Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2005, 12:41   #1
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard Meer moslimas dan moslims op de arbeidsvloer

De laatste jaren is er een gunstige evolutie aan de gang dat ik steeds meer collega's van vreemde origine zie opduiken.

Wat vooral opvalt bij deze groep is dat het bijna exclusief vrouwen zijn. Het moet gezegd, er worden enkel hogergestudeerden aangeworven.

Hoe komt dit eigenlijk ? Is het door de macho-cultuur dat de mannen hun eigen toekomst hypothekeren omdat ze het nogal altijd stoer vinden om hun school stop te zetten of is bvb. de moslima intellectueel superieur aan de mannelijke moslim ?

Wie kan een sluitend antwoord geven ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 12:43   #2
Gargamel
Banneling

Standaard

Normale zaak,de mannen hebben geen tijd voor werken,die slurpen muntthee,je moet op de zenders eens goed kijken,zijn altijd hun vrouwen die werken,in Congo is het ook zo,madam werkt
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 12:51   #3
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Normale zaak,de mannen hebben geen tijd voor werken,die slurpen muntthee,je moet op de zenders eens goed kijken,zijn altijd hun vrouwen die werken,in Congo is het ook zo,madam werkt
Die vrouwen zijn blijkbaar meer geëmancipeerd dan de onzen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 12:58   #4
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Die vrouwen zijn blijkbaar meer geëmancipeerd dan de onzen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 17:45   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De laatste jaren is er een gunstige evolutie aan de gang dat ik steeds meer collega's van vreemde origine zie opduiken.

Wat vooral opvalt bij deze groep is dat het bijna exclusief vrouwen zijn. Het moet gezegd, er worden enkel hogergestudeerden aangeworven.

Hoe komt dit eigenlijk ? Is het door de macho-cultuur dat de mannen hun eigen toekomst hypothekeren omdat ze het nogal altijd stoer vinden om hun school stop te zetten of is bvb. de moslima intellectueel superieur aan de mannelijke moslim ?

Er is nu eenmaal sprake van een "cultuur" waarbij de vrouwelijke helft van de bevolking zowat al het werk moet doen(van aan de waterput tot in het kraambed),en een bijna ingebakken neiging bij de mannelijke helft tot het verhandelen,het marchanderen van dingen,niet het aanmaken ervan......

Generaties zal het kosten om dit er uit te halen......

Dat is bij ons,in de jager-verzamelaar tijd waarschijnlijk ook nog zo geweest......

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 18:00   #6
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Hooggestudeerde moslima's.. Zijn dat niet die volledig verpakte kwezels, die associaal afgezonderd in het verste hoekje van de refter van de universiteit braafjes in hun cursus staren?

En weigeren het verplichte studentennat, namelijk Bier, tot zich te nuttigen..?

Zo'n evolutie kan men natuurlijk enkel toejuichen..

Men zou zich beter de vraag stellen hoe het komt dat er amper, tot geen, seculiere meisjes van die origine de weg naar de hooggeschooldheid vind ipv zich te verheugen over het feit dat extreem-devote wichten de intellectuele toplaag van hun migrantengemeenschap aan het vormen zijn.
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 18:09   #7
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Hooggestudeerde moslima's.. Zijn dat niet die volledig verpakte kwezels, die associaal afgezonderd in het verste hoekje van de refter van de universiteit braafjes in hun cursus staren?

Zo'n evolutie kan men natuurlijk enkel toejuichen..

Men zou zich beter de vraag stellen hoe het komt dat er amper, tot geen, seculiere meisjes van die origine de weg naar de hooggeschooldheid vind ipv zich te verheugen over het feit dat extreem-devote wichten de intellectuele toplaag van hun migrantengemeenschap aan het vormen zijn.
Gelukkig hebben wij mannen in onze cultuur respect voor alle vrouwen.
Oud 8 juli 2005, 18:19   #8
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben wij mannen in onze cultuur respect voor alle vrouwen.
Echte mannen hebben respect voor vrouwen die vrouw zijn. Ik zie niet in waarom deze conservatieve, gehersenspinselde vrouwen lieve woordjes van mij zouden moeten verwachten..
Oud 8 juli 2005, 20:24   #9
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Echte mannen hebben respect voor vrouwen die vrouw zijn. Ik zie niet in waarom deze conservatieve, gehersenspinselde vrouwen lieve woordjes van mij zouden moeten verwachten..
Als deze vrouwen dan toch 'gehersenspinseld' zijn, dan zijn ze dus slachtoffer. Reden te meer om ze met respect te behandelen. Ik neem u toch ook niet kwalijk dat u alles gelooft wat in de vb-gazettekes staat. U kan daar ook niet aan doen.
Oud 8 juli 2005, 20:41   #10
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als deze vrouwen dan toch 'gehersenspinseld' zijn, dan zijn ze dus slachtoffer. Reden te meer om ze met respect te behandelen. Ik neem u toch ook niet kwalijk dat u alles gelooft wat in de vb-gazettekes staat. U kan daar ook niet aan doen.
1. Sinds wanneer is het kritiek uitoefenen op een dogmatische godsdienst per definitie gelijk aan een partijkaart van het VB?

2. De poëtische scène die ik beschreef heb ik niet gehaald van VB-gazettekes of andere prullaria, maar door het zelf mee te maken. Meermaals.

3. U vindt het dus een positieve evolutie dat wanneer een allochtoon van islamitischen huize gaat studeren, enkel radicaler in zijn geloof wordt?
Oud 8 juli 2005, 20:48   #11
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
1. Sinds wanneer is het kritiek uitoefenen op een dogmatische godsdienst per definitie gelijk aan een partijkaart van het VB?

2. De poëtische scène die ik beschreef heb ik niet gehaald van VB-gazettekes of andere prullaria, maar door het zelf mee te maken. Meermaals.

3. U vindt het dus een positieve evolutie dat wanneer een allochtoon van islamitischen huize gaat studeren, enkel radicaler in zijn geloof wordt?
1. Dat is geen geargumenteerde kritiek, dat zijn platitudes.

2. Bent u getrouwd met een moslima ?

3. Zeer snelle analyse van mijn ideeën. Mijn enige idee dat in deze topic in mijn hoofd kwam was dat u geen respect toont voor vrouwen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jampie on 08-07-2005 at 21:49
Reason:
--------------------------------

Citaat:

1. Dat is geen geargumenteerde kritiek, dat zijn platitudes.

3. Zeer snelle analyse van mijn ideeën. Mijn enige idee dat in deze topic in mijn hoofd kwam was dat u geen respect toont voor vrouwen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

1. Dat is geen geargeumenteerde kritiek, dat zijn platitudes.

3. Zeer snelle analyse van mijn ideeën. Mijn enige idee dat in deze topic in mijn hoofd kwam was dat u geen respect toont voor vrouwen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jampie : 8 juli 2005 om 20:49.
Oud 8 juli 2005, 22:43   #12
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jip, en je vergeet erbij te zeggen, die niet spreken met blanken.
Oud 8 juli 2005, 22:46   #13
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Het valt me op dat sommige extreem-rechtse Turken de zelfde argumenten tegen Koerden gebruiken.

Blijkbaar is het wereldwijd dezelfde onzin.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 23:01   #14
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Het valt me op dat sommige extreem-rechtse Turken de zelfde argumenten tegen Koerden gebruiken.

Sinan, het is gewoon een objectieve opmerking. Hier, in Antwerpen, zijn er al zo weinig (uit islamlanden oorspronkelijke) allochtonen die aan de universiteit studeren. Als er dan zijn, dan zijn het voornamelijk vrouwen. En van die vrouwen is de overgrote meerderheid sterk islamitisch gelovig en vertoont afzonderingsgedrag.

Wat ik mij dan afvraag is hoe het komt dat men de zogezegde progressieve, liberale allochtonen van islamitische afkomst amper tegenkomt op universiteiten?

De onzin van deze vraag zie ik eerlijk gezegd niet..
Oud 8 juli 2005, 23:04   #15
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Salmon L.A.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123

Hoe extremer gelovig, hoe dommer (en rechtser). Dat geldt voor mannen èn voor vrouwen. Maar persoonlijk heb ik de indruk dat de vrouwelijke rechtsen door den band iets minder extremistisch denken.
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Salmon L.A. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2005, 23:10   #16
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Hoe extremer gelovig, hoe dommer (en rechtser). Dat geldt voor mannen èn voor vrouwen. Maar persoonlijk heb ik de indruk dat de vrouwelijke rechtsen door den band iets minder extremistisch denken.
U maakt een ongefundeerd verband tussen "rechtser" en "dommer".
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 00:32   #17
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Toch niet: volgens mijn innigste overtuiging is er precies een nagenoeg rechtevenredig verband tussen de begrippen rechts en dom. Maar u hebt gelijk dat de zaken iets gecompiceerder zijn als je ze van naderbij gaat bestuderen: extreem-linkse maositen zijn minstens zo dom als hun fascistische en ultrareligieuze tegenpolen. Maar misschien kent u ook het aloude gezegde: "les extrêmes se touchent".
Ik heb er hoegenaamd geen bezwaar tegen dat dit "toucheren" letterlijk gebeurt en ontaardt in hardhandige en vernietigende gevechten, daar zijn oerdommerikken goed in - als er maar geen onschuldige slachtoffers vallen.[edit]
[size=1]After edit by Salmon L.A. on 09-07-2005 at 01:34
Reason:

Citaat:
Toch niet: volgens mijn innigste overtuiging is er precies een nagenoeg rechtevenredig verband tussen de begrippen rechts en dom. Maar u hebt gelijk dat de zaken iets gecompiceerder zijn als je ze van naderbij gaat bestuderen: extreem-linkse maositen zijn minstens zo dom als hun fascistische en ultrareligieuze tegenpolen. Maar misschien kent u ook het aloude gezegde: "les extrêmes se touchent".
Ik heb er hoegenaamd geen bezwaar tegen dat dit "toucheren" letterlijk gebeurt en ontaardt in hardhandige en vernietigende gevechten, daar zijn oerdommerikken goed in - als er maar geen onschuldige slachtoffers vallen.[/size]

[size=1]After edit by Salmon L.A. on 09-07-2005 at 01:33
Reason:

Citaat:
Ik heb er hoegenaamd geen bezwaar tegen dat dit "toucheren" ontaardt in hardhandige en vernietigende gevechten, daar zijn oerdommerikken goed in - als er maar geen onschuldige slachtoffers vallen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Toch niet: volgens mijn innigste overtuiging is er precies een nagenoeg rechtevenredig verband tussen de begrippen rechts en dom. Maar u hebt gelijk dat de zaken iets gecompiceerder zijn als je ze van naderbij gaat bestuderen: extreem-linkse maositen zijn minstens zo dom als hun fascistische tegenpolen. Maar misschien kent u ook het aloude gezegde: "les extrêmes se touchent".
Ik heb er hoegenaamd geen bezwaar tegen dat dit "toucheren" ontaardt in hardhandige en vernietigende gevechten, daar zijn oerdommerikken goed in - als er maar geen onschuldige slachtoffers vallen.[/size]
[/edit]
"Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."

Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 9 juli 2005 om 00:34.
Oud 9 juli 2005, 01:07   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salmon L.A.
Toch niet: volgens mijn innigste overtuiging is er precies een nagenoeg rechtevenredig verband tussen de begrippen rechts en dom.
Nu, dat zeggen alle lomperikken.
En om terug naar het onderwerp te gaan: "Dat zouden wij misschien ook beter doen, onze vrouwen laten werken".
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 01:48   #19
Salmon L.A.
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Nu, dat zeggen alle lomperikken.
En om terug naar het onderwerp te gaan: "Dat zouden wij misschien ook beter doen, onze vrouwen laten werken".
De meeste vrouwen werken voor drie. Of ben jij te lomp om dat in te zien?
Oud 9 juli 2005, 09:04   #20
MaximusC
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje

Op school hebben we geleerd dat de afrikaanse mannen niet werken. Dat is hun cultuur. Vrouwen mishandelen en zo dat kennen we al van in de moslimlanden hé. En dat ze nu moeten werken en de mannen niet dat is alleen maar het probleem van de vrouwen. Met die cultuur komen ze naar hier en aangezien zij zich al onmiddelijk beter voelen dan ons, passen ze die cultuur van man werkt niet en vrouw wel toe.

GrtZ,
Maximus
MaximusC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be