![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister
|
![]() ..in Frankrijk en Nederland opnieuw organiseren over de Europese Grondwet. Voor de zomervakantie wezen de inwoners van beide landen de grondwet in meerderheid af, waardoor invoering onmogelijk is.
De Gucht stelt in een interview met La Libre Belgique dat "de negatieve stem van de mensen maar weinig te maken had met de inhoud van het akkoord". Hij vindt verder dat de context is veranderd en dat een nieuwe volksraadpleging daarom gerechtvaardigd is. "Alles verandert in het leven", filosofeert de minister, die eerder in het nieuws kwam met beledigende uitspraken over de Nederlandse premier Balkenende. Een nieuw referendum zou er volgens De Gucht pas moeten komen na de verkiezingen in Frankrijk en Nederland. HLN -- In eigen land het referendum tegenhouden en andere landen het referendum opdringen omdat de uitslag blijkbaar nog niet verteerd is? Kan het nog ongeloofwaardiger? En als na deze keer het nog bij 'nee' blijft, daarna nog maar eens een referendum organiseren totdat men 'ja' zegt? Lijkt wel een scenario van Daan en Seppe ![]() Speciaal PSje voor De Gucht, moest-ie meelezen: Minister van Buitenlandse zaken wil niet zeggen dat je Minister van Binnenlandse zaken bent in het buitenland ![]() [size=1]Edit:[/size]
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 1 september 2005 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die verwaande zak zou er beter voor helpen zorgen dat er in eigen land een referendum wordt gehouden inplaats van betere democratiën dan hemzelf les in democratie te geven.
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ?????? Ik zie niet in waarom er opnieuw een referendum moet georganiseerd worden als dit nog maar pas gebeurd is enkele maanden geleden; de mensen hebbenhun mening gegeven en m'n moet zich daar maar eens leren bij neerleggen!
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Beste Gorefest,
Karel De Gucht heeft toen hij nog parlementslid was samen met Rik Daems een wetsvoorstel ingediend dat een volksraadpleging over de europese grondwet mogelijk moest maken. Uw stelling dat hij het referendum heeft tegengehouden is dus niet correct, aan u om uw fout toe te schrijven aan onwetendheid of leugenachtige moedwil. Coekie
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En de VLD dat is GV, PDW en KDG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() De Gucht is een aap en moet zwijgen
![]() |
#7 |
|
![]() KDG: de omstandigheden zijn gewijzigd, dus moet er een nieuw Europees referendum komen in Fr en Nl
VB: de omstandigheden zijn gewijzigd dus moeten er nieuwe federale verkiezingen komen in België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#9 | |||||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 2 september 2005 om 16:18. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen. Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren Laatst gewijzigd door bartje : 2 september 2005 om 16:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Oei, ik peins da'k weer te snel was, ge zijt nog aan het editen zie ik
![]()
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De VLD wilde zelfs de grondwet veranderen om referenda mogelijk te maken. De VLD beloofde ook dat het vreemdelingenstemrecht er NOOIT zou komen met haar in de regering. De VLD beloofde zelfs BHV onverwijld mee te splitsen. Maar het bleef allemaal bij woorden en beloften. Loze woorden en gebroken beloften. Iemand met een vingerhoedje-vol eergevoel trok zijn conclusies.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna volgde het vreemdelingenstemrecht. En wéér waren het de Franstaligen die hun zin kregen. DHL: idem. BHV: idem. De eerste jaren dat de VLD aan de macht was hebben Verhofstadt als premier en Dewael als minister-president tot in den treure volgehouden dat er geen communautaire geschillen meer waren. Makkelijk zat, omdat de Franstaligen steevast hun zin kregen. Maar dat zeiden onze 'Vlaamse' liberalen ernatuurlijk niet bij. En de burgermanifesten zagen er nog zo veelbelovend uit. Een mens zou gezworen hebben dat 'Da joenk' het meende.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen beweren dat de VLD een triumviraat is van Verhofstadt, Dewael en De Gucht. Maar Dewael is gewoon een pionnetje zonder ruggegraat van Verhostadt. Hetzelfde geldt voor Bart Somers. De zogenaamde playmobilmannetjes... Karel De Gucht mocht in 1999 Verhofstadt opvolgen als VLD-voorzitter omdat Guy Verhofstadt dacht dat De Gucht een braaf naïef ja-knikkertje was. Later bleek het een koele berekende man te zijn, die zich niet wou neerleggen bij een tweederangsrolltje naast Verhofstadt. Met de defenestratie van De Gucht tot gevolg. Nu mag de gekraakte en gefrustreerde De Gucht mooi ministertje spelen ONDER eerste minister Verhofstadt. Een partijvoorzitter hoefde niet te luisteren naar de premier, een minister des te meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() een referendum hoeft voor mij ook niet meer