![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Waarom heeft Allah de ongelovigen met zoveel rijkdom en talenten begiftigd?
Waarom zijn de gelovigen door Allah met zo weinig talent en rijkdom bedeeld? Waarom moeten de ongelovigen het zwarte goud uit de bodem van de gelovigen halen? Waarom komen de gelovigen naar de landen van de ongelovigen om er te schooien voor een baantje? Waarom wil Allah dat? Waar is Allah nu? Waarom gunt Allah de gelovigen ook niet een beetje talent en rijkdom? Moeten de gelovigen nu echt voor eeuwig van Jihad en Al-Anfaal in de Dar-Al-Harb leven? Allah? Al Laaaaaaaaaaaaaaah? Bent U daar? Hoort u mij? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allah is groot. Je kunt zijn plannen niet begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Parlementslid
|
![]() Heb je 't niet gehoord? God woont tegenwoordig in Indonesie waar hij aan een grote theepot werkt. Hij heeft dus geen tijd voor die andere banaliteiten.
![]() Edit: Sorry, 't is enkele straten verder in Maleisië[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door VlaamseBelg : 20 juli 2005 om 12:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Zou hier toch wel eens de reacties van de mosliempjes op willen lezen.
8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Denk je nu echt dat je met iets nieuws afkomt en dat gelovigen zich nooit afvragen "als er een oneindig goede god bestaat, waarom zit ik dan in deze miserie?"
Ik ben geen moslim, maar islam betekent letterlijk "onderwerping aan de wil van god", dus ik vermoed dat daar het antwoord schuilt. In het christelijk geloof is dat niet anders, zoals Jezus zei: "Vader, als Gij wilt, laat dan deze kelk aan Mij voorbijgaan... Maar toch, niet mijn wil, maar uw wil geschiede." Mystici hebben getuigd dat je eigen wil ledig moet maken om nader tot god te komen. Dit ligt natuurlijk allemaal een beetje moeilijk bij westerse atheïsten, omdat die zich graag inbeelden dat we de dingen een beetje onder eigen controle hebben ______________________________ Deze tijd gelooft wel degelijk nog in spoken, maar ze leven nu in de toekomst. De Openbaringen van Flippend Rund, 17 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wreker,waar haalt u toch steeds die motivatie,waar haalt u die poëtisch getinte kwalitatief hoogstaande stukjes lektuur?U hebt een verborgen talent jongen. ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jezus, jij blijft maar doorgaan he. Ik denk dat jij eens serieus moet nadenken over de hoeveelheid topic die opent over één ondewerp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom wil het westen diezelfde neo-middeleeuwse fundamentalisten NIET? Waarom komt het westen het zwarte goud uit de bodem van de moslimwereld stelen? Waarom komt het westen oorlog voeren in de moslimwereld om hen het leven in eigen land onmogelijk te maken? Waarom willen de westerse grootmachten dat? Waarom gunt het westen hen de vrijheid niet? Moet de moslimwereld nu echt eeuwig onder de knoet van het westen leven omdat ze op die zwarte olie wonen? Hello? Heeeeeeeeeeeeelloo?? VS? GB? EU? Wrekertje? Zijn jullie daar? Horen jullie mij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Volgens mij klopt daar toch ergens iets niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Of is dat enkel de verplichte PC-talk om bij het kliekje te kunnen behoren? Hier kent niemand u dus moet ge niet bang zijn om rechtuit te praten. Ga je gang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ze geven wel geen antwoorden op u vragen he Wreker.Die trekken zich daar niets van aan.Ik heb wel besloten om nooit of te nooit nog ne kebap te gaan eten,terwijl ik bij de Turk hier op de hoek graag gezien was.Ik heb genoeg van dat moslim-extremisme!
Sommige punten heb je gelijk!
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zou mijzelf ook niet graag moslim weten, moet dat iets frustrerend zijn zeg, je behoort zogezegd tot de ultieme religie ter wereld en zelf breng je er niets van terecht en zie je zelfs ontwikkelingslanden je langs links en rechts inhalen. Dan moet er in je hoofd wel vanalles rondspoken dat ooit kan fout lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zie jij liever eens in dat na de interventie van de Amerikanen in Afghanistan de vluchtelingen er met miljoenen naar terugkeerden. Vertel eens iets over die realiteit. En dan de arme Palestijntjes. Bibberlipke heeft eindelijk zijne kaas gelaten en de Joden bereiken een overeenkomst met de Palestijnen en trekken zich terug uit Gaza. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. Het is niet omdat de Amerikanen ons in de 2de WO mee bevrijd hebben, dat we voor eeuwig en altijd met alles akkoord moeten gaan wat ze uitrichten of beslissen. 2. Afghanistan: wie heeft destijds Al Qaeda gesteund en later de Taliban? Jawel de VS. Niet echt consequent hé om nu kritiek te geven op die vreselijke fundamentalisten? En rustig is het daar nog bijlange niet in Afghanistan. Het gaat al een hele tijd terug de verkeerde kant uit: de meeste hulpverleners vluchten weg en de Taliban controleren opnieuw grote stukken van het grondgebied. 3. Wie heeft jarenlang de fundamentalisten gesteund in het Midden-Oosten om linkse groeperingen te verzwakken? Jaja, de VS en Israël. Roepen en tieren op een vijand die je zelf mee groot gemaakt hebt: niet bepaald consequent. 4. Irak: Triestige bedoening als je je eigen volk mee opblaast maar fundamentalisten zijn nu ook niet echt redelijke mensen hé. En de Amerikaans-Britse bezetting is natuurlijk nog altijd een feit. 5. Die arme Palestijntjes: probeer ook eens tussen de mazen van de propaganda door te kijken: 8000 kolonisten minder maar binnenkort tienduizenden extra op de Westbank, de bouw van honderden kilometers illegale betonnen muren en prikkeldraad die nog altijd doorgaat. Niet op de grens maar zéér diep in bezet gebied én daarbovenop de illegale annexatie van grote oppervlakten bezet gebied! In Israël zelf: bedoeïenen die verdreven worden uit hun dorpen, geen oplossing voor de vluchtelingen, enz, enz, ... Dus vrede na het overlijden van 'bibberlipke'? Vergeet het maar! Als ze opnieuw niet leren uit hun fouten, ontploft de boel ginder binnenkort opnieuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
1. De bestaande fundamentalistische strekkingen binnen de islam. 2. De onderdrukkingspolitiek van de VS en Israël in het Midden-Oosten (ik heb daar al zeer veel argumenten voor gegeven om dat te onderbouwen - maar je moet ze wél lezen natuurlijk). Het tweede is de voedingsbodem om het eerste aan te wakkeren. Moeilijk?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 20 juli 2005 om 23:58. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom komen er geen terreuraanvallen uit Zuid-Amerika of Zwart-Afrika? Waarom blazen de Congolezen Brussel niet op?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 21 juli 2005 om 10:45. |
|||||
![]() |
![]() |