![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Banneling
|
![]() Gisteren op Kanaal Z: verscheidene instanties bestuderen de heropening van de steenkoolmijnen in Limburg, voor methaan en misschien zelfs steenkoolwinning.
Een aantal dagen geleden werd hier nog over gediscussieerd en werden sommigen voor gek uitgescholden. Gisteren op Kanaal Z, en wanneer Kanaal Z er een stukje over maakt, dan broeit er iets. :: De zaak werd een aantal jaren geleden al bestudeerd. Bij een olieprijs van rond de 30 to 35 US$ per barrel (dat werd toen gezien als een "hoge prijs"), zou methaanwinning marginaal winstgevend geweest zijn. Vandaag, aan US$70 per barrel kan je bijna geen verlies meer maken. :: Aangezien ik een olieprijs van rond de US$ 120 per barrel voorspel voor midden volgend jaar, en daarna (na een kleine daling tot US$ 100) enkel nog een stijgende prijs, wordt echte steenkoolwinning uiteraard ook terug winstgevend. (Dat ik weer gelijk heb doet niet terzake, aangezien dat een vanzelfsprekendheid is. En dat uiteindelijk de hernieuwde methaan en steenkoolwinning peanuts zal blijken en de Grote Oliecrash nooit zal tegenhouden, dat staat ook vast. Maar dat terzijde.)[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 30 augustus 2005 om 15:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In Duitsland en Polen blijft men de steenkoolwinning afbouwen. Of er dan in België op rendabele wijze steenkool kan gewonnen worden lijkt mij bijzonder twijfelachtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
![]() is het opnieuw stoken op steenkool niet nog veel milieuvervuilender ?[edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2005 om 15:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Steenkoolwinning heeft nooit stilgelegen. Er zijn talloze installaties in België en over de wereld die draaien op steenkool. De sluiting van de steenkoolmijnen kwam er dan ook hoofdzakelijk omdat de steenkool uit andere delen van de wereld (waar die gewoon voor het opschrapen ligt) pakken goedkoper was dan degene die we hier diep onder de grond in een laagske van niets moesten gaan halen.
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het was ook de oude wafelijzerpolitiek. Het waalse verlieslatende staal kreeg geld, dus de KS ook. De Walen kregen geen geld meer dus moest de KS ook dicht.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien zullen ecologische eisen minder en minder belangrijk worden aangezien de economie het zeer moeilijk gaat krijgen. Een ecologisch discours is enkel houdbaar wanneer een economie goed boert. Wanneer nu de olieprijzen zo radicaal stijgen (en we hebben nog niks gezien), dan slaat de balans over naar louter economische redeneringen, wars van ecologische consideraties. Ik voorspel het failliet van het groene gedachtengoed, eenmaal we volop in de oliecrash zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||||
|
![]() Citaat:
*Valt achterover* Ik hoop dat je hier niet de waarheid spreekt (niet persoonlijk bedoelt), maar als dat zo is dan ... is dat om te janken. :'-( Een mooie illustratie van hoe slecht de mens in staat is tot lange termijn denken en hoe zeer alles moet ruimen voor het kapitalisme.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2005 om 17:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Wilt u mij dan eens uitleggen wat onze beste investeerders in de economie gaan doen met al dat geld als er geen aarde meer is om nog op te leven en het uit te geven?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2005 om 17:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En passant kan men overigens iets anders de bodem insteken, zoals ... het vermaledijde CO2 ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() ik zou daar al zeker niet kunnen werken in die mijnen, met m'n gevoelige luchtwegen en kortademigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
|
![]() Citaat:
en dat is dan een trotse über germaan laat me niet lachen[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 augustus 2005 om 18:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar mijn luchtwegen zijn in barslechte conditie. VO2max van 28. en teveel roken hé. maar verder wil ik best eens met je armworstelen ofzo. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 30 augustus 2005 om 18:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Wanneer komen de Italianen terug?
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze elektriciteits-centrales draaien al van in de jaren stillekes op steenkool......(behalve de nucleaire dan,en die paar gas-buffercentrales)
Over gans de wereld is steenkool hét middel voor massale produktie van elektriciteit,als je niet nucleair wil(kan) gaan...ook omdat zware fuel ook al te duur is en gas onbetaalbaar..... Steenkool wordt aangevoerd uit de VS,Vietnam,China,Zuid-Afrika,Rusland,waar ze het maar in een boot of op een trein kunnen gooien en naar hier voeren......... wat is nu het probleem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() goed zo , de Vlamingen zullen de neus ophalen voor dat werk, dus meer import van Turken en Marokkanen, kweken goed , veel meer kindjes die later voor de opvulling van het zilverfonds gaan zorgen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2) zoals ik hierboven al heb gezegd : men denkt heden ten dage in Limburg aan ontgassing, niet aan mijnbouw. |
|
![]() |
![]() |