Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2005, 20:38   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Europese Grondwet is dood

Citaat:
Europese Grondwet lijkt dood na massaal Nederlands 'Nee'

[size=1]Het duidelijke 'Nee' is een nederlaag voor premier Balkenende.[/size]
De Europese Grondwet lijkt dood na een duidelijk 'Nee' van twee stichtende leden. Na Frankrijk zondag heeft Nederland vandaag nog massaler 'Nee' gezegd in een referendum over de Europese Grondwet. Volgens de eerste zeer betrouwbare exit poll stemde liefst 63 procent van de Nederlandse kiezers tegen de Europese Grondwet en slechts 37 procent zei 'Ja'. De crisis in de Europese Commissie wordt er alleen maar groter door. Commissievoorzitter Barroso heeft al gevraagd om de komende ratificatieprocessen op te schorten tot de volgende Europese Top. Onze minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht pleit er toch voor om door te gaan in de andere landen met de ratificatie en pas op het einde de balans op te maken. (KH)
De bevolking is dus duidelijk tegen. Maar onze arrogante De Gucht blijft doordraven. Zijn eigen bevolking mocht niet meestemmen, en ondanks de duidelijke NJET van zowel Frankrijk en Nederland wilt De Gucht gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand was.

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Antoon on 01-06-2005 at 21:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:

[size=1]Het duidelijke 'Nee' is een nederlaag voor premier Balkenende.[/size]
De Europese Grondwet lijkt dood na een duidelijk 'Nee' van twee stichtende leden. Na Frankrijk zondag heeft Nederland vandaag nog massaler 'Nee' gezegd in een referendum over de Europese Grondwet. Volgens de eerste zeer betrouwbare exit poll stemde liefst 63 procent van de Nederlandse kiezers tegen de Europese Grondwet en slechts 37 procent zei 'Ja'. De crisis in de Europese Commissie wordt er alleen maar groter door. Commissievoorzitter Barroso heeft al gevraagd om de komende ratificatieprocessen op te schorten tot de volgende Europese Top. Onze minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht pleit er toch voor om door te gaan in de andere landen met de ratificatie en pas op het einde de balans op te maken. (KH)
De bevolking is dus duidelijk tegen. Maar onze arrogante De Gucht blijft doordraven. Zijn eigen bevolking mocht niet meestemmen, en ondanks de duidelijke NJET van zowel Frankrijk en Nederland wilt De Gucht gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand was.

[/size]

[size=1]After edit by Antoon on 01-06-2005 at 21:38
Reason:

Het duidelijke 'Nee' is een nederlaag voor premier Balkenende.

De Europese Grondwet lijkt dood na een duidelijk 'Nee' van twee stichtende leden. Na Frankrijk zondag heeft Nederland vandaag nog massaler 'Nee' gezegd in een referendum over de Europese Grondwet. Volgens de eerste zeer betrouwbare exit poll stemde liefst 63 procent van de Nederlandse kiezers tegen de Europese Grondwet en slechts 37 procent zei 'Ja'. De crisis in de Europese Commissie wordt er alleen maar groter door. Commissievoorzitter Barroso heeft al gevraagd om de komende ratificatieprocessen op te schorten tot de volgende Europese Top. Onze minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht pleit er toch voor om door te gaan in de andere landen met de ratificatie en pas op het einde de balans op te maken. (KH)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Het duidelijke 'Nee' is een nederlaag voor premier Balkenende.
De Europese Grondwet lijkt dood na een duidelijk 'Nee' van twee stichtende leden. Na Frankrijk zondag heeft Nederland vandaag nog massaler 'Nee' gezegd in een referendum over de Europese Grondwet. Volgens de eerste zeer betrouwbare exit poll stemde liefst 63 procent van de Nederlandse kiezers tegen de Europese Grondwet en slechts 37 procent zei 'Ja'. De crisis in de Europese Commissie wordt er alleen maar groter door. Commissievoorzitter Barroso heeft al gevraagd om de komende ratificatieprocessen op te schorten tot de volgende Europese Top. Onze minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht pleit er toch voor om door te gaan in de andere landen met de ratificatie en pas op het einde de balans op te maken. (KH) </STRONG></EM></U></I></B>[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Antoon : 1 juni 2005 om 20:39.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 20:41   #2
sinan123
Banneling

Standaard

R. I. P.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 20:48   #3
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Hij wil nog eens benadrukken hoe democratisch de 'D' in VLD wel is.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 20:53   #4
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

De Nederlanders en de Fransen, onze onmiddellijke buren hebben neen gezegd tegen de grondwet.
Wij daarentegen, degenen dus die volgens Dehaene en Di Rupo te dom zijn om ons gedacht te mogen zeggen, hebben onze domheid dus ook bewezen in de VRT-Standaard peiling ( ).

Zouden die pipo's zo ver van het volk staan dat ze echt denken zomaar weg te kunnen komen als ze eens echte democratische hefbomen gebruiken na zo'n lange periode van onthouding (door hemeltergende particratie)?
Oud 1 juni 2005, 21:07   #5
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar onze arrogante De Gucht blijft doordraven. Zijn eigen bevolking mocht niet meestemmen, en ondanks de duidelijke NJET van zowel Frankrijk en Nederland wilt De Gucht gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand was.
Naar het schijnt overweegt De Gucht de Nederlanders en Fransen uit de VLD te gooien.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 21:12   #6
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Tiens ik wist niet dat Nederland en Frankrijk lid waren van de VLD.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 21:15   #7
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Tiens ik wist niet dat Nederland en Frankrijk lid waren van de VLD.
Nu niet meer. Ze hebben zich niet gehouden aan de instemplicht van voorzitter Somers.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 21:23   #8
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Naar het schijnt overweegt De Gucht de Nederlanders en Fransen uit de VLD te gooien.

Egidius
Oud 1 juni 2005, 21:45   #9
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Bye bye klote-Europa!
Oud 1 juni 2005, 21:47   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Egidius
Oud 1 juni 2005, 21:59   #11
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Europese Grondwet is niet dood. Ze zal gewoon in zijn huidige vorm niet aanvaard worden. Ze zal dus aangepast worden. Maar eerst moet de eerste fase van het ratificatieproces doorgaan, namelijk dat ieder land zijn mening moeten kunnen geven over de grondwet. Het is niet omdat Frankrijk, Nederland en andere staten nee zeggen, dat de andere landen het consultatieproces moeten aflasten. Dat zou heel ondemocratisch zijn en van een verregaande ongepaste arrogantie. Pas op het einde van deze eerste rit zullen de kaarten voor iedereen duidelijk zijn, en kan er opnieuw onderhandeld worden. Noch in Frankrijk, noch in Nederland heeft de meerderheid van de neestemmers te kennen gegeven dat ze geen Europese Grondwet willen hebben. Ze zijn niet akkoord met de huidige versie ervan. Daar kan over onderhandeld worden.[edit]
[size=1]After edit by AyneRand on 01-06-2005 at 23:01
Reason:

Citaat:
De Europese Grondwet is niet dood. Ze zal gewoon in zijn huidige vorm niet aanvaard worden. Ze zal dus aangepast worden. Maar eerst moet de eerste fase van het ratificatieproces doorgaan, namelijk dat ieder land zijn mening moeten kunnen geven over de grondwet. Het is niet omdat Frankrijk, Nederland en andere staten nee zeggen, dat de andere landen het consultatieproces moeten aflasten. Dat zou heel ondemocratisch zijn en van een verregaande ongepaste arrogantie. Pas op het einde van deze eerste rit zullen de kaarten voor iedereen duidelijk zijn, en kan er opnieuw onderhandeld worden. Noch in Frankrijk, noch in Nederland heeft de meerderheid van de neestemmers te kennen gegeven dat ze geen Europese Grondwet willen hebben. Ze zijn niet akkoord met de huidige versie ervan. Daar kan over onderhandeld worden.[/size]

[size=1]After edit by AyneRand on 01-06-2005 at 23:00
Reason:

Citaat:
De Europese Grondwet is niet dood. Ze zal gewoon in zijn huidige vorm niet aanvaard worden. Ze zal dus aangepast worden. Maar eerst moet de eerste fase van het ratificatieproces doorgaan, namelijk dat ieder land zijn mening moeten kunnen geven over de grondwet. Het is niet omdat Frankrijk, Nederland en andere staten nee zeggen, dat de andere landen het consultatieproces moeten aflasten. Dat zou heel ondemocratisch zijn en van een verregaande ongepaste arrogantie. Pas op het einde van deze eerste rit zullen de kaarten voor iedereen duidelijk zijn, en kan er opnieuw onderhandeld worden. Noch in Frankrijk, noch in Nederland hebben de meerderheid van de neestemmers te kennen gegeven dat ze geen Europese Grondwet willen hebben. Ze zijn niet akkoord met de huidige versie ervan. Daar kan over onderhandeld worden.[/size]

Citaat:
De Europese Grondwet is niet dood. Ze zal gewoon in zijn huidige vorm niet aanvaard worden. Ze zal dus aangepast worden. Maar eerst moet de eerste fase van het ratificatieproces doorgaan, namelijk dat ieder land zijn mening moeten kunnen geven over de grondwet. Het is niet omdat Frankrijk, Nederland en andere staten nee zeggen, dat de andere landen het consultatieproces moeten aflasten. Dat zou heel ondemocratisch zijn en van een verregaande ongepaste arrogantie. Pas op het einde van deze eerste rit zullen de kaarten voor iedereen duidelijk zijn, en kan er opnieuw onderhandeld worden. Nog in Frankrijk, nog in Nederland hebben de meerderheid van de neestemmers te kennen gegeven dat ze geen Europese Grondwet willen hebben. Ze zijn niet akkoord met de huidige versie ervan. Daar kan over onderhandeld worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door AyneRand : 1 juni 2005 om 22:01.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 21:59   #12
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja Antoon, nu heb je redenen om te lachen.
Hoe zwakker Europa, hoe sterker Amerika op militair gebied.
Hoe verdeelder Europa, hoe sterker de Aziatische landen en China op economisch gebied.
Hoe zwakker Europa, hoe kleiner het moreel en ethisch gezag in Afrika.
Heb je plezier in een zwak Europa Antoon ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 22:03   #13
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De bevolking is dus duidelijk tegen. Maar onze arrogante De Gucht blijft doordraven. Zijn eigen bevolking mocht niet meestemmen,...
Als het van De Gucht afgehangen had, had zijn eigen bevolking wel mogen meestemmen. Je schiet de verkeerde af.

Citaat:
...en ondanks de duidelijke NJET van zowel Frankrijk en Nederland wilt De Gucht gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand was.

Ik vind het niet meer dan normaal dat eerst ook de andere landen zich mogen uitspreken.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 22:05   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Hoe verdeelder Europa, hoe sterker de Aziatische landen en China op economisch gebied.
Och jongen, ik dacht lang niet zo ver als wat jij hier allemaal neerpent. Ik lachte gewoon om het commentaar in verband met keizerke Karelke De Guchtje.

Wat betreft de grondwet : voor mijn part moet Europa zo sterk mogelijk worden. Maar hoe ze de laatste jaren bezig zijn zal precies hettegenovergesteld effect hebben : geografisch eindeloos uitbreiden, iedereen maar binnenlaten, ongrijpbare en onbegrijpbare instellingen die bovendien geldverslindend en onefficiënt zijn.

De punten die jij opsomt laatik aan jou over. En ook jouw bewering dat ik een plezier zou hebben aan een zwak Europa.

Zo, voel je je nu weer wat slimmer?[edit]
[size=1]After edit by Antoon on 01-06-2005 at 23:07
Reason:

Citaat:
Och jongen, ik dacht lang niet zo ver als wat jij hier allemaal neerpent. Ik lachte gewoon om het commentaar in verband met keizerke Karelke De Guchtje.

Wat betreft de grondwet : voor mijn part moet Europa zo sterk mogelijk worden. Maar hoe ze de laatste jaren bezig zijn zal precies hettegenovergesteld effect hebben : geografisch eindeloos uitbreiden, iedereen maar binnenlaten, ongrijpbare en onbegrijpbare instellingen die bovendien geldverslindend en onefficiënt zijn.

De punten die jij opsomt laatik aan jou over. En ook jouw bewering dat ik een plezier zou hebben aan een zwak Europa.

Zo, voel je je nu weer wat slimmer?[/size]

Citaat:

Ik zal er verder maar over zwijgen, want als ik nu een adjectief moet gebruiken om jouw te beoordelen.....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Antoon : 1 juni 2005 om 22:07.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 22:08   #15
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kritiek slaat dan ook op niets...

Citaat:
Zie je wel dat je het kan
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 22:11   #16
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zo, voel je je nu weer wat slimmer?
De eerste voorstanders van het integreren van de Oostbloklanden en Turkije in de Europese Unie waren de Amerikanen ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 22:16   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
De eerste voorstanders van het integreren van de Oostbloklanden en Turkije in de Europese Unie waren de Amerikanen ...
En daar ben ik het met de Amerikanen niet eens. Voor mijn part mocht Europa eerst nog een decennia of twee gewoon de EU met 12 blijven en zich eerst nog beter verenigen, versterken, centraler bestuur, sterker leger, één grondwet, etc... om later, wanneer de tijd rijp is, zeer voorzichtig nieuwe vragende landen als leden te aanvaarden onder strikte voorwaarden, één voor één.

In plaats daarvan is het een belachelijke vereniging van tientallen landen geworden waarvan een deel niet eens economisch vatbaar is, een ander deel ver van ontwikkeld, laat staan de kandidaten als Turkije die er helemaal niets mee te maken hebben.
Oud 1 juni 2005, 22:17   #18
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Zie je wel dat je het kan
Ik zou mij inderdaad weer wat meer moeten concentreren op mijn gedachte, in plaats van constant te reageren op de dikwijls irrelevante provocaties van derden.
Oud 1 juni 2005, 22:32   #19
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo, voel je je nu weer wat slimmer?
Het gaat inderdaad allemaal veel te vlug en te geïmproviseerd. In het Frans zeggen ze 'baclé'.

En toch juicht president Bush bij elk nieuw (arm) land dat zich bij Europa wil voegen. Alles is evenwicht Antoon en evenwicht is zo broos.
Het is een ernstige gemiste kans voor Europa om te groeien en een wereldspeler te worden.
Een dwergje gekneld tussen twee supermachten, de toekomst van Europa.
Maar de burger heeft beslist ..... omdat ze het hem niet konden uitleggen of omdat ze dachten dat hij het toch niet zou begrijpen. Een grote fout !
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2005, 22:34   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
De Europese Grondwet is niet dood. Ze zal gewoon in zijn huidige vorm niet aanvaard worden. Ze zal dus aangepast worden. Maar eerst moet de eerste fase van het ratificatieproces doorgaan, namelijk dat ieder land zijn mening moeten kunnen geven over de grondwet. Het is niet omdat Frankrijk, Nederland en andere staten nee zeggen, dat de andere landen het consultatieproces moeten aflasten. Dat zou heel ondemocratisch zijn en van een verregaande ongepaste arrogantie. Pas op het einde van deze eerste rit zullen de kaarten voor iedereen duidelijk zijn, en kan er opnieuw onderhandeld worden. Noch in Frankrijk, noch in Nederland heeft de meerderheid van de neestemmers te kennen gegeven dat ze geen Europese Grondwet willen hebben. Ze zijn niet akkoord met de huidige versie ervan. Daar kan over onderhandeld worden.
Het referendum ging niet over de vraag of men voor of tegen een EU-Grondwet is. Bijgevolg moet u er niet mee komen aandraven. De mensen hebben daar niets over gezegd. Dus ook niet, wat u beslaat, dat ze geen grondwet willen. Dat kwam gewoon niet ter sprake.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be