![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het loepzuiver door de kop schieten van terreur-verdachten is de nieuwe 'rule of engagement' van de Londense politie.
Ze hebben al een eerste record neergezet met acht treffers in een onschuldig Brasiliaans hoofd. Dat zal moeilijk te verbeteren vallen. Een neutraal onderzoeksteam moet eerst nog uitmaken of er niet gesjoemeld is daarbij. Zo verklaren ooggetuigen dat het nietsvermoedende slachtoffereerst geïmmobiliseerd werd. In dat geval kan het record niet gehomologeerd worden. In een democratie schieten we immers alleen, na behoorlijke sommatie, verdachten "op de vlucht" neer (zoals ook in België zonder veel volksoproer regelmatig gebeurt bij wie een wegcontrole overslaat). De vraag is dus, of het loepzuiver door de kop schieten van verdachten OK is, of niet, of als het alleen bij het volgen van strenge regels kan gebeuren? |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok, het was verkeerd maar daarvoor moet je niet de xste topic openen!
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tuurlijk is dat niet ok. Moet je dat eigenlijk nog vragen? Anders glijden we nog sneller af naar een politiestaat.
![]() |
#4 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had een poll willen openen, maar dat is mislukt voor een of andere reden. Ik heb dezelfde topic geopend mét poll, zodat deze hier mag gesloten worden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 19 augustus 2005 om 10:38. |
|||||
![]() |