Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2005, 18:35   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Nederland: Binnenkort -> Verbod op ontkennen holocaust

Net zoals er in België de wet op het negationisme bestaat, wordt er thans ook in Nederland aan dergelijke wet gedacht. Overigens is de revisionist/negationist VB'r Siegfried Verbeke al veel eerder dan in België al in Nederland gestraft ook zonder dergelijke wet.

Blijkbaar wordt er nu aan een verstrakking gedacht.

Ik weet dat 82% van de deelnemers aan dit forum voor het afschaffen is van diezelfde Belgische wet, maar dit forum is dan ook niet representatief voor wat er werkelijk leeft onder de bevolking, maar is enkel een staalkaart van de populatie die aan dit forum is verbonden. Sommigen durven dat nog wel eens anders interpreteren.

Mvg,

thePiano

Verbod op ontkennen holocaust

De ChristenUnie werkt aan een wetsvoorstel om naar Belgisch voorbeeld het ontkennen van de holocaust te verbieden. Tweede-Kamerlid Huizinga-Heringa, afgelopen week op bezoek in Israël, bevestigde zaterdag de plannen. "Ik hoor steeds meer verhalen van joodse mensen die op straat worden geconfronteerd met racistische en antisemitische taal. En denk ook maar eens aan die spreekkoren tijdens voetbalwedstrijden.''

Conflict Midden-Oosten
Daarnaast verwijst het Kamerlid naar leraren die vertellen over negatieve reacties als tijdens geschiedenisles gesproken wordt over de holocaust. "Die komen vooral van leerlingen van Noord-Afrikaanse afkomst die van huis uit of anderszins zich sterk betrokken voelen bij het conflict in het Midden-Oosten, en sterke anti-joodse gevoelens koesteren.''

En dat terwijl de toenmalige Marokkaanse koning zoveel gedaan heeft om joden te beschermen, hoorde het Kamerlid in Israël. "Dat hun eigen volk en land is opgekomen voor het joodse volk, zou hier ook moeten worden onderwezen.''

Antisemitisme
Op bezoek in Israël kwamen daar nog eens de verhalen van drie joodse emigranten uit Frankrijk bij, die voor Huizinga-Heringa bevestigden dat het antisemitisme in Europa in opmars is.

"Ondanks dat ze daar geboren en getogen waren, en een goed leven hadden en werk, verkozen ze Israël. Er is naar hun zeggen sprake van een grote uittocht. Ik schrok daarvan.''

Volgens het CrhistenUnie-Kamerlid gaat het 'om een ontkenning van een ongelooflijke aanval op het joodse volk, en op een deel van hun identiteit'. Daarvoor moet de vrijheid van meningsuiting wijken. "Die mag niet leiden tot falsificaties van de geschiedenis en bodem geven aan discriminatie.''

Manifestatie
Het is de bedoeling dat het initiatiefvoorstel op 9 juni wordt gepresenteerd tijdens een manifestatie over antisemitisme. Kern is een verbod op het ontkennen van genocides in het algemeen.

Volgens het Kamerlid geldt dat dan ook voor het hete hangijzer van de volkerenmoord op Armeniërs in 1915 ten tijde van het Ottomaanse rijk die in het hedendaagse Turkije nog steeds wordt ontkend.

Bron: ANP
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by thePiano on 28-05-2005 at 19:43
Reason:
--------------------------------

Net zoals er in België de wet op het negationisme bestaat, wordt er thans ook in Nederland aan dergelijke wet gedacht. Overigens is de revisionist/negationist VB'r Siegfried Verbeke al veel eerder dan in België al in Nederland gestraft ook zonder dergelijke wet.

Ik weet dat 82% van de deelnemers aan dit forum voor het afschaffen is van diezelfde Belgische wet, maar dit forum is dan ook niet representatief voor wat er werkelijk leeft onder de bevolking, maar is enkel een staalkaart van de populatie die aan dit forum is verbonden. Sommigen durven dat nog wel eens anders interpreteren.

Mvg,

thePiano

De ChristenUnie werkt aan een wetsvoorstel om naar Belgisch voorbeeld het ontkennen van de holocaust te verbieden. Tweede-Kamerlid Huizinga-Heringa, afgelopen week op bezoek in Israël, bevestigde zaterdag de plannen. "Ik hoor steeds meer verhalen van joodse mensen die op straat worden geconfronteerd met racistische en antisemitische taal. En denk ook maar eens aan die spreekkoren tijdens voetbalwedstrijden.''

Conflict Midden-Oosten
Daarnaast verwijst het Kamerlid naar leraren die vertellen over negatieve reacties als tijdens geschiedenisles gesproken wordt over de holocaust. "Die komen vooral van leerlingen van Noord-Afrikaanse afkomst die van huis uit of anderszins zich sterk betrokken voelen bij het conflict in het Midden-Oosten, en sterke anti-joodse gevoelens koesteren.''

En dat terwijl de toenmalige Marokkaanse koning zoveel gedaan heeft om joden te beschermen, hoorde het Kamerlid in Israël. "Dat hun eigen volk en land is opgekomen voor het joodse volk, zou hier ook moeten worden onderwezen.''

Antisemitisme
Op bezoek in Israël kwamen daar nog eens de verhalen van drie joodse emigranten uit Frankrijk bij, die voor Huizinga-Heringa bevestigden dat het antisemitisme in Europa in opmars is.

"Ondanks dat ze daar geboren en getogen waren, en een goed leven hadden en werk, verkozen ze Israël. Er is naar hun zeggen sprake van een grote uittocht. Ik schrok daarvan.''

Volgens het CrhistenUnie-Kamerlid gaat het 'om een ontkenning van een ongelooflijke aanval op het joodse volk, en op een deel van hun identiteit'. Daarvoor moet de vrijheid van meningsuiting wijken. "Die mag niet leiden tot falsificaties van de geschiedenis en bodem geven aan discriminatie.''

Manifestatie
Het is de bedoeling dat het initiatiefvoorstel op 9 juni wordt gepresenteerd tijdens een manifestatie over antisemitisme. Kern is een verbod op het ontkennen van genocides in het algemeen.

Volgens het Kamerlid geldt dat dan ook voor het hete hangijzer van de volkerenmoord op Armeniërs in 1915 ten tijde van het Ottomaanse rijk die in het hedendaagse Turkije nog steeds wordt ontkend.

[/size]

[size=1]After edit by thePiano on 28-05-2005 at 19:41
Reason:

Ik weet dat 82% van de deelnemers aan dit forum voor het afschaffen is van diezelfde Belgische wet, maar dit forum is dan ook niet representatief voor wat er werkelijk leeft onder de bevolking.

Mvg,

thePiano

Conflict Midden-Oosten

Antisemitisme

Manifestatie

[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Net zoals er in België de wet op het negationisme bestaat, wordt er thans ook in Nederland aan dergelijke wet gedacht. Overigens is de revisionist/negationist VB'r Siegfried Verbeke al veel eerder dan in België al in Nederland gestraft ook zonder dergelijke wet. Blijkbaar wordt er nu aan een verstrakking gedacht.

Conflict Midden-Oosten

Antisemitisme

Manifestatie

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 28 mei 2005 om 18:43.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 19:35   #2
Beagle
Schepen

Standaard

De uniciteit van de holocaust inschrijven in een wet is steeds discriminatoir. Hier doet een democraat dus niet aan mee.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit historisch gezien niet het geval is.[edit]
[size=1]After edit by Beagle on 28-05-2005 at 20:36
Reason:

De uniciteit van de holocaust inschrijven in een wet is steeds discriminatoir. Hier doet een democraat dus niet aan mee.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit historisch gezien niet het geval is.[/size]

De uniciteit van de holocaust inschrijven in een wet is steeds discriminatoir.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit historisch gezien niet het geval is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Beagle : 28 mei 2005 om 19:36.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2005, 20:04   #3
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Net zoals er in België de wet op het negationisme bestaat, wordt er thans ook in Nederland aan dergelijke wet gedacht.
negationisme wat betreft de jodenvervolging, laat ons wel wezen. Je mag nog altijd ontkennen dat de Turken in 1915 Armeniërs hebben uitgeroeid, dat de Belgen de helft van Kongo hebben uitgeroeid, dat de Rode Khmer zowat de helft van Cambodja heeft uitgemoord,...

Citaat:
Ik weet dat 82% van de deelnemers aan dit forum voor het afschaffen is van diezelfde Belgische wet, maar dit forum is dan ook niet representatief voor wat er werkelijk leeft onder de bevolking, maar is enkel een staalkaart van de populatie die aan dit forum is verbonden.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand wakker lag van die wet hoor... Misschien ben jij het die niet representatief is (uiteraard wel voor de gemiddelde opiniemaker)
Oud 29 mei 2005, 10:18   #4
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
negationisme wat betreft de jodenvervolging, laat ons wel wezen. Je mag nog altijd ontkennen dat de Turken in 1915 Armeniërs hebben uitgeroeid, dat de Belgen de helft van Kongo hebben uitgeroeid, dat de Rode Khmer zowat de helft van Cambodja heeft uitgemoord,...
Er kom beterschap. Het proces tegen de Rode Khmer staat (eindelijk) op stapel en zou normaal volgend jaar beginnen. Er is tevens een wetsvoorstel in de maak om de negationismewet uit te breiden met andere genocides. Nog even geduld.
Oud 29 mei 2005, 11:23   #5
Phrea|K
Parlementslid

Phrea|K's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

Nog een paar decennia wachten en alle dissidente meningen zullen verboden zijn. Hoera!
Phrea|K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 12:24   #6
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Nog een paar decennia wachten en alle dissidente meningen zullen verboden zijn. Hoera!
Als jij gelegaliseerde massamoord wilt minimaliseren door het als een dissidente mening af te doen, zeg dat meer over jou dan dat je kwijt mag. [edit]
[size=1]After edit by thePiano on 29-05-2005 at 13:25
Reason:

Citaat:
Als jij gelegaliseerde massamoord wilt minimaliseren door het als een dissidente mening af te doen, zeg dat meer over jou dan dat je kwijt mag. [/size]

Citaat:
Als jij gelegaliseerde massamoord wilt minimaliseren door het als een dissidente mening te willen afdoen, zeg dat meer over jou dan dat je kwijt mag. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 29 mei 2005 om 12:25.
Oud 29 mei 2005, 12:56   #7
Dimitri

Standaard

Ik weet niet of een verbod op genocides ontkennen nu zoveel toevoegt aan de bestaande wetgeving. Het komt in feite neer op een verbod op liegen, en dat zal toch al wel ergens geregeld zijn neem ik aan.

In ieder geval zal het de staat heel wat inkomsten opleveren als alle Marokkanen en Turken die resp. de holocaust en de Armeense genocide ontkennen een boete gaan krijgen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 14:09   #8
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

@ the piano

Waar moet de uitbreiding van de negationisme en de revisionismewet volgens jouw eindigen ?

Volgens mij kan ze enkel eindigen in een totaal verbod om de standaard- geschiedschrijving ( die altijd subjectief is omdat ze nu eenmaal door mensen geschreven wordt ) in vraag te stellen.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 15:36
Reason:

@ the piano

Waar moet de uitbreiding van de negationisme en de revisionismewet volgens jouw eindigen ?

Volgens mij kan ze enkel eindigen in een totaal verbod om de standaard- geschiedschrijving ( die altijd subjectief is omdat ze nu eenmaal door mensen geschreven wordt ) in vraag te stellen.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 15:13
Reason:

@ the piano

Volgens mij kan ze enkel eindigen in een totaal verbod om de standaard- geschiedschrijving in vraag te stellen.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 29-05-2005 at 15:11
Reason:

@ the piano

Volgens mij kan ze enkel eindigen in een totaal verbod om de geschiedschrijving in vraag te stellen.[/size]

@ the piano

Waar moet de uitbreiding van de negationisme en de revisionismewet volgens jouw eindigen ?[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 mei 2005 om 14:36.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 19:02   #9
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als jij gelegaliseerde massamoord wilt minimaliseren door het als een dissidente mening af te doen, zeg dat meer over jou dan dat je kwijt mag.
blijkbaar kan u niet zo goed lezen. PhraeK noemde die massamoorden immers helemaal geen "dissidente meningen", maar omschreef terecht het daarvan in vraag stellen als dissidente meningen
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2005, 19:39   #10
Tantist

Standaard

Citaat:
Er kom beterschap. Het proces tegen de Rode Khmer staat (eindelijk) op stapel en zou normaal volgend jaar beginnen. Er is tevens een wetsvoorstel in de maak om de negationismewet uit te breiden met andere genocides. Nog even geduld.
Dat zal al heel wat beter zijn. In principe ben ik tegen het verbod op gelijk welke mening, ook al is die zo belachelijk en ondemocratisch als de uwe of die van Siegfried Verbeke.

Maar als je dan toch gestapo wil spelen, kun je beter consequent zijn.

En wat de Rode Khmer betreft... Pol Pot heeft vredig kunnen sterven, net als Son Sen. Dat is allemaal wel een beetje laat he? Bovendien mag je nog altijd hun misdaden ontkennen...
Oud 29 mei 2005, 19:39   #11
Tantist

Standaard

Benieuwd of de Belgische staat zichzelf zal vervolgen omdat ze de Kongolese genocide ontkent

Wat denk jij piano?
Oud 30 mei 2005, 11:18   #12
La Vache qui rit
Banneling

La Vache qui rit's schermafbeelding

Standaard

[[edit]
[size=1]After edit by La Vache qui rit on 30-05-2005 at 12:18
Reason:

[[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
@ the piano

Van mij mag ze eindigen daar waar de huidige wetgeving ze bepaald heeft: verbod op ontkennen of minimaliseren van de holocaust tijdens WOII. Ik ben geen vragende partij voor alle andere genocides.

[[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door La Vache qui rit : 30 mei 2005 om 11:18.
La Vache qui rit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 11:20   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
@ the piano

Volgens mij kan ze enkel eindigen in een totaal verbod om de standaard- geschiedschrijving ( die altijd subjectief is omdat ze nu eenmaal door mensen geschreven wordt ) in vraag te stellen.
Van mij mag ze eindigen daar waar de huidige wetgeving ze bepaald heeft: verbod op ontkennen of minimaliseren van de holocaust tijdens WOII. Ik ben geen vragende partij voor alle andere genocides.

Normaal gezien zou de negationismewet overbodig moeten zijn, maar zoals je weet wenst de Nieuwe Orde zich wit te wassen van alle zonden van het verleden om haar revival op te poetsen. Dat is de enige reden waarom dergelijke wet hier bestaat en waarom ze ook in andere landen bestaat.[edit]
[size=1]After edit by thePiano on 30-05-2005 at 12:21
Reason:

Citaat:
@ the piano

Volgens mij kan ze enkel eindigen in een totaal verbod om de standaard- geschiedschrijving ( die altijd subjectief is omdat ze nu eenmaal door mensen geschreven wordt ) in vraag te stellen.

Normaal gezien zou de negationismewet overbodig moeten zijn, maar zoals je weet wenst de Nieuwe Orde zich wit te wassen van alle zonden van het verleden om haar revival op te poetsen. Dat is de enige reden waarom dergelijke wet hier bestaat en waarom ze ook in andere landen bestaat.[/size]

Citaat:
@ the piano

Van mij mag ze eindigen daar waar de huidige wetgeving ze bepaald heeft: verbod op ontkennen of minimaliseren van de holocaust tijdens WOII. Ik ben geen vragende partij voor alle andere genocides.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 30 mei 2005 om 11:21.
Oud 30 mei 2005, 11:49   #14
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben geen vragende partij voor alle andere genocides.
dit impliceert dat:
-het argument dat u de "gekwetste nabestaanden" zou willen beschermen hierbij nogmaals bewezen compleet fake is...
-het argument dat u de Waarheid wil beschermen evenzeer nonsens is

ach ja, we zijn uw inconsequentie ondertussen wel gewoon...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 12:20   #15
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Toch vreemd dat zulke wet komt van een partij die naar de vorige verkiezingen trok met als thema "Samen leven naar Bijbelse Waarden", en die waarschijnlijk wel graten ziet in de discussie over Intelligent Design. Eenzelfde partij trouwens die het homohuweijk veroordeelt, echtscheidingen liefst van al wil verbieden, tegen abortus, euthanasie, ... is. Een partij dus, waar een aantal mandatarissen van het Belang zich zeker en vast zouden thuisvoelen. Ik vraag me dan ook eerlijk gezegd af, of het wel degelijk zo onzinnig is om een beetje kritischer te staan ten opzichte van zulke voorstellen.
Oud 30 mei 2005, 12:26   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij gelegaliseerde massamoord wilt minimaliseren door het als een dissidente mening af te doen, zeg dat meer over jou dan dat je kwijt mag.
Het gaat er hoegenaamd niet om om massamoord te minimaliseren, zeker niet, maar dergelijke wetten, maken het binnekort niet meer mogelijk om nog deftig hystorisch onderzoek rond een aantal feiten te voeren.

Neem bv, de killing fields van Pol Pot, Stel er wordt nu gezegd, de Pol Pot heeft X miljoen cambodianen het hoekje omgeholpen...

OK we mogen dat niet meer ontkennen, het zal hoogstwaarschijnlijk ook wel zo zijn.

Maar stel nu eens dat er nog een andere macht of iemand anders in de achtergrond zou gestaan hebben, ...

Wat dan, strikt genomen, mag dat zelf niet onderzocht worden, laat staan dat het iemand in zijn hoofd zou halen om daar nog verdere studie over te verichten.

Het beperkt de vrijheid van meninsuiting, in die mate, dat iemand er om wat voor reden dan ook niet een andere menig over mag vormen, met welk bewijs hij ook mag komen aanzetten.

Ik vind daarom al die negationismewetten maar niks, en niet omdat ik de dood van honderduizenden, joden of niet communisten, of... in iemand anders schoenen wil schuiven, of dat wil bagatelliseren.

Alleen mensen hebben het recht daar anders over te denken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 12:30   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Normaal gezien zou de negationismewet overbodig moeten zijn, maar zoals je weet wenst de Nieuwe Orde zich wit te wassen van alle zonden van het verleden om haar revival op te poetsen. Dat is de enige reden waarom dergelijke wet hier bestaat en waarom ze ook in andere landen bestaat.

Iedereen met gezond verstand in zijn koppeke weet wat daar 60 jaar geleden gebeurd is en wie ervoor verantwoordelijk is, net zoals de meeste mensen ook wel weten dat de communisten ook heelder bosjes "onaangepasten" enz hebben opgeruimd.

Echter binnen 100 of 200 jaar, als de mensen van dan er totaal andere waarden en normen op zullen nahouden dan wij nu zal daar anders over nagedacht worden, 't kan goed zijn dat ze ons allemaal barbaren gaan vinden, 't kan even goed zijn dat ze de Nazi's of de Commies helden gaan vinden, maar dat hangt allemaal van het tijdsbeeld af, van dan, en van wat zij gaan hebben van nu.

En daar gaat een negationismewet niks aan veranderen. Zie maar niet dat ze die "democraten" van nu geen veel grotere smeerlappen gaan vinden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 13:05   #18
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Iedereen met gezond verstand in zijn koppeke weet wat daar 60 jaar geleden gebeurd is en wie ervoor verantwoordelijk is, net zoals de meeste mensen ook wel weten dat de communisten ook heelder bosjes "onaangepasten" enz hebben opgeruimd.
idd. Men kan echter niet verwachten dat dit genetische kennis geworden is, dus de boeken als "de oorlog in kleur' endergerlijke zijn heus wel nodig. En dat schoolreisje naar een kamp zal heus de ogen openen.

En dat is sterk genoeg om de gruwelijkheden onaanvechtbaar te maken.

Onwaarheden echter, vereisen andere vormen van bescherming. Vermits de kleurboeken erover niet kunnen bestaan, of althans, niet geloofwaardig kunnen zijn. Laat staan een tripje naar een imaginair object. Dit soort zaken kan geen kritiek overleven en moet dus verdedigt worden op andere wijze, dan met argumenten. En dat is met wetten en spreekverbod.

De holocaust is van het eerste type. Door er toch een wet rond te gieten, insinueert men echter dat het van het tweede is.

Sta mij dan ook toe aan te nemen dat de ware bedoeling achter dit alles, en de steun van Piano, niet gegrond is op daadwerkelijk medeleven met de slachtoffers van de holocaust, maar met het oog op repressie omdat men de daders van de holocaust wilt vereenzelvigen met huidige politieke tegenstanders.
Oud 30 mei 2005, 13:10   #19
Ambiorix

Standaard

Citaat:
U moet consequent zijn: ofwel bent u voor een verbod op álle negationisme ofwel voor géen. Het eerste omvat een verbod op negationisme van..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alle genocides
Biblical genocides

A record of several alleged genocides is found in the Quick Facts about: Bible
The sacred writings of the Christian religionsBible
, although the accuracy of the accounts must be decided by personal opinion. To name a few:
The enslavement of Quick Facts about: Israel
Jewish republic in southwestern Asia at eastern end of Mediterranean; formerly part of PalestineIsrael and the killing of Quick Facts about: Jew
A person belonging to the worldwide group claiming descent from Jacob (or converted to it) and connected by cultural or religious tiesJewish children by the Quick Facts about: Egypt
A republic in northeastern Africa known as the United Arab Republic until 1971; site of an ancient civilization that flourished from 2600 to 30 BCEgyptians.

The war waged against the Quick Facts about: Canaanite
The extinct language of the Semitic people who occupied Canaan before the Israelite conquestCanaanite peoples by Quick Facts about: Moses
(Old Testament) the Hebrew prophet who led the Israelites from Egypt across the Red sea on a journey known as the Exodus; Moses received the Ten Commandments from God on Mount SinaiMoses and Quick Facts about: Joshua
A book in the Old Testament describing how Joshua led the Israelites into Canaan (the Promised Land) after the death of MosesJoshua.

The conquest and massacre of various middle-eastern peoples, including Quick Facts about: Israel
Jewish republic in southwestern Asia at eastern end of Mediterranean; formerly part of PalestineIsrael, by the empires of Quick Facts about: Assyria
An ancient kingdom in northern Mesopotamia which is in present-day IraqAssyria and Quick Facts about: Babylon
The chief city of ancient Mesopotamia and capitol of the ancient kingdom of BabyloniaBabylon.

Alexander's genocide of Persians

The Macedonian generalissimo Alexander and his army of sixty thousand ravaged Persia's capital city, Persepolis, around 331 BCE, slaughtering nearly all the inhabitants, burning the great palace of Xerxes, and plundering vast wealth.

Quick Facts about: Roman Empire
An empire established by Augustus in 27 BC and divided in AD 395 into the Western Roman Empire and the Eastern or Byzantine Empire; at its peak lands in Europe and Africa and Asia were ruled by ancient RomeRoman Empire

Many campaigns of the Roman Empire can by modern standards be rated as genocide:
Caesar's campaign against the Quick Facts about: Helvetii
Quick Summary not found for this subjectHelvetii: approximately 60% of the tribe was killed, and another 20% was taken into slavery.

Quick Facts about: Carthage
An ancient city state on the north African coast near modern Tunis; founded by Phoenicians; destroyed and rebuilt by Romans; razed by Arabs in 697Carthage: the city was completely destroyed, and its people murdered or enslaved.

Quick Facts about: Jerusalem
Capital and largest city of the modern state of Israel; a holy city for Jews and Christians and Muslims; was the capital of an ancient kingdomJerusalem: the city was burned and its people murdered or enslaved.

Quick Facts about: France
A republic in western Europe; the largest country wholly in EuropeFrance

The Quick Facts about: Albigensian Crusade
Quick Summary not found for this subjectAlbigensian Crusade (1209–1229) can be considered as a case of genocide. It was carried out against the Quick Facts about: Cathar
Quick Summary not found for this subjectCathar people, militarily and by use of the Quick Facts about: Inquisition
A former tribunal of the Roman Catholic Church (1232-1820) created to discover and suppress heresyInquisition.

Wars of the Vendée: the Quick Facts about: revolutionary
A radical supporter of political or social revolutionrevolutionary Quick Facts about: National Convention
Quick Summary not found for this subjectNational Convention ordered a pacification of the province, with specific instructions to kill children and women of reproductive age.

Genghis Khan and his sons

One of the greatest alleged genocides in terms of raw numbers is the killings that occurred during the formation of the empire of Quick Facts about: Genghis Khan
Mongolian Emperor whose empire stretched from the Black Sea to the Pacific Ocean (1162-1227)Genghis Khan and his sons. It is estimated that millions of civilians were ruthlessly and systematically killed throughout many parts of Quick Facts about: Eurasia
The land mass formed by the continents of Europe and AsiaEurasia in the Quick Facts about: 13th Century
Quick Summary not found for this subject13th Century.

The Americas

(begun around 1492)
The long-term extermination, sometimes systematic, sometimes not, of the natives of South and North America by Europeans is estimated to be one of the largest and longest in history. As summarised PrintLink("http://www.religioustolerance.org/genocide5.htm", "at this site")at this site

...Various estimates of the pre-contact Native population of the continental U.S. and Canada range from 1.8 to over 12 million. Over the next four centuries, their numbers were reduced to about 237,000 as Natives were almost wiped out. Author Carmen Bernand estimates that the Native population of what is now Mexico was reduced from 30 million to only 3 million over four decades.

European persecution of Natives started with Christopher Columbus' arrival in San Salvador in 1492. Native population dropped dramatically over the next few decades. Some were directly exterminated by Europeans. Others died indirectly as a result of contact with introduced diseases for which they had no resistance...

Later European Christian invaders systematically murdered additional Aboriginal people, from the Canadian Arctic to South America. They used warfare, death marches, forced relocation to barren lands, destruction of their main food supply -- the Buffalo -- and poisoning.

Quick Facts about: Canada
A nation in northern North America; the French were the first Europeans to settle in mainland CanadaCanada

The Beothuk people, an aboriginal group native to the Dominion of Quick Facts about: Newfoundland
An island in the north AtlanticNewfoundland, are now completely extinct as a result of extended conflict with European colonists (mostly fishermen who regarded them as Quick Facts about: thieves
Quick Summary not found for this subjectthieves), loss of habitat and importation of Quick Facts about: disease
An impairment of health or a condition of abnormal functioningdiseases such as Quick Facts about: tuberculosis
Infection transmitted by inhalation or ingestion of tubercle bacilli and manifested in fever and small lesions (usually in the lungs but in various other parts of the body in acute stages)tuberculosis.

Activities of European colonists and importation of previously-unseen diseases (including in some cases the distribution of disease-contaminated Quick Facts about: blanket
Bedding that keeps a person warm in bedblankets) caused many deaths in other Canadian native communities; the Beothuk are unique in Canadian history as having suffered not only genocide but outright extinction.

Quick Facts about: United States
North American republic containing 50 states - 48 conterminous states in North America plus Alaska in northwest North America and the Hawaiian Islands in the Pacific Ocean; achieved independence in 1776United States

(1838-1839) See Quick Facts about: Ethnic Cleansing
The mass expulsion and killing of one ethic or religious group in an area by another ethnic or religious group in that areaEthnic Cleansing.

Quick Facts about: Guatemala
A republic in Central America; achieved independence from Spain in 1821; noted for low per capita income and illiteracy; politically unstableGuatemala

During the Quick Facts about: Civil War
A war between factions in the same countryCivil War in Guatemala an extraproportional large nuber of Maya Indians were killed. Under the rule of Quick Facts about: Efrain Rios Montt
Quick Summary not found for this subjectEfrain Rios Montt (1982-1983) 75.000 Mayas were killed.

The Quick Facts about: Congo
A republic in central Africa; achieved independence from Belgium in 1960Congo

Genocide in the Quick Facts about: Congo Free State
Quick Summary not found for this subjectCongo Free State, prior to its being taken over by Quick Facts about: Belgium
A monarchy in northwestern Europe; headquarters for the European Union and for the North Atlantic Treaty OrganizationBelgium
to form the Belgian Congo
Under the rule of King Leopold II, the Congo Free State suffered a great loss of life due to criminal indifference to its native inhabitants in the pursuit of increased rubber production.
Exploitation of the Dutch East Indies, French Indochina, German Southwest Africa, Rhodesia, and South Africa paled in comparison to that in what later became the Belgian Congo. The most infamous example of this is the Congo Free State.
King Leopold II (of Belgium) was a famed misanthropist, abolitionist, and self-appointed sovereign of the Congo Free State, 76 times larger geographically than Belgium itself.
His fortunes, and those of the multinational concessionary companies under his auspices, were mainly made on the proceeds of Congolese rubber, which had historically never been mass-produced in surplus quantities.
Between 1880 and 1920 the population of the Congo halved; over 10 million "indolent natives" unaccustomed to the bourgeois ethos of labor productivity, were the victims of murder, starvation, exhaustion induced by over-work, and disease.
Mass-murder or genocide in the Congo Free State became a cause celèbre in the last years of the Quick Facts about: 19th century
Quick Summary not found for this subject19th century, and a great embarrassment to not only the King but also to Belgium, which had portrayed itself as progressive and attentive to human rights.

PrintLink("http://www.guardian.co.uk/Print/0,3858,4460659,00.html", "Belgium exhumes its colonial demons")Belgium exhumes its colonial demons

Quick Facts about: Australia
A nation occupying the whole of the Australian continent; aboriginal tribes are thought to have migrated from southeastern Asia 20,000 years ago; first Europeans were British convicts sent there as a penal colonyAustralia

The Australian Aboriginal Population was decimated when the Caucasian population moved in. Many died from disease introduced by those settlers and some were shot. During the White Australian Policy, it was expected that Australian Aboriginal population will slowly fade out. The removal of Aboriginal children from their families by the Australian government is considered by some to have constituted genocide, using the argument that it falls within the ambit of Art. 2(e) of the Genocide convention. There is also a converse argument that the removal of Aboriginal children was intended to protect, rather than exterminate them. See Quick Facts about: Stolen Generation
Quick Summary not found for this subjectStolen Generation and Quick Facts about: Keith Windschuttle
Quick Summary not found for this subjectKeith Windschuttle. The relative effects of those and other factors is a subject of strong historical and political debate, including whether they constituted genocide.

However, in Tasmania, where racially distinct Aboriginal groups existed, Quick Facts about: Aboriginal
A dark-skinned member of a race of people living in Australia when Europeans arrivedAboriginal population was almost entirely wiped out in the 19th century with only those with mixed blood surviving. It was legal for the settler to shoot natives on the spot and many died from disease introduced by those settlers. The last surviving group was transferred to a colony on a small island and all of its members died out slowly due to neglect. Their languages are entirely lost and most of their cultural heritage are gone, though people of mixed decent still insist on spiritual connection to the land.

Boer Wars

in Quick Facts about: South Africa
A republic at the southernmost part of Africa; achieved independence from the United Kingdom in 1910; first European settlers were Dutch (known as Boers)South Africa (1880–1881 and 1899–1902)

Boer (not Afrikaner) and other historians feel that the second war of the Quick Facts about: British Empire
Formerly the United Kingdom and all the territories under its control; reached its greatest extent at the end of World War IBritish Empire against the Boer (not Afrikaner) Republics of Transvaal and Orange Free State were a definite form of genocide: because the Boers protested English plans to annex their Boer Republics, they declared war against the British.
The English rounded up Boer civilians, placing them in Quick Facts about: concentration camp
A penal camp where political prisoners or prisoners of war are confined (usually under harsh conditions)concentration camps. Until the Boers surrendered in May 1902, at least 27,000 Boer (not Afrikaner) civilians had been killed.
These figures are more accurately reflected as follows;
24,000 Boer Children, nearly half of the Boer child population had died.
3,000 Boer women also died.

Quick Facts about: German South-West Africa
Quick Summary not found for this subjectGerman South-West Africa

in current-day Quick Facts about: Namibia
A republic in southwestern Africa on the south Atlantic coast (formerly called South West Africa); achieved independence from South Africa in 1990; the greater part of Namibia form part of the high Namibian plateau of South AfricaNamibia
In 1985, the United Nations Whitaker Report recognized the German attempt to exterminate the Quick Facts about: Herero
Quick Summary not found for this subjectHerero and Quick Facts about: Nama
Quick Summary not found for this subjectNama peoples of Southwest Africa as one of the earliest attempts at genocide in the twentieth century. In total, some 65,000 Herero (80 percent of the total Herero population), and 10,000 Nama (50 percent of the total Nama population) were killed or perished. Characteristic of this genocide was death by starvation and the poisoning of wells for the Herero and Nama populations that were trapped in the Quick Facts about: Namib desert
A desert in Namibia extending along the coast between the high plateau and the Atlantic OceanNamib desert. The responsible German general was Quick Facts about: Lothar von Trotha
Quick Summary not found for this subjectLothar von Trotha

Many historians have stressed the historic importance of these atrocities, tracing the evolution from Kaiser Quick Facts about: Wilhelm II
Grandson of Queen Victoria and Kaiser of Germany from 1888 to 1918; he was vilified as causing World War I (1859-1941)Wilhelm II to Quick Facts about: Hitler
German Nazi dictator during World War II (1889-1945)Hitler, from Southwest Africa to Auschwitz.

PrintLink("http://www.africana.com/articles/daily/index_20021014.asp", "Germany Refuses to Apologize for Herero Holocaust")Germany Refuses to Apologize for Herero Holocaust (2002)
PrintLink("http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/3565938.stm", "Germany admits Namibia genocide")Germany admits Namibia genocide (2004)
PrintLink("http://www.gfbv.de/voelker/afrika/herero.htm", "Gesellschaft für bedrohte Völker - Der Völkermord an den Herero")Gesellschaft für bedrohte Völker - Der Völkermord an den Herero

Quick Facts about: Turkey
A Eurasian republic in Asia Minor and the Balkans; achieved independence from the Ottoman Empire in 1923Turkey

(1914–1923) genocides by the Young Turk government Approximately 0.6–1.5 million Quick Facts about: Armenia
A landlocked republic in southwestern Asia; formerly an Asian soviet; modern Armenia is but a fragment of ancient Armenia which was one of the world's oldest civilizations; throughout 2500 years the Armenian people have been invaded and oppressed by theirArmenians in the Quick Facts about: Ottoman Empire
A Turkish sultanate of southwestern Asia and northeastern Africa and southeastern Europe; created by the Ottoman Turks in the 13th century and lasted until the end of World War I; although initially small it expanded until it superseded the Byzantine EmpiOttoman Empire were killed [2] (some sources cite much higher figures). The Turkish government officially denies that there was any genocide, claiming that most of the Armenian deaths resulted from armed conflict, disease and famine during the turmoil of World War.

Approximately 300,000–600,000 Quick Facts about: Pontian
Quick Summary not found for this subjectPontian Quick Facts about: Greeks
A native or inhabitant of GreeceGreeks in the Quick Facts about: Ottoman Empire
A Turkish sultanate of southwestern Asia and northeastern Africa and southeastern Europe; created by the Ottoman Turks in the 13th century and lasted until the end of World War I; although initially small it expanded until it superseded the Byzantine EmpiOttoman Empire were killed, and several hundred thousand others exiled. The Turkish government denies there was any genocide despite evidence to the contrary, instead blaming the wars with Greece which took place around the same time for the millions of deaths.

See also: Quick Facts about: Armenian Genocide
Quick Summary not found for this subjectArmenian Genocide, Hellenic Holocaust

Quick Facts about: World War II
A war between the Allies (Australia, Belgium, Bolivia, Brazil, Canada, China, Colombia, Costa Rica, Cuba, Czechoslovakia, Dominican Republic, El Salvador, Ethiopia, France, Greece, Guatemala, Haiti, Honduras, India, Iran, Iraq, Luxembourg, Mexico, NetherlWorld War II

(1939–1945)

German Nazi genocide before and during Quick Facts about: World War II
A war between the Allies (Australia, Belgium, Bolivia, Brazil, Canada, China, Colombia, Costa Rica, Cuba, Czechoslovakia, Dominican Republic, El Salvador, Ethiopia, France, Greece, Guatemala, Haiti, Honduras, India, Iran, Iraq, Luxembourg, Mexico, NetherlWorld War II (also known as: the Final Solution, the Holocaust)

(1933–1945). The Quick Facts about: Holocaust
An act of great destruction and loss of lifeHolocaust: approximately 11 million people were killed (figure is contested, see [1]) according to the Nazi racist ideology, as some ethnic groups were considered "sub-human". This includes:

ha-Shoah, ("the Catastrophe" in Quick Facts about: Hebrew
The ancient Canaanitic language of the Hebrews that has been revived as the official language of IsraelHebrew), in which 6 million European Quick Facts about: Jew
A person belonging to the worldwide group claiming descent from Jacob (or converted to it) and connected by cultural or religious tiesJews, including 1.5 million children, were systematically "exterminated" (the Nazi term) for being Jewish. See also Quick Facts about: Holocaust denial
Quick Summary not found for this subjectHolocaust denial.

6 million Quick Facts about: Polish citizens
Quick Summary not found for this subjectPolish citizens (3 million of whom were counted as both Polish and Jew: see possibly Quick Facts about: Polish Jews
Quick Summary not found for this subjectPolish Jews). (See also Quick Facts about: Armenian quote
Quick Summary not found for this subjectArmenian quote.)

Genocide also targeted Gypsies (see Quick Facts about: Porajmos
Quick Summary not found for this subjectPorajmos) and Slavs.

7.5 million Soviet civilians and 3.2 million Soviet POWs. This number includes 2 million Soviet Jews mainly in the areas of former Quick Facts about: Eastern
Quick Summary not found for this subjectEastern Quick Facts about: Poland
A republic in central Europe; the invasion of Poland by Germany in 1939 started World War IIPoland, Quick Facts about: Belarus
A landlocked republic in eastern Europe; formerly a European sovietBelarus, Quick Facts about: Ukraine
A republic in southeastern Europe; formerly a European soviet; the center of the original Russian state which came into existence in the ninth centuryUkraine and Quick Facts about: Russia
A federation in northeastern Europe and northern Asia; formerly Soviet Russia; since 1991 an independent stateRussia proper, many of whom were killed by squads of Nazi collaborators formed among Quick Facts about: Ukrainians
The Slavic language spoken in the UkraineUkrainians, Quick Facts about: Latvians
A native or inhabitant of LatviaLatvians, Quick Facts about: Russians
A native or inhabitant of RussiaRussians and Lithuanians. The Jews of Eastern Poland were doubly counted also among victims in Poland.

The Nazis also killed other (non-ethnic) groups, such as those suffering from Quick Facts about: birth defect
A defect that is present at birthbirth defects, learning disability or Quick Facts about: insanity
Relatively permanent disorder of the mindinsanity; homosexuals, prostitutes and communists, as part of Quick Facts about: eugenics
The study of methods of improving genetic qualities by selective breeding (especially as applied to human mating)eugenics.

Quick Facts about: Soviet
An elected governmental council in a Communist country (especially one that is a member of the Union of Soviet Socialist Republics)Soviet genocide in East Prussia after WWII

The German population of East Prussia was systematically eliminated, see Quick Facts about: Evacuation of East Prussia
Quick Summary not found for this subjectEvacuation of East Prussia for details.

Japanese Genocide during WWII

Quick Facts about: Japan
A constitutional monarchy occupying the Japanese Archipelago; a world leader in electronics and automobile manufacture and ship buildingJapanese genocide before and during World War II (1920s–1945) Quick Facts about: Nanjing Massacre
Quick Summary not found for this subjectNanjing Massacre: Some authorities claimed 300,000 people killed during the three months following the fall of Nanjing to the Japanese. Genocide targeted at Chinese at other places of China: Quick Facts about: Manchuria
A region in northeastern ChinaManchuria, the Wan Bao Hill Incident, Quick Facts about: Xiangyang
Quick Summary not found for this subjectXiangyang, and the Rape of Nanking.
Quick Facts about: Unit 731
Quick Summary not found for this subjectUnit 731 conducted biological and chemical warfare experiments through unanesthetised vivisection on human. About 30,000 people died this way.
Quick Facts about: Sook Ching Massacre
Quick Summary not found for this subjectSook Ching Massacre: When British Malaya fell to the Japanese Imperial Forces in February 1942, ethnic Chinese in Singapore were systematically exterminated on the pretext of eliminating "anti-Japanese" elements. The death toll range from 5,000 to 100,000.
Smaller scale Genocide also targeted at Quick Facts about: Korea
An Asian peninsula (off Manchuria) separating the Yellow Sea and the Sea of Japan; the Korean name is ChosonKoreans, Quick Facts about: Filipinos
A native or inhabitant of the PhilippinesFilipinos, Quick Facts about: Dutch
The West Germanic language of the NetherlandsDutch, Quick Facts about: Vietnam
A communist state in Indochina on the South China Sea; achieved independence from France in 1945Vietnamese, Quick Facts about: Indonesia
A republic in southeastern Asia on an archipelago including more than 13,000 islands; achieved independence from the Netherlands in 1945; the principal oil producer in the Far East and Pacific regionsIndonesians and Burmese.

In total, about 20 million Chinese, 9 million Korean, 2 million Taiwanese, and a large number of South East Asian civilians were killed during World War II

Israel-Palestine

(1948-ongoing)

See Quick Facts about: Genocide and ethnic conflict in Israel and Palestine
Quick Summary not found for this subjectGenocide and ethnic conflict in Israel and Palestine

Quick Facts about: Cambodia
A nation in southeastern Asia; was part of Indochina under French rule until 1946Cambodia

(1975–1979) Killed approximately 1.7 million Cambodians between 1975-1979. The Quick Facts about: Khmer Rouge
A communist organization formed in Cambodia in 1970; became a terrorist organization in 1975 when it captured Phnom Penh and created a government that killed an estimated three million people; was defeated by Vietnamese troops but remained active until 19Khmer Rouge, or more formally, the Communist Party of Kampuchea, led by Quick Facts about: Pol Pot
Quick Summary not found for this subjectPol Pot, Quick Facts about: Ta Mok
Quick Summary not found for this subjectTa Mok, Duch and other leaders, organized the mass killing of ideologically suspect groups, ethnic Vietnamese, ethnic Chinese or Sino-Khmers, ethnic Chams, ethnic Thais, former civil servants, demobilized soldiers, Buddhist monks, secular intellectuals and professionals, and refugees. Khmer Rouge cadres defeated in factional struggles were also liquidated in purges.

See also: Quick Facts about: Democratic Kampuchea
Quick Summary not found for this subjectDemocratic Kampuchea

Quick Facts about: Sudan
A republic in northeastern Africa on the Red Sea; achieved independence from Egypt and the United Kingdom in 1956; involved in state-sponsored terrorismSudan

1983 - present (... as of 2004) The US government's Quick Facts about: Sudan Peace Act
Quick Summary not found for this subjectSudan Peace Act of October 21, 2002 accused Sudan of genocide for killing more than 2 million civilians in the south during an ongoing civil war since 1983.

In 2004 it became widely known that there was an organised campaign by Quick Facts about: Janjaweed
Quick Summary not found for this subjectJanjaweed militias (nomadic Arab shepherds with the support of Sudanese government and troops) to rid 80 black African groupsfrom the Quick Facts about: Darfur
Quick Summary not found for this subjectDarfur region of western Sudan. These peoples include the Fur, Zaghawa and Massalit.

Mukesh Kapila (Quick Facts about: United Nations
An organization of independent states formed in 1945 to promote international peace and securityUnited Nations humanitarian coordinator) is quoted as saying: "The vicious war in Darfur has led to violations on a scale comparable in character with Quick Facts about: Rwanda
A landlocked republic in central Africa; formerly a German colonyRwanda in 1994. All the warning signs are there."

On September 9, 2004 Quick Facts about: United States Secretary of State
Quick Summary not found for this subjectUnited States Secretary of State Quick Facts about: Colin Powell
United States general who was the first Black to serve as Chief of Staff; later served as Secretary of State under President George W. Bush (born 1937)Colin Powell declared that the actions of the armed Quick Facts about: Muslim
A believer or follower of IslamMuslim Quick Facts about: Arab
A member of a Semitic people originally from the Arabian peninsula and surrounding territories who speaks Arabic and who inhabits much of the Middle East and northern AfricaArab Quick Facts about: Janjaweed
Quick Summary not found for this subjectJanjaweed organization in Darfur, conducted with the tacit approval, if not active support, of the Government of Sudan, constitute genocide. Powell stated before the Senate Foreign Relations Committee that "the government of Sudan and the Janjaweed bear responsibility."PrintLink("http://www.cnn.com/2004/WORLD/africa/09/09/sudan.powell/index.html", "(*)")(*)

Western countries are as yet undecided how or whether to intervene, while at present millions of people are displaced, had their family separated and property destroyed. There is a risk of famine and epidemic because of overcrowding in camps, the destruction of agriculture, and poor supplies of medicine and food.

Quick Facts about: Vietnam
A communist state in Indochina on the South China Sea; achieved independence from France in 1945Vietnam

1973 - Present Since the end of the Quick Facts about: Vietnam War
A prolonged war (1954-1975) between the communist armies of North Vietnam who were supported by the Chinese and the non-communist armies of South Vietnam who were supported by the United StatesVietnam War hostilities against the Quick Facts about: Degar
Quick Summary not found for this subjectDegar by the Vietnamese government have been widespread. After the U.S. withdrawal from Vietnam at the close of this war, the Vietnamese government retaliated against the tribes who had helped the U.S. Nearly two thirds of the Degars have died since 1973, including more than half the male population. These reprisals continue at present (2003) and are considered by many to fit the definition of Quick Facts about: genocide
Systematic killing of a racial or cultural groupgenocide.

Genocides on the Quick Facts about: Indian Subcontinent
Quick Summary not found for this subjectIndian Subcontinent

Islamists in India

The Islamic conquests in India have been very violent, more violent than other Islamic conquests. Will Durant points out that Islamic invasion of India is one of the bloodiest. About 500 million Hindus and Sikhs have been killed in 10 centuries.

Quick Facts about: British General Dyer
Quick Summary not found for this subjectBritish General Dyer

Soon after Dyer's arrival, on the afternoon of April 13, 1919, some 10,000 or more unarmed men, women, and children gathered in Amritsar's Jallianwala Bagh (bagh, "garden"; but before 1919 it had become a public square) to attend a protest meeting, despite a ban on public assemblies. It was a Sunday, and many neighbouring village peasants also came to Amritsar to celebrate the Hindu Baisakhi Spring Festival. Dyer positioned his men at the sole, narrow passageway of the Bagh, which was otherwise entirely enclosed by the backs of abutted brick buildings. Giving no word of warning, he ordered 50 soldiers to fire into the gathering, and for 10 to 15 minutes 1,650 rounds of ammunition were unloaded into the screaming, terrified crowd, some of whom were trampled by those desperately trying to escape. According to official estimates, nearly 400 civilians were killed, and another 1,200 were left wounded with no medical attention. Dyer, who argued his action was necessary to produce a "moral and widespread effect," admitted that the firing would have continued had more ammunition been available.

Indian National Congress Party's genocide of Sikhs in 1984

More than 4,000 Sikh men, women and children were slaughtered by Congress Party hoodlums in November 1984. In Delhi alone, 2,733 Sikhs were burned alive, butchered or beaten to death. For three days and nights the killing and pillaging continued without the police, the civil administration and the Union government, which was then in direct charge of Delhi, lifting a finger in admonishment. The Congress was in power, and senior Congress leaders like HKL Bhagat and Jagadish Tytler, led from the front directing their thugs, while the entire council of ministers twiddled their thumbs. Rajiv Gandhi, having ensconced himself as prime minister, later sought to justify the terror unleashed by his party. Addressing a rally at Delhi's Boat Club to celebrate his mother's birth anniversary, he thundered: 'When a big tree falls, the earth will shake.'

Quick Facts about: Jammu and Kashmir
An area in southwestern Asia whose sovereignty is disputed between Pakistan and IndiaJammu and Kashmir

(1989 - current) Officially, 100,000 Hindu civilians have been butchered and over half a million Hindus have been driven away from their homes by Islamic terrorists in India's Jammu and Kashmir region. The Islamic fundamentalists are funded and trained in Pakistan. Many Arab countries too pool in money for this cause.

Quick Facts about: Iraq
A republic in the Middle East in western Asia; the ancient civilization of Mesopotamia was in the area now known as Iraq; modern government is involved in state-sponsored terrorismIraq

Anfal campaign against Quick Facts about: Iran
A theocratic islamic republic in the Middle East in western Asia; Iran was the core of the ancient empire that was known as Persia until 1935; rich in oil; involved in state-sponsored terrorismIran-aligned Kurdish populations - ethnic cleansing, and in cases bordering on genocide. Chemical weapons attacks on Quick Facts about: Kurds
A member of a largely pastoral Islamic people who live in Kurdistan; the largest ethnic group without their own stateKurds 1986-88 (Saddam Hussein's forces used Quick Facts about: Sarin
A highly toxic chemical nerve agent that inhibits the activity of cholinesteraseSarin to kill the population of a Kurd village. See Quick Facts about: Halabja poison gas attack
Quick Summary not found for this subjectHalabja poison gas attack for a full discussion) and on Quick Facts about: Iran
A theocratic islamic republic in the Middle East in western Asia; Iran was the core of the ancient empire that was known as Persia until 1935; rich in oil; involved in state-sponsored terrorismIranians.
Attacks on and ethnic-cleansing against rival ethnic groups in the South (Shia Muslims) and North (Kurds) of Iraq after the Persian Gulf War.

Bosnia

(1992–1995) Organized Quick Facts about: ethnic cleansing
The mass expulsion and killing of one ethic or religious group in an area by another ethnic or religious group in that areaethnic cleansing carried out by Quick Facts about: Serbs
A member of a Slavic people who settled in Serbia and neighboring areas in the 6th and 7th centuriesSerbs against Quick Facts about: Croats
A member of the Slavic people living in CroatiaCroats, gypsies,and Quick Facts about: Bosniaks
Quick Summary not found for this subjectBosniaks throughout the period.
More than 7,000 Muslim men and boys were Quick Facts about: massacred in Srebrenica
Quick Summary not found for this subjectmassacred in Srebrenica in July 1995. See also Quick Facts about: History of Bosnia and Herzegovina
Quick Summary not found for this subjectHistory of Bosnia and Herzegovina.

Quick Facts about: Rwanda
A landlocked republic in central Africa; formerly a German colonyRwanda

(April 1994) Officially 937,000 Tutsis and moderate Hutus were killed by Hutus. See Quick Facts about: History of Rwanda
Quick Summary not found for this subjectHistory of Rwanda, Quick Facts about: Rwandan Genocide
Quick Summary not found for this subjectRwandan Genocide.

External links

http://web.amnesty.org/library/Index/engASA200192002

http://observer.guardian.co.uk/inter...660969,00.html
het tweede omvat vrijheid van meningsuiting.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 14:30   #20
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
U moet consequent zijn: ofwel bent u voor een verbod op álle negationisme ofwel voor géen. Het eerste omvat een verbod op negationisme van..
Ik ben konsekwent met de huidige wet op het negationisme en met het waarom dat die wet noodzakelijk is. Je negeert dat waarom maar dat is ook logisch: je behoort dan ook tot het nest van Vlaams-nationalisten waar onder meer negationisten en revisionisten van de judeocide onderdak vinden.

Geef toe: 24 % van de Vlamingen die op het VeeBee stemmen, zouden eindelijk maar eens moeten beseffen op wat voor zootje dat erbij loopt en tegelijk ook van hun stem profiteert, ook al denken ze dat ze enkel voor de Vlaamse Zaak hebben gestemd. Zoals gezegd: moest dat gegeven niet bestaan, zou die wet ook niet nodig zijn.

Wat mij betreft mag er gerust naast die wet, nog een bijkomende wet bestaan die andere genocides betreft.[edit]
[size=1]After edit by thePiano on 30-05-2005 at 15:43
Reason:

Citaat:
Ik ben konsekwent met de huidige wet op het negationisme en met het waarom dat die wet noodzakelijk is. Je negeert dat waarom maar dat is ook logisch: je behoort dan ook tot het nest van Vlaams-nationalisten waar onder meer negationisten en revisionisten van de judeocide onderdak vinden.

Geef toe: 24 % van de Vlamingen die op het VeeBee stemmen, zouden eindelijk maar eens moeten beseffen op wat voor zootje dat erbij loopt en tegelijk ook van hun stem profiteert, ook al denken ze dat ze enkel voor de Vlaamse Zaak hebben gestemd. Zoals gezegd: moest dat gegeven niet bestaan, zou die wet ook niet nodig zijn.

Wat mij betreft mag er gerust naast die wet, nog een bijkomende wet bestaan die andere genocides betreft.[/size]

[size=1]After edit by thePiano on 30-05-2005 at 15:42
Reason:

Citaat:
Ik ben konsekwent met de huidige wet op het negationismewet en met het waarom dat die wet noodzakelijk is. Je negeert dat waarom maar dat is ook logisch: je behoort dan ook tot het nest van Vlaams-nationalisten waar onder meer negationisten en revisionisten van de judeocide onderdak vinden.

Wat mij betreft mag er gerust naast die wet, nog een bijkomende wet bestaan die andere genocides betreft.[/size]

[size=1]After edit by thePiano on 30-05-2005 at 15:42
Reason:

Citaat:
Ik ben konsekwent met de huidige wet op het negationismewet en met het waarom dat die wet noodzakelijk is. Je negeert dat waarom maar dat is ook logisch: je behoort dan ook tot het nest van Vlaams-nationalisten waar onder meer negationisten en revisionisten van de judeocide onderdak vinden.

Citaat:

Geef toe: 24 % van de Vlamingen die op het VeeBee stemmen, zouden eindelijk maar eens moeten beseffen op wat voor zootje dat erbij loopt ern tegelijk ook van hun stem profiteert, ook al deken ze dat ze enkel voor de Vlaamse Zaak hebben gestemd. Zoals gezegd: moest dat gegeven niet bestaan, zou die wet ook niet nodig zijn.

[/edit]

Laatst gewijzigd door thePiano : 30 mei 2005 om 14:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be