Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2005, 08:27   #1
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard Onderwijs in BHV

Citaat:
Achter dit alles schuilt ook enige bekommernis in de Vlaamse Rand over de grote toestroom van Franstaligen. In enkele faciliteitengemeentenVlaamse Gemeenschap betaalt in die gemeenten voor Franstalig onderwijs, terwijl de Franse Gemeenschap dat niet doet voor Nederlandstalig onderwijs in de Waalse faciliteitengemeenten. bedraagt het percentage Franssprekenden intussen al bij de 80%. De Vlaamse immigranten in Wallonië verfransen als vanzelfsprekend, Franstalige immigranten in Vlaanderen verfransen eerder hun gemeente.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel-halle-vilvoorde
Dit weten we natuurlijk allemaal al langer dan vandaag, maar onze vrienden van de BuB hebben hier nog nooit een ernstige uitspraak over gedaan. Ik hoop dat ik niet te optimistisch als ik denk dat ze dat wel zullen doen wanneer er een topic aan gewijd is.

Wat vindt de BuB hier eigenlijk van? Ik wil geen dingen lezen als 'met een belgische kieskring is dat probleem er niet', of 'weg met de communautaire zever,...'. De BuB heeft geen 2/3 meerderheid en ze kunnen België dus niet unitair maken.
Ik wil weten wat ze zouden doen aan deze situatie als ze in de regering zouden zitten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 10:06   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Zoiets kan uiteraard niet. Ook de Franse gemeenschap moet investeren in Nederlandstalig onderwijs. Ik zeg altijd dat respect van twee kanten moet komen, dus in dit geval moet de Franse gemeenschap inzien dat de situatie op deze manier echt niet kan. Het getuigt van weinig respect naar de Nederlandstaligen toe.

Nu, even off topic: Wikipedia is nu niet echt de meest betrouwbare bron omdat iedereen ten allen tijde ongecontroleerd informatie kan toevoegen of verwijderen. Op die manier wordt ook onjuiste informatie verspreid.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 10:29   #3
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
1.Zoiets kan uiteraard niet. Ook de Franse gemeenschap moet investeren in Nederlandstalig onderwijs. Ik zeg altijd dat respect van twee kanten moet komen, dus in dit geval moet de Franse gemeenschap inzien dat de situatie op deze manier echt niet kan. Het getuigt van weinig respect naar de Nederlandstaligen toe.

2.Nu, even off topic: Wikipedia is nu niet echt de meest betrouwbare bron omdat iedereen ten allen tijde ongecontroleerd informatie kan toevoegen of verwijderen. Op die manier wordt ook onjuiste informatie verspreid.

1. Goed gesproken, maar we weten al lang dat u niet zo fransdol bent als Hans, patriot en nello. Is uw standpunt het officiële van de BuB?

2. Dat weet ik wel, maar deze situatie is wel degelijk zo.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 10:35   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Zoiets kan uiteraard niet. Ook de Franse gemeenschap moet investeren in Nederlandstalig onderwijs. Ik zeg altijd dat respect van twee kanten moet komen, dus in dit geval moet de Franse gemeenschap inzien dat de situatie op deze manier echt niet kan. Het getuigt van weinig respect naar de Nederlandstaligen toe.

Nu, even off topic: Wikipedia is nu niet echt de meest betrouwbare bron omdat iedereen ten allen tijde ongecontroleerd informatie kan toevoegen of verwijderen. Op die manier wordt ook onjuiste informatie verspreid.
Wat Van Maerlant zegt klopt wel hoor. En het ergelijke is dat dit al jaaaren duurt zonder dat er ook maar iets verandert alhoewel dit wettelijk is vastgelegd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 10:50   #5
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Wat Van Maerlant zegt klopt wel hoor. En het ergelijke is dat dit al jaaaren duurt zonder dat er ook maar iets verandert alhoewel dit wettelijk is vastgelegd.
Ik zeg toch helemaal niet dat Van Maerlant de waarheid niet zegt.

Daarom zeg ik ook "off topic" wanneer ik het over Wikipedia heb.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be