![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Werklozen moeten niet meer stempelen 8)
Vanaf 1 januari 2006 zullen werklozen vrijgesteld zijn van stempelcontrole in de gemeente. Dat heeft federaal minister van Werk Freya Van den Bossche (sp.a) gezegd in antwoord op een parlementaire vraag van Benoît Drèze (cdH)). Vanaf 1 januari 2006 schakelen de drie gewesten gelijktijdig over naar een nieuw informaticasysteem. De opheffing van de stempelcontrole in de gemeente ontneemt de gewesten namelijk een instrument om werklozen te tellen, ook al kunnen deze gegevens verstrekt worden door de RVA, want het is deze administratie die de werklozensteun uitkeert. Vanaf 1 januari 2006 zal de kruispuntdatabank de (elektronische) telling verrichten. mcu (belga)08/06/2005 ---------------------------------------------- fijn zo, want dat is toch alleen maar tijdverlies voor die mensen. en bovendien werkt dat stigmatiserend als ge zo het stempellokaal buiten komt. vraag me wel af of er geen verholen systeem van meer controle en big brother- gedoe achter zit met dat nieuw informaticasysteem.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 8 juni 2005 om 12:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het systeem van stempelcontrole is een systeem om werklozen te pesten en het is idd stigmatiserend. Het heeft bovendien geen enkel controlerende functie. Het nieuwe controlesysteem is echter nog erger. Ipv twee stempels zullen we twee bewijzen moeten leveren van solicitaties. De overheid schuift dus eigenlijk de stempelcontrole af op de bedrijven. Werklozen die ze toch niet aannemen moeten gaan schooien voor een briefje bij diezelfde asociale bedrijven. Daar kunnen dus alleen maar vodden van komen. Maar geen probleem de overheid vraagt - wij de werklozen zullen draaien. Mijn advies - krijg je ergens geen briefje - maak dan amok - zo erg tot de politie erbij moet komen - het PV kan dan achteraf dienen als bewijs van je solicitatie.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze willen gewoon van die werklozen af. en ze nu bedenken ze de meest slinkse manieren, ze maken het zo ingewikkeld met allerlei voorwaarden, dat er altijd wel iets te 'bewijzen' valt �* la 'ge doet uw best niet genoeg'. voor hunne wijnkelder van 200.000 euro, daar heeft de politiek geld genoeg voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 8 juni 2005 om 13:04. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() pisbloemen leven ook op 'uw kosten', headinajar.
die halen mineralen uit de grond, en die grond is van de staat. werken doen die niet hé. foei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk snap ik niet goed waarom mensen zoals U zo zitten kappen op de staat als ge er van leeft?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door headinajar : 8 juni 2005 om 13:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Leg mij nu eens uit hoe iemand voor smaad zou kunnen vervolgd worden door zo'n opmerking. Ik beschuldig toch niemand onterecht van het plegen van strafbare feiten? Ik zeg alleen maar mijn mening. Ik heb persoonlijk niets tegen werklozen, ik ben ook niet tegen het sociaal vangnet, maar ik heb wel iets tegen mensen die er misbruik van maken. Een werkloosheidsuitkering is bedoeld als opvangsysteem voor als je tijdelijk zonder werk valt, maar niet als vast inkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als die doodgaan dienen ze wel als compost en ge kunt ook nog genieten van hun schoonheid, (smaken verschillen) met nen beroepsdopper ligt dat natuurlijk iets anders... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |