![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() KKK-lid Killen vrij op borgtocht
![]() Edgar Ray Killen, een gewezen leider van de racistische Ku Klux Klan (KKK) die in juni tot 60 jaar cel werd veroordeeld wegens doodslag, is vrijdag vrijgelaten nadat hij een borgsom van 600.000 dollar had betaald. Dat is zaterdag uit gerechtelijke bron vernomen. De man zat amper zes weken in de cel. Doodslag De nu 80-jarige Killen werd op 21 juni schuldig bevonden aan doodslag wegens het opdracht geven tot het vermoorden van drie jonge burgerrechtenactivisten, twee blanken en een kleurling. De feiten vonden plaats in juni 1964. Killen was eerder al eens aangeklaagd met 17 medeplichtigen in verband met de moorden wegens schending van de burgerrechten. "Mississippi Burning" De vermoorde burgerrechtenmilitanten, Michael Schwerner (24), Andrew Goodman (20) en James Chaney (20), wilden in Philadelphia kiezers registreren. Het bloedbad was één van de keerpunten in de Amerikaanse burgerrechtenbeweging en werd door de film "Mississippi Burning" van Alan Parker in 1988 wereldwijd bekend. Geen spijt Killen is tot nu toe de eerste en enige veroordeelde wegens doodslag in deze zaak. De gewezen leider van de KKK heeft nooit enige spijt betuigd. (belga) dat er nu nog mensen rond lopen met gedachten , hoe is het mogelijk</STRONG></EM></U></I></B>[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() je maakt de vergelijking tussen Dillen en Killen precies graag..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() uw viool speelt vals
By the way, wat is uw stelling in deze topic? Of wou u enkel de grapjurk uithangen?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 13 augustus 2005 om 17:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, vastzetten die oude man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Parlementslid
|
![]() Ik ken niet veel om te zeggen niets van de Amerikaanse wetgeving, maar ik heb de volgende opmerking.
Ik weet dat ge mits het betalen van een borgtocht vrij kunt rondlopen in afwachting van het proces. Maar ook een borgtocht na de veroordeling?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door puud : 13 augustus 2005 om 18:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ja Guderian, dat is bijna hetzelfde als de doodstraf joh!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Hmm, lastig. Extreem-linkse politieke correctelingen vs iemand die maar liefst 3 moorden beging. Voor wie moet een degelijk mens nu partij kiezen? Beide partijen zijn hetzelfde, de eerstgenoemden vermoorden een cultuur en een land en the latter vermoord mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() ![]() Zeg nu zelf, die heeft toch echt een smoel om hout op te kappen toch?
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wist ik al wel dat geld heel veel deuren openden in de VS, maar dat het ook de deuren van de gevangenis openden..................zelfs na een veroordeling als opdrachtgever voor drie moorden, tart toch een beetje de verbeelding. Iedereen is blijkbaar gelijk voor de wet, maar de rijken nog iets gelijker.
![]()
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() KKK zijn een bende ultra gelovigen en daar moet ik niets van weten. Ik verdistantieer me er dan ook van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan je spelling te zien krijg ik meer en meer de indruk dat Vlaams niet je moedertaal is. Ik vind het vreemd dat je alle vragen ontwijkt over jouw nationaliteit en dat van je ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geval over die KKK-er is simpel; het gaat om moord, veroordeel hem dan voor moord en straf hem er ook voor. Levenslang of wat geldend is in de VS. Ps; @ separatist; als je iemand op de vingers tikt voor schrijffouten; lees eerst je eigen schrijfsel eens: Citaat:
![]() |