Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2005, 08:53   #1
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard Koning Albert gaat scheiden

Stel u voor! Hij heeft een liefdesrelatie met een 17 jaar jongere journaliste en zijn huwelijk met Paola is toch al lang dood. Liever dan leven in een hel, kiest hij maar voor scheiding. Tegelijk doet hij troonsafstand. Alles spijt hem zeer erg, maar ja, het eigen ik gaat voor!

Om de luide roepers dat dit privé is en niemand zich daar mee mag bemoeien, tot inzicht te brengen is dit een voorbeeldje dat vooral het aanstootgevende privé-leven van een publieke persoon nooit privé is omdat al wat ze doen "eigendom" is van het publiek waarvan zij zo graag de belangstelling vragen, of hunkeren om in het zonnetje te staan!
Dan moeten ze goed en slecht in koop nemen. Er zijn weinig mensen die lof hebben voor het privé-leven van Prins Charles van Engeland. Ofwel gedragen ze zich als publiek voorbeeld, wat van hen verwacht is, ofwel moeten ze kritiek verdragen. Mensen die zich behoorlijk gedragen zullen met hun privéleven niet in de openbaarheid komen. Het hangt dus van hen zelf af.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 08:54   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Koetjes en Kalfjes...
Oud 30 augustus 2005, 09:13   #3
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Wat een misleidende titel zeg. Ik nu helemaal teleurgesteld!
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 10:08   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Wat een misleidende titel zeg. Ik nu helemaal teleurgesteld!
Oud 30 augustus 2005, 10:33   #5
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Degheldere
Stel u voor! Hij heeft een liefdesrelatie met een 17 jaar jongere journaliste en zijn huwelijk met Paola is toch al lang dood. Liever dan leven in een hel, kiest hij maar voor scheiding. Tegelijk doet hij troonsafstand. Alles spijt hem zeer erg, maar ja, het eigen ik gaat voor!

Om de luide roepers dat dit privé is en niemand zich daar mee mag bemoeien, tot inzicht te brengen is dit een voorbeeldje dat vooral het aanstootgevende privé-leven van een publieke persoon nooit privé is omdat al wat ze doen "eigendom" is van het publiek waarvan zij zo graag de belangstelling vragen, of hunkeren om in het zonnetje te staan!
Dan moeten ze goed en slecht in koop nemen. Er zijn weinig mensen die lof hebben voor het privé-leven van Prins Charles van Engeland. Ofwel gedragen ze zich als publiek voorbeeld, wat van hen verwacht is, ofwel moeten ze kritiek verdragen. Mensen die zich behoorlijk gedragen zullen met hun privéleven niet in de openbaarheid komen. Het hangt dus van hen zelf af.
U geeft het maar niet op he!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 10:37   #6
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beste Willy,

Wie in een koninklijke familie geboren wordt, leidt een publiek leven tegen wil en dank. Soms mét wil en dank, natuurlijk, maar meestal niet. Programma's als Royalty willen zonodig de eerste foto's van het kindje, de eerste stapjes moeten ook op beeld vastgelegd worden, etcetera. Ik denk niet dat het kind in kwestie akkoord gaat met dat publiek leven, laat staan dat het akkoord gaat met zijn isolatie in elite-scholen.

Geheel terzijde is dat echter allemaal. U had het plechtige voornemen gemaakt om geen zedenpreken meer af te steken. Ik hoop dan ook dat u uw eigen morele principes huldigt en de daad bij het woord voegt.

Het loutere feit dat een persoon een openbaar ambt vervult, hoeft bovendien nog niet te betekenen dat de eerste de beste azijnpisser om die reden diverse kilobytes aan webspace mag verprutsen aan gezeik over diens privé-leven.

Mijn beste Willy, het kan mij hoegenaamd geen bal schelen wat koning Albert allemaal uitsteekt. Dat hij voor mijn part slechts gehuld in een luipaardonderbroekje en paars geschilderd op een piano staat te dansen terwijl hij anti-royalistische leuzes roept - hij doet maar. Het is zijn leven.

Mensen die zonodig anderen moeten bekritiseren omwille van vermeende misstappen in het privé-leven, kan ik enkel zielige bemoeizuchtige personen noemen. Persoonlijk beschouw ik uw bemoeizucht overigens ook als immoreel. Maar blijkbaar staat bemoeizucht niet als hoofdzonde gecatalogeerd in uw Onfeilbare Handboek, waarvan ik nog steeds wacht op een uittreksel.

Inmiddels verblijf ik met vriendelijke groeten,

P.
Oud 30 augustus 2005, 11:00   #7
KempensBoerke
Burgemeester

Standaard

'K had het eigenlijk logisch gevonden...moest het bijna klakkeloos aannemen de titel van deze topic.

Een geit zoals Paola die na 40 jaar nog steeds amper een woord Nederlands kent.

Van een extreem geval van gefaalde inburgering gesproken

WEG met dat mens!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by KempensBoerke on 30-08-2005 at 12:01
Reason:
--------------------------------

'K had het eigenlijk logisch gevonden...moest het bijna klakkeloos aannemen de titel van deze topic.

WEG met dat mens!![/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

'K had het eigenlijk logisch gevonden.

WEG met dat mens!![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door KempensBoerke : 30 augustus 2005 om 11:01.
KempensBoerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 11:06   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de Story niet durft kopen, zeg dan dat het 'voor een vriend' is.

Citaat:
Uw poging om inzicht te brengen faalt jammerlijk.
Uw metafoor rammelt aan alle kanten en zijden.
Een publiek figuur is slechts publiek wat betreft zijn ambt.
Zijn privé-leven mag hij naar believen etaleren of voor zich houden.
Mij kan het niet schelen dat mijnheer pastoor zijn willige meid bepotelt. Als hij maar met verve de kuisheid vanop de kansel verdedigt.

Citaat:
Er zijn weinig mensen die lof hebben voor het privé-leven van Prins Charles van Engeland.
And does he care.........
Oud 30 augustus 2005, 11:08   #9
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel u voor! ............
Nee dank U!
Oud 30 augustus 2005, 11:17   #10
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KempensBoerke

WEG met dat mens!!
Aja, want onze Albert, dat is een Flamingant, want hij heeft toch ooit een keer de Vlaamse Leeuw gezongen.

[SIZE=1]A[/SIZE][SIZE=2]l[/SIZE][SIZE=3]l[/SIZE][SIZE=4]e[/SIZE][SIZE=5]m[/SIZE][SIZE=6]a[/SIZE][SIZE=7]a[/SIZE][SIZE=7]l[/SIZE] [SIZE=7]G[/SIZE][SIZE=6]e[/SIZE][SIZE=5]z[/SIZE][SIZE=4]e[/SIZE][SIZE=3]v[/SIZE][SIZE=2]e[/SIZE][SIZE=1]r[/SIZE]
(dit hele topic is dat touwens)
Oud 30 augustus 2005, 11:58   #11
Musketo
Banneling

Standaard

De hoofdstukstarter kan er maar beter voor zorgen dat de koning rap gaat scheiden of ik doe hem een proces aan wegens valse berichtgeving. En dat kan want ik ken de wet.
Oud 30 augustus 2005, 12:20   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoofdstukstarter kan er maar beter voor zorgen dat de koning rap gaat scheiden of ik doe hem een proces aan wegens valse berichtgeving. En dat kan want ik ken de wet.
Als Albert Paola buitenkeest, dan zal ik haar onderdak verschaffen.
Ik hoop vooral dat de prinsesjes 's zondags op bezoek komen.
Oud 30 augustus 2005, 12:22   #13
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ge zijt er eentje vergeten Super®Staaf:

Oud 30 augustus 2005, 12:26   #14
Flipgirl
Banneling

Flipgirl's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop da ge tijd genoeg hebt?
Flipgirl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 12:27   #15
Musketo
Banneling

Standaard

(Fok die Delphine is een hete lits zeg!)
Oud 30 augustus 2005, 12:30   #16
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Privéleven heet niet voor niets privéleven en niet publiek leven, slimmeke.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 12:35   #17
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Staaf, het begint echt wel op te vallen dat je royalisme zuiver gebaseerd is op je seksuele fantasieën
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 12:40   #18
Jampie
Minister

Standaard

Willy, uw eigen privéleven vind je blijkbaar ook niet zo belangrijk. Met uw berichtjes spreid je zomaar je domheid tentoon aan iedereen die het lezen wil.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 12:54   #19
Willy Degheldere
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Beste Willy,

Wie in een koninklijke familie geboren wordt, leidt een publiek leven tegen wil en dank. Soms mét wil en dank, natuurlijk, maar meestal niet. Programma's als Royalty willen zonodig de eerste foto's van het kindje, de eerste stapjes moeten ook op beeld vastgelegd worden, etcetera. Ik denk niet dat het kind in kwestie akkoord gaat met dat publiek leven, laat staan dat het akkoord gaat met zijn isolatie in elite-scholen.

Geheel terzijde is dat echter allemaal. U had het plechtige voornemen gemaakt om geen zedenpreken meer af te steken. Ik hoop dan ook dat u uw eigen morele principes huldigt en de daad bij het woord voegt.

Het loutere feit dat een persoon een openbaar ambt vervult, hoeft bovendien nog niet te betekenen dat de eerste de beste azijnpisser om die reden diverse kilobytes aan webspace mag verprutsen aan gezeik over diens privé-leven.

Mijn beste Willy, het kan mij hoegenaamd geen bal schelen wat koning Albert allemaal uitsteekt. Dat hij voor mijn part slechts gehuld in een luipaardonderbroekje en paars geschilderd op een piano staat te dansen terwijl hij anti-royalistische leuzes roept - hij doet maar. Het is zijn leven.

Mensen die zonodig anderen moeten bekritiseren omwille van vermeende misstappen in het privé-leven, kan ik enkel zielige bemoeizuchtige personen noemen. Persoonlijk beschouw ik uw bemoeizucht overigens ook als immoreel. Maar blijkbaar staat bemoeizucht niet als hoofdzonde gecatalogeerd in uw Onfeilbare Handboek, waarvan ik nog steeds wacht op een uittreksel.

Inmiddels verblijf ik met vriendelijke groeten,

P.
Je hebt gelijk!

Het valt op! Smeerlappen zonder waarden en normen, maar die hun eigen normen maken zijn enorm solidair en verdedigen hun medestanders met hand en tand door breedsprakerige woordvoerders die zo gewiekst alles kunnen draaien dat zwart wit ziet na passage van hun woordenstroom!

Het enige doel waarvoor ze leven en waarin ze hun driften kunnen uitleven, hangt er dan ook vanaf.
Willy Degheldere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2005, 12:56   #20
Musketo
Banneling

Standaard

Hebt ge dat gehoord Willy, ik doe u een proces aan uw broek makker!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be