![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ... zo heb ik deze middag gelezen op teletekst van VRT. Deze controle zou volgens Freya van den Bossche te veel kosten en zal vanaf 2006 niet meer nodig zijn.
Ongelofelijk! Ik ben gekrengd als werkende mens. Ze gingen na Brussel-Halle-Vilvoorde hun eens gaan bezig houden met de economische prioriteiten. We zijn een maandje verder en er is tot op heden op economisch vlak nu nog niets ingrijpends beslist.... integendeel... Neen, neen, homo's en lesbiennes de mogelijkheid geven om kinderen te adopteren, en de "chômeurs" de mogelijkheid geven om voor onbeperkte tijd op vakantie te gaan. Dit is toch een regering van onbekwamen. Nu mag Freya een schoon smoelke hebben, ik vraag mij af hoeveel kaas zij heeft gegeten van economie? Wat voor studies heeft die griet gedaan? Economie? Dat zou me toch serieus verbazen. Stempelcontrole kost te duur. Die categorie van werkonwilligen zullen nog minder geneigd zijn om werk te zoeken. Zal dat niet meer kosten dan die stempelcontrole te stoppen. Ze moesten de stempelcontrole terug op dagelijkse basis brengen. Ge zult zien hoeveel er uit schaamte terug zouden gaan werken. Waar zijn die sossen en linkse kwieten toch eigenlijk mee bezig? Het ganse land naar de kl*ten helpen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Nog efkens en de werklozen hoeven hun bed niet meer uit te komen.Net zoals de mijnwerkers van vroeger:-de ramen worden gelapt
-de dakgoten worden zuiver gemaakt -zeer goedkope sociale leningen -gratis hospitalitatieverzekering etc etc Een mens is tegenwoordig toch gek dat hij gaat werken zeker,een werkloze en steuntrekker kan genieten van tal van voordelen,en nu moeten ze zelfs niet meer gaan stempelen.Men bekrompen verstand kan er niet meer bij ![]()
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
En trouwens,werk genoeg hoor,alleen sluit het misschien niet aan op de studie's die je gemaakt hebt.Kwestie van u beetje flexibel op te stellen,niet dan?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 8 juni 2005 om 18:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien bedoelde hij pisbloemen ofzo ipv vruchten .. ![]()
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Straf, want de dienstplicht is afgeschaft eind jaren '80. Als jullie nu eens zouden ophouden met te zeiken en kijken waarom de stempelcontrole wordt afgeschaft! OMDAT HET NIET WERKT! De stempelcontrole was bedoeld om zwartwerkers op te sporen maar het werkt niet, die profiteurs komen eventjes hun stempel laten zetten en zijn dan terug verder gaan schilderen, of behangen,.... Anders zit je te zagen dat alles wat de regering doet te veel kost, nu schaffen ze iets af dat effectief te veel kost en dan is't weer nie goe, de verzuring zit weer diep hoor, gaat eens goe van bil vanavond, ge zult wat zonniger zijn. Er moet toch een efficiënter systeem zijn om die rotzakken te pakken; want versta me niet verkeerd, ik heb al veel jobs gehad maar ik ben nog geen maand werkloos geweest omdat ik elke keer een job zocht en omdat ik niet te kieskeurig was; ja ik heb soms onder m'n diploma gewerkt, is dat dan een schande om als universitair in een supermarkt te werken? Schaf ddie inefficiënte controle af en werf met het vrijgekomen geld meer controleurs aan die onverwacht komen controleren, ge zult ze zien vallen lijk vliegen. En diegenen die écht werk zoeken krijgen dan de kans om te gaan solliciteren. Toen ik tussen twee jobs zat, maakte ik er een punt van om tenminste 8 uur per dag te spenderen aan werk zoeken, net zoals een fulltime job, en dan is aanschuiven voor zo'n stomme stempel wel het laatste dat je nodig hebt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool) Laatst gewijzigd door Slasty : 8 juni 2005 om 19:07. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoewel ik niet te hoog oploop met militair gezag denk ik toch dat het afschaffen van de dienstplicht idd niet het beste idee was. Ik zou echter opteren voor een soort gemeenschapsdienst. Veel jongeren van 18 �* 21 jaar zijn tegenwoordig nog amper bekwaam om hun schoenen dicht te maken. Ik zorg op mijn werk voor de evaluatie van de interims (keuzes maken wie blijft en wie niet) en je staat ervan versteld wat je tegenwoordig allemaal binnenkrijgt. Wij zijn sinds kort dan ook overgeschakeld op een minimum leeftijd van 30 jaar voor sollicitanten.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alleen da werken hé pffffff,terwijl je zonder werk ook van hetzelfde kunt genieten als de voorbeelden die ik hier aanhaalde.
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stempelcontrole wordt afgeschaft omdat ze gewoon niet efficiënt is. Ik heb in mijn eigen gemeente mensen gezien die met de camionette van de werkgever de parking komen opgedraaid, in hun werkplunje het stempellokaal binnenstappen om hun stempeltje te komen halen, om vervolgens terug naar de werf te rijden om verder te werken. Geld voor controleurs is er niet, want dat gaat allemaal naar de administratieve organisatie van die stempelcontrole. Is dat dan zoveel beter? Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 8 juni 2005 om 19:47. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynicus : 8 juni 2005 om 19:56. |
|||||
![]() |