, en Vlaanderen is verder op weg om zijn oude onafhankelijk in ere te herstellen. Zei zelf di Rupo, de Vlamigenhater bij uitstek, niet: "(Wanneer de miljardenstroom stilgelegde wordt) MAG BELGIE VOOR MIJN PART BARSTEN." ? Spijtig voor u, maar een dictatoriaal regime, waar een minderheid de meerderheid overheerst, uitzuigt en bespot (cfr. Irak), kan niet blijven duren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daar heeft U gelijk in, maar dat regime is er niet gekomen door de staat België, maar door idiote separatistische politici die dachten uit een aantal staatshervormingen profijt te trekken. Hetgeen U hierboven beschrijft is een rechtstreeks gevolg van de blunders van die staatshervormingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Leuk hé die kleurtjes!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||
|
![]() [quote=Rudy Van Nespen]Zal ik eens reageren, als volbloed Belgicist.
Ah ja, Bloed en Bodem he... ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Dat het echter een non-argument is, blijkt wel uit uw voorbeelden. Ik zal zelfs meer zeggen: het machtigste land ter wereld, de USA, bestond voorheen nooit...
![]() |