![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Beste Jeroen en andere beste administratiemensen,
zojuist kreeg ik weer eens "Sorry! This thread is closed!" te lezen....is het niet mogelijk deze en andere zinnetjes naar het Nederlands te vertalen? Ik ben er zeker dat dit al eens gevraagd is, maar ik doe het nog maar eens. Alvast bedankt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Waar/wanneer krijg je die melding?
Ik zal er direct voor kijken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Geen gezwans: Nederlands!
Allé Jeroen, doe uw best hé! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() 'done'
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() En nu nog een kunsttaal doorvoeren als internationale taal en het Engels laten creperen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ten behoeve van Musketo :Ik ontving mijn einddiploma "Esperanto" samen met de afgestudeerden
van de 12 andere talen die je tot nu kon leren. Volgend schooljaar komt er een14e taal bij : Pools. Ik vind dat er te weinig mensen van de gelegenheid gebruik maken om kennis van vreemde talen te verwerven - als je over je "taalknobbel" twijfels hebt; begin dan met Esperanto een kunstmatige en eenvoudig te leren taal, waarin je elementen van alle talen kunt aantreffen. De grote massa leerlingen in antwerpen zijn vooral mensen van Oosteuropese afkomst die hier met groot enthoesiasme .. Engels komen studeren. Behalve ikzelf als enige Esperantist studeerden er nog 2 af met Chinees en 3 met Arabisch (voor wat de exotische talen betreft).. Het foldertje van de leerkrachten Esperanto : In de maand september beginnen we met een nieuwe reeks cursussen in het Stedelijk centrum voor volwassenenonderwijs Talen (scvo-Talen), in het hartje van Antwerpen. (Quellinstraat 31 te 2018 Antwerên). Op slechts 10 minuten van het Centraal Station. Wij hebben reeds meer dan 10 jaar ervaring als Esperanto-leraars volgens de "directe" methode. Dit houdt in dat tijdens de lessen zo weinig mogelijk Nederlands en zoveel mogelijk Esperanto wordt gebruikt. Ook de eenvoud van deze taal maakt dit mogelijk. Wat valt er eigenlijk met Esperanto te beleven ? Men kan snel mensen en culturen van de hele <wereld leren kennen zonder taalproblemen. Als Esperanto-spreker is het bijvoorbeeld mogelijk gratis te overnachten in meer dan 83 landen, en dit zonder enige verplichting! (Er zijn ongeveer 1300 gastgezinnen in het adresboek "Pasporta Servo") Bovendien zijn er jaarlijks bele Esperanto-Evenementen: van actieve vacanties over muziekfestivals tot wetenschappelijke bijeenkomsten. Ook voor minder reislustige mensen heeft Esperanto een uitgebreid aanbod: literatuur en tijdschriften, muziek, correspondentie enz. Dankzij het internet kunnen al deze contacten nog sneller gebeuren. Een paar adressen : http://users.pandora.be/esperanto/fleja/ (Vlaamse Esperanto-jongeren) http://www.esperanto.be/fel/nl/ http://www.esperanto.net/info/index_nl.html Praktisch: de cursus loopt op dinsdag- en donderdagavond van 18.25 tot 21?05 in het Stedelijk Centrum voor Volwassenenonderwijs Talen, Quellinstraat 31 te 2018 Antwerpen. Secretariaat 1ste verdieping, tel.: 03 201 62 90. Inschrijving kost 105,20 euro voor een cursus van 1 september tot 30 juni. Cursisten jonger dan 18 jaar en werklozen betalen 14 euro. Info over het centrum : http://www.scvo-talen.be/ De lessen starten op dinsdag 6 september 2005 Wij hopen U binnenkort persoonliojk te leren kennen. ---- & sorry voor het copy-pasten.
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie daar het woord "sticky". Is dat niet een "niet-Nederlandse" woord? Verdomme ![]() Waroom niet vertalen: "kleverig" of "plakkerig" bvb.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ja maar pas op , want er zijn er hier veel die de puntjes op de " i " zetten als het over de Nederlandse taal gaat .
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Nog zoiets, als je je registreert staat er ''Complete Registratie'' dat klopt ook niet echt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog iets, de naam van de site...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() volgend huiswerk voor Jeroen: webstek van naam veranderen.
Ik vind het ook raar dat dat per sé in het engels moet. 'politics'. Nuja, het is natuurlijk de inhoud die telt, boven de vorm.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 augustus 2005 om 00:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Wat mij nog stoor is diet. Onderaan staat er berichtregels. Als je bv een forum bekijkt waarin beperkte leden toegang hebben (partijfora) staat er: je mag niet nieuwe onderwerpen maken, bijlagen posten. Kan je dat niet veranderen naar ' je mag geen'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Ja, maar veel te omslachtig.
Die zinnen zijn zo gevormd omdat die automatisch worden samengesteld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Banneling
|
![]() De naam van de webstek mag inderdaad aangepast worden, de moderatoren kunnen misschien een peiling doen met enkele voorstellen.
Of we moeten eventueel de kans krijgen om zelf een naam voor te stellen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Zwarte Spion : 26 augustus 2005 om 10:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
De twee talen gaan mixen zoals ook hier gebeurt is onzinnig.
![]() |