![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Man neergestoken voor ogen van zoontje
Ronse Omdat hij weigerde aan een bende jongelui zijn fiets af te geven is Ronsenaar Alexandre Beauvois dinsdagavond op een parkeerterrein in Ronse door een twintiger neergestoken. "Ik prijs me gelukkig dat ik het heb overleefd, maar maak me vooral zorgen om mijn zoontje: hij heeft het allemaal zien gebeuren en verkeert in schock", vertelt de zwaargewonde vader. De verdachte van de steekpartij is gisteren aangehouden voor poging tot doodslag. Alexandre Beauvois was dinsdagavond met zijn zoontje per fiets op de terugweg van de videotheek, toen hij even stopte om sigaretten te kopen in het winkeltje van het Q8-pompstation aan het Delhayeplein. "Mijn zoontje Maxemilien bleef buiten wachten bij de fiets. Van in de winkel zag ik dat een groepje jongelui hem omsingelde en met hem begon te discussiëren. Ik haastte me naar buiten om te horen wat er gaande was. Ze wilden blijkbaar onze fiets hebben. 'Om eens een ritje te maken', hadden ze mijn zoontje wijsgemaakt. Ze hadden er hem zelfs een paar euro voor willen toestoppen", vertelt Alexandre. Toen ik die kerels duidelijk maakte dat ik niet van plan was om de fiets te geven, kwam het tot wat duw-en trekwerk. Ineens plofte één van de kerels me twee keer een mes in de borst. Ik besefte eerst niet goed wat me overkwam. Ik strompelde wat verder en probeerde tot het politiekantoor te lopen dat net aan de overkant van het plein gelegen is. Toen mijn belager dat in de gaten kreeg, viel hij me weer aan. Ik kreeg nog eens twee messteken in mijn bil", vertelt Alexandre. De man werd in allerijl naar het Algemeen Ziekenhuis Zusters van Barmhartigheid in Ronse gebracht. Daar hebben de dokters vastgesteld, dat één messteek een long heeft geperforeerd. "Ik mag me gelukkig prijzen dat ik het heb overleefd", beseft Alexandre. "Ik maak me vooral zorgen in mijn zoontje, die het allemaal heeft zien gebeuren. Maximilien verkeert in schock. Hij is er zo erg aan toe dat hij me nog niet eens heeft kunnen bezoeken", vertelt de verbouwereerde vader. De politie van Ronse kon de vermoedelijke dader van de steekpartij snel opsporen. De kerel had dezelfde avond ook al andere mensen lastiggevallen en was al benaderd geweest door de stadswachten. De 23-jarige K.H. is gisteren door de Oudenaardse onderzoeksrechter Freddy De Smet aangehouden op beschuldiging van poging tot doodslag. De Ronsenaar van Marokkaanse afkomst verschijnt vrijdag voor de raadkamer in Oudenaarde, die beslist over zijn verdere aanhouding. Bron: Het Laatste Nieuws Duidelijk een racistische aanslag, ik ken dat uitschot dat zich ophoud aan het Delhayeplein. Blanke mensen worden er constant lastiggevallen door vreemdelingen. Pittig detail: er is een samenscholingsverbod van kracht aan het Delhayeplein, de favoriete hangplaats van Marokkaans crapuul in Ronse. Dat verbod lappen ze dus volkomen aan hun laars, deze avond ben ik er nog voorbijgereden en terug waren alle hoeken en bushokjes van het plein ingepalmd door groepen Marokkanen. De schuld ligt dus ook bij de politie en het stadsbestuur die dit allemaal laat gebeuren en de toestand verder laat escaleren. Maar ja, het zijn maar blanken en dus tweederangsburgers. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Schepen
|
Ze zijn toch zo lief mijnheer,...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Toen vorig jaar een jood werd neergestoken in Wilrijk reageerde de ganse politieke elite geschokt en was het voorpaginanieuws in alle kranten, een week lang. Het CGKR, dat joodse volksverraderlijke apparaat dat blanken onderdrukt moet houden, veroordeelde scherp de aanslag en zou maatregelen nemen. Deze racistische aanslag op een blanke Ronsenaar vind je ergens in de regionale pagina's van een krant en verder hoor je daar niks over, stemt tot nadenken.
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of hoe een misdaad door een Marokkaan op een Vlaming in drie posts leidt naar antisemitisch gezwets. Mag ik er fijntjes op wijzen dat de dader van de misdaad in Ronse gearresteerd werd? Een verschil met de gebeurtenissen in Antwerpen vorig jaar dat u blijkbaar ontgaan is.
|
|
|
|
#6 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#8 |
|
Parlementslid
|
Tiens, uit het artikel blijkt duidelijk dat het dat crapuul om de fiets te doen was. Hoe kom je dan bij de conlusie: 'racistische aanslag'?
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#11 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die fiets gebruikten ze slechts als excuus om ambras te maken, en uiteraard weer een blanke die het slachtoffer is. Hier speelden duidelijk anti-blanke gevoelens, alleen een idioot ontkent dat. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#16 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moet je teleurstellen, ken geen wolf en ben ook niet uit Ronse. Ik kom er wel dagelijks voor mijn werk en ga er soms ook een glas drinken, maar dat is dan ook alles. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geef hem eens de groeten. (Ik mis hem
|
|
|
|
#19 |
|
Europees Commissaris
|
Het wordt tijd dat dat krapuul een enkeltje Tanger krijgt.
|
|
|
|
#20 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|