Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van het festival Werchter ?
Het muziekhoogtepunt van het jaar 2 6,25%
Een tof concert om bij te wonen 5 15,63%
De totale verloedering van de maatschappij 2 6,25%
Neen dank je voor deze puur commerciele organistie 5 15,63%
Ik ben tegen Bush en anti-globalist maar aan deze decadente kapitalistische hoogmis doe ik toch mee 1 3,13%
De muziek is goed maar ik erger mij aan de commercie 7 21,88%
Kan me geen bal schelen 10 31,25%
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2005, 09:17   #1
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard Festival Werchter

Wat vindt u van het rock-festival Werchter ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 09:18   #2
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

veel te duur en veel te lang
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 09:21   #3
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
veel te duur en veel te lang
Ge zijt ne snellen, mijn peiling was nog niet volledig opgesteld.
Oud 5 juli 2005, 09:22   #4
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zijt ne snellen, mijn peiling was nog niet volledig opgesteld
Sorry
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 10:10   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ge kunt beter naar optredens gaan kijken in den biebob.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 11:42   #6
siggma
Banneling

siggma's schermafbeelding

Standaard

verloedering van de maatschappij,echt wel verbieden zulke zaken !!!
siggma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 12:05   #7
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Te lang, te duur, te weinig muziekliefhebbers, en ik kan de Schuur zijne kop niet zien.
Oud 5 juli 2005, 12:20   #8
Ambiorix

Standaard

vier dagen zijn te lang;
Maar zo éen dag is echt wel goed. Muziek ook vet.

Alleen: véel te duur; en de commercie druipt er van af. Maarja, wat doe je eraan?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 12:27   #9
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
vier dagen zijn te lang;
Maar zo éen dag is echt wel goed. Muziek ook vet.

Alleen: véel te duur; en de commercie druipt er van af. Maarja, wat doe je eraan?
thuisblijven tiens.
failliet laten gaan dat circus.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2005, 13:04   #10
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Volleybal-tournooi (vrijdagavond + weekend) in Moerbeke was veel plezanter
Oud 5 juli 2005, 18:14   #11
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siggma
verloedering van de maatschappij,echt wel verbieden zulke zaken !!!
Inderdaad, en het leuke is dat de meeste mensen dat NOOIT zullen inzien.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 10:02   #12
Gast123
Banneling

Standaard

Ik ben voor mijn allereerste keer naar Werchter geweest. Wat een decadente bedoeling. Ik was er met mijn broer en een vriendin. En die vriendin had zelf nog een vriendinneke meegenomen. Ik dacht dat ze 18 jaar was en ze bleek maar 14 te zijn. De troubles begonnen al aan de ingang toen haar rugzak vol drankflessen zat. Veel mensen komen blijkbaar niet voor de muziek, maar vooral om te zuipen, te roken, en god weet wat nog allemaal.

Ik ben donderdag en vrijdag geweest. Ik had geen combi, omdat die zogezegd na een halve zaterdagvoormiddag al uitverkocht waren. Ik had die dag een examen bij De Witte & Morel. Een week voor het festival waren er ineens overal combitickets te vinden! Wat een afzuip, want iedereen had reeds dagkaarten.

Enfin, totale kostprijs: 52 euro (do) + 59 euro (vrij) + 4 euro reservatiekosten + 12 euro voor 3 stukjes pizza + 3 euro voor een schraal broodje + 4 euro voor een zak friet met loempia + 10 euro aan drankbonnen ...

Da's al bijna 150 euro! En met een dagticket mocht ik niet eens de trein of de bus op, ook dat moest ik nog bijbetalen! Ik was schandalig veel geld kwijt voor een jonge 23 jarige werkzoekende!

De optreden zelf vielen goed mee, geen 150 euro waard, maar toch enkele dingen gezien en gehoord die me zijn begebleven, de rest van Werchter is platte commercie!
Gast123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 10:05   #13
Bhairav

Standaard

Citaat:
en god weet wat nog allemaal.

En dat heeft dan een Brian Molko quote...
Oud 6 juli 2005, 10:11   #14
Calle
Parlementslid

Standaard

Veel te duur, maar de optie "Ik ben tegen Bush en anti-globalist maar aan deze decadente kapitalistische hoogmis doe ik toch mee " vond ik zo schitterend dat ik er maar op heb gestemd.
Zo zijn er inderdaad veel mensen
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 10:11   #15
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave21be
Ik ben voor mijn allereerste keer naar Werchter geweest. Wat een decadente bedoeling. Ik was er met mijn broer en een vriendin. En die vriendin had zelf nog een vriendinneke meegenomen. Ik dacht dat ze 18 jaar was en ze bleek maar 14 te zijn. De troubles begonnen al aan de ingang toen haar rugzak vol drankflessen zat. Veel mensen komen blijkbaar niet voor de muziek, maar vooral om te zuipen, te roken, en god weet wat nog allemaal.

Ik ben donderdag en vrijdag geweest. Ik had geen combi, omdat die zogezegd na een halve zaterdagvoormiddag al uitverkocht waren. Ik had die dag een examen bij De Witte & Morel. Een week voor het festival waren er ineens overal combitickets te vinden! Wat een afzuip, want iedereen had reeds dagkaarten.

Enfin, totale kostprijs: 52 euro (do) + 59 euro (vrij) + 4 euro reservatiekosten + 12 euro voor 3 stukjes pizza + 3 euro voor een schraal broodje + 4 euro voor een zak friet met loempia + 10 euro aan drankbonnen ...

Da's al bijna 150 euro! En met een dagticket mocht ik niet eens de trein of de bus op, ook dat moest ik nog bijbetalen! Ik was schandalig veel geld kwijt voor een jonge 23 jarige werkzoekende!

De optreden zelf vielen goed mee, geen 150 euro waard, maar toch enkele dingen gezien en gehoord die me zijn begebleven, de rest van Werchter is platte commercie!
Je hebt nog geluk. De commercie is al een ietsje teruggedraaid. Er is een tijd geweest dat je zelfs geen foto's mocht maken en bij het binnenkomen werd je fotoapparaat opengerukt en de film er zonder pardon uitgetrokken en de container ingekieperd.
Oud 6 juli 2005, 10:19   #16
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Veel te duur, maar de optie "Ik ben tegen Bush en anti-globalist maar aan deze decadente kapitalistische hoogmis doe ik toch mee " vond ik zo schitterend dat ik er maar op heb gestemd.
Zo zijn er inderdaad veel mensen
Die kritiek kreeg Manu Chao ook te slikken, omdat hij antiglobalist is.
Snappen jullie dat dan niet dat het systeem gebruikt word tegen zichzelf? Het is een manier om mensen te bereiken. Of willen jullie dat groepen "eerlijk" blijven en hun boodschap maar kunnen verspreiden onder een beperkt publiek?
Het is niet omdat die imperialistische zwijnen denken "laat ze maar rebeleren, zullen wij er geld aan verdienen" denken dat het omgekeerde niet gedacht kan worden: "laat hen maar globalistisch wezen, zullen wij dat systeem wel tegen zichzelf gebruiken". Maar neen, liever de slimme uithangen met net-niet-mainstream meningen zoals hierboven...
Oud 6 juli 2005, 10:23   #17
Ambiorix

Standaard

Citaat:
12 euro voor 3 stukjes pizza + 3 euro voor een schraal broodje + 4 euro voor een zak friet met loempia + 10 euro aan drankbonnen ...
gij betaalt voor uw eten ofwat?
Ik neem het niet dat ze mij zo aftroggelen, dus doe ik er zelf wat aan. Gewoon nemen en weglopen. Niks te betalen aan die afzetters.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 10:35   #18
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
gij betaalt voor uw eten ofwat?
Ik neem het niet dat ze mij zo aftroggelen, dus doe ik er zelf wat aan. Gewoon nemen en weglopen. Niks te betalen aan die afzetters.
Dat zal goed lukken daar. Ze zullen u rap buitenzetten en levenslang de toegang ontzeggen.
Oud 6 juli 2005, 10:57   #19
Gast123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Je hebt nog geluk. De commercie is al een ietsje teruggedraaid. Er is een tijd geweest dat je zelfs geen foto's mocht maken en bij het binnenkomen werd je fotoapparaat opengerukt en de film er zonder pardon uitgetrokken en de container ingekieperd.
Amai, ik liep er rond met een digitale camera. Als ze daar zomaar je geheugenkaart zouden uitrukken en wegsmijten ... pfff, waarom zou je geen foto's mogen maken? M'n broer heeft zelfs video-opnames gemaakt. Gelukkig hadden we onze camera's in onze regenjasjes verstopt. Bij het fouilleren van onze rugzakken hebben ze niets gevoeld.
Gast123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 11:01   #20
Geertje

Standaard

Citaat:
Amai, ik liep er rond met een digitale camera. Als ze daar zomaar je geheugenkaart zouden uitrukken en wegsmijten ... pfff, waarom zou je geen foto's mogen maken? M'n broer heeft zelfs video-opnames gemaakt. Gelukkig hadden we onze camera's in onze regenjasjes verstopt. Bij het fouilleren van onze rugzakken hebben ze niets gevoeld.
Het had te maken met portretrechten van het festival die ook prijzig verkocht waren door de organisatoren. Ik dacht dat dit reeds een aantal jaren afgevoerd is maar ik ben niet zeker. Op Couleur Locale van dit jaar in Brussel was het wel nog verboden om foto's te maken of te filmen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be