![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze man zit dicht bij de waarheid, denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Ik ben niet echt op de hoogte van de achtergrond van de terroristen maar ving na 9/11 toch op dat velen wel in het Westen gestudeerd hadden e.d., ik weet dus niet of dit ook meespeelde, want dat zou best wel kunnen dat ze hier een geradicaliseerder beeld van de Islam begonnen aanhangen als reactie op dreigende verwestering en verdoken racisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() LOL
"Red" Ken gaat er toch ook graag flink tegenaan van tijd tot tijd.
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ken Livingstone slaat de nagel weer recht op de kop.
Het islamitisch terrorisme heeft duidelijk wortels in het verleden. Zolang wij die wortels niet durven uitgraven, dan blijven we gewoon het probleem bestendigen. Livingstone durft dit. Maar voor de meeste Westerlingen is het taboe om de dingen in hun ware aard te aanschouwen. Want dit vergt historische analyse en een lange termijn visie. Jammer genoeg zijn vele burgers in het Westen niet geïnteresseerd in de buitenlandpolitiek van hun respectieve regeringen. En de media zijn ook niet erg behulpzaam bij het keren van die dramatische trend. Vandaar dat vele burgers opschrikken wanneer ze een terroristische aanval aanschouwen: ze hadden het niet zien aankomen, terwijl men met een beetje inzicht zeer goed had kunnen weten wat er ons stond te wachten. En bovendien had men deze aanslagen perfect kunnen voorkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() En wat zouden wij zijn zonder olie? Niks.
![]() |
#8 | ||
|
![]() @Boontjes: Inderdaad. Maar wat ik nog denk dat er toegevoegd moet worden is dat het 'de' Moslims in het Westen vaak niet goed af gaat en dit mogelijks wel mee kan spelen om het fundamentalisme dat door die oliestrijd leeft nog aan te wakkeren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 21 juli 2005 om 00:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Maar zoals Livingstone zegt: we hadden gewoon olie kunnen kopen, in plaats van de stroom ervan per se te moeten controleren.
Hadden we ons gedragen als brave handelaars, in plaats van op te treden als staats-terroristen, dan hadden we er heel anders voorgestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() @Xnorf. Maar zoals Livingstone zegt: we hadden gewoon olie kunnen kopen, in plaats van de stroom ervan per se te moeten controleren.
Hadden we ons gedragen als brave handelaars, in plaats van op te treden als staats-terroristen, dan hadden we er heel anders voorgestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Boontjes, da's waar, maar laten we deze les dan toch gebruiken vandaag in Afrika bijvoorbeeld. Daar maken de VS en Groot-Brittanië dezelfde fout door hun steun aan corrupte oliebaronnen. Het zou me niet verbazen mocht er binnen 20 jaar een gefrustreerde Angolees zichzelf opblazen in de metro van Los Angeles.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Later namen die revanche door heel Yoegoslavië te overspoelen en bijna tot de poorten van Wenen te komen (en in Frankrijk tot de Provence). Maar het Christendom sloeg de goddelozen terug. Ondertussen vermoordden wij in Zuid-Amerika lustig iedereen die zich niet tot het Christendom wilde bekeren - hele beschavingen zijn daar verdwenen, in naam van God, of van Jezus. Dus, zoals de bijbel zegt, wie zonder zonde is werpe de eerste steen - en dat is dus zeker niet het Westen. Enfin, om het zeer cynisch te zeggen: als Rome eeuwenlang gewapend de wereld heeft mogen veroveren, waarom zou de Islam dan niet hetzelfde mogen doen? Laat verdomme iedereen zichzelf zijn en blijf uit elkaars voor- of achtertuin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het Westen heeft en speelt nog altijd een smerige rol, maar voglens mij weegt die zelfs nog geen klein beetje op de haat die voorspringt uit een letterlijke, extreem-fundamentalistische interpretatie van de Islam zoals die in in Pakistan er van jongsaf in gepomt wordt...
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() OK, sorry, ik bedoelde, dat er waarschijnlijk ook gekken zouden geweest zijn, die aanslagen hadden gepleegd. En daar zullen wel moslims tussen hebben gezeten, maar naar de goedkeuring van een deel van hun geloofsgenoten, daar zouden ze wel naar hebben mogen fluiten. Geplaagd door armoede, in de steek gelaten, kan je je makkelijker laten verleiden tot steun aan dergelijke barbaarse acties.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar al onze pauzen willen van de wereld één land van God maken, de katholieke dan. En ze hebben daarvoor ook meer dan een beetje geweld gebruikt. Wat is het verschil? Herneem eens de geschiedenis vanaf het jaar 1 (Christus) tot nu: het is allemaal bloed en nog eens bloed, allemaal omwille van godsdienst én van ermee samenhangend, economische belangen. En als Bush zegt: God bless America, dan bedoelt hij gewoon laat ons de baas zijn en onze economie ,in naam van God - hoewel die nooit over economie gesproken heeft - de wereld in handen nemen. Nogal wiedes dat er reactie komt - maar Europese gattenlikkers beseffen dat niet.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Boontjes : 21 juli 2005 om 02:29. |
|||||
![]() |
![]() |