Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 september 2005, 12:24   #1
bartje
Minister-President

Standaard CD&V & NV-A appart naar kiezer in thuishaven Bourgois

In Izegem trekken CD&V en NV-A elk appart naar de kiezer voor de gemeenteraadsverkiezingen. En laat dit juist de thuishaven zijn van Bourgois.
Ik denk dat het wel goed overwogen is hoor en daar NV-A een sterke partij is in Izegem is het misschien wel het beste dat ze met een eigen lijst naar de kiezer stappen.

De zetelverdeling in 2000 zag er als volgt uit:

SP 4851 25,7% 8 CVP 4748 25,1% 8 VU-ID 4465 23,6% 7 VLD 2721 14,4% 4 VL.BLOK 1130 6,0% 1 AGALEV 993 5,3% 1

Momenteel is er een meerderheid tussen CD&V en SP.A.; veel moet er dus niet veranderen en ik hoop dan ook dat NV-A daar de sterkste partij wordt.

Eventjes terzijde: De Izegemse gemeenteraad zetelt geen Vlaams Belanger meer, de verkozene is verhuisd en er is geen enkele opvolger.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 2 september 2005, 15:51   #2
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

2000 is lang geleden. Benieuwd wat het wordt in 2006!
luc broes is offline  
Oud 2 september 2005, 21:20   #3
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Dapper en fraai van beide partijen.
De koppelverkoop van een amalgaam aan programmapunten verkleint.
Hopelijk krijgen beiden toch een flink pak voor de broek.
Oud 2 september 2005, 21:28   #4
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Deze topic is toch wel kanshebber voor de verkiezing van "meeste taalfouten in een titel". Ik ben niet de man die over taalfouten valt (maak er zelf ook bij de vleet), maar drie is toch wat overdreven voor een titel die nog geen tien woorden telt. "N-VA", "apart" en "Bourgeois".[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jaani_Dushman on 02-09-2005 at 22:28
Reason:
--------------------------------

Deze topic is toch wel kanshebber voor de verkiezing van "meeste taalfouten in een titel". Ik ben niet de man die over taalfouten valt (maak er zelf ook bij de vleet), maar drie is toch wat overdreven voor een titel die nog geen tien woorden telt. "N-VA", "apart" en "Bourgeois".[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Deze topic is toch wel kanshebber voor de verkiezing van "meeste taalfouten in een titel". Ik ben niet de man die over taalfouten valt (maak er zelf ook bij de vleet), maar drie is toch wat overdreven voor een titel die nog geen tien woorden telt. "N-VA", "apart" en "Bourg
Citaat:
e
ois".[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 september 2005 om 21:28.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 2 september 2005, 21:52   #5
rosita
Vreemdeling

Standaard

ach, taalfouten, in zoiets als forums op internet, worden er doorgans meer fouten gemaakt of getypt, betrap ik mij zelf ook op, bij chatten en forums. dus geen verwijten daarover, vind ik
Oud 2 september 2005, 21:57   #6
rosita
Vreemdeling

Standaard

wie heeft er zo en stomme leuze als voor vorst voor vrijheid en voor recht en laat dan een belgische vlag zien, das toch zo tegenstrijdig als maar zijn kan,
niets vrijheid,? niets recht? en vorst, welke vorst ? tien graden onder nul ?
Oud 3 september 2005, 09:24   #7
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Eventjes terzijde: De Izegemse gemeenteraad zetelt geen Vlaams Belanger meer, de verkozene is verhuisd en er is geen enkele opvolger.
Eventjes terzijde: de V Belangers zuller er wel terug bij zijn ... in 2006.
Oud 3 september 2005, 10:28   #8
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita
wie heeft er zo en stomme leuze als voor vorst voor vrijheid en voor recht en laat dan een belgische vlag zien,
Ik
Supe®staaf.

Citaat:
das toch zo tegenstrijdig als maar zijn kan,
niets vrijheid,? niets recht? en vorst, welke vorst ? tien graden onder nul ?
Om te beginnen is dat geen leuze doch een citaat.
Uit de Brabançonne.

Dit citaat lijkt mij persoonlijk een stuk minder 'stom' dan pakweg "Alles Voor Vlaanderen, Vlaanderen Voor Christus"
Qua nationalistisch gevoel misschien vergelijkbaar, maar de theocratische saus erachteraan, lijkt me heel wat groezeliger dan de royalistische oprisping in mijn sig.
Met je Vorst kan je vrijwillig een contract aangaan, en jouw diensten aanbieden in ruil voor een afgesproken vergoeding.
Uw Vlaams-aanbeden Christus heeft de onhebbelijke gewoonte om de oekazen van zijn papa over onze hoofden uit te strooien via zijn Roomse vertegenwoordiger op aard.
Onze Vorst heeft zich bovendien ook nog nooit met mijn leven in de beddebak gemoeid. Als je de Borremans-soap volgde, dan merk je dat job en sex in uw AVV-VVK-wereldje onlosmakelijk en conditioneel verbonden zijn.
Wanneer we dan tenslotte het rechtstelsel van ons land vergelijken met het inquisitionele apparaat van het Christusluik uit uw Vlaamse slogan, dan zijn we ook rap uitgeklapt. Als je mag kiezen tussen een Belgische mild-autoritaire elitocratie of een regelrecht Katholiek gestapo-regime met sexuele bemoeienis, geestelijke repressie én fysieke tortuur, dan is de keuze rap gemaakt.

Trek dus maar snel een genuanceerdere conclusie over vermeende tegenstrijdigheden.
Oud 3 september 2005, 12:23   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Eventjes terzijde: de V Belangers zuller er wel terug bij zijn ... in 2006.
Recht de oppositie in waar ze thuishoren!

bartje is offline  
Oud 3 september 2005, 12:36   #10
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Recht de oppositie in waar ze thuishoren!
Mss in Izegem, maar in A'pen, Mechelen...?
Oud 3 september 2005, 12:48   #11
bartje
Minister-President

Standaard

Dat zien we dan wel weer volgend jaar; dat is nog een eeuwigheid!

bartje is offline  
Oud 3 september 2005, 14:49   #12
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita
wie heeft er zo en stomme leuze als voor vorst voor vrijheid en voor recht en laat dan een belgische vlag zien,
geen geruzie en geen scheldpartijen, ieder zijn zeg laten doen, en geen persoonlijke opmerkingen.
Patriot! is offline  
Oud 4 september 2005, 20:38   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik
Supe®staaf.

Om te beginnen is dat geen leuze doch een citaat.
Uit de Brabançonne.

Dit citaat lijkt mij persoonlijk een stuk minder 'stom' dan pakweg "Alles Voor Vlaanderen, Vlaanderen Voor Christus"
Qua nationalistisch gevoel misschien vergelijkbaar, maar de theocratische saus erachteraan, lijkt me heel wat groezeliger dan de royalistische oprisping in mijn sig.
Met je Vorst kan je vrijwillig een contract aangaan, en jouw diensten aanbieden in ruil voor een afgesproken vergoeding.
Uw Vlaams-aanbeden Christus heeft de onhebbelijke gewoonte om de oekazen van zijn papa over onze hoofden uit te strooien via zijn Roomse vertegenwoordiger op aard.
Onze Vorst heeft zich bovendien ook nog nooit met mijn leven in de beddebak gemoeid. Als je de Borremans-soap volgde, dan merk je dat job en sex in uw AVV-VVK-wereldje onlosmakelijk en conditioneel verbonden zijn.
Wanneer we dan tenslotte het rechtstelsel van ons land vergelijken met het inquisitionele apparaat van het Christusluik uit uw Vlaamse slogan, dan zijn we ook rap uitgeklapt. Als je mag kiezen tussen een Belgische mild-autoritaire elitocratie of een regelrecht Katholiek gestapo-regime met sexuele bemoeienis, geestelijke repressie én fysieke tortuur, dan is de keuze rap gemaakt.

Trek dus maar snel een genuanceerdere conclusie over vermeende tegenstrijdigheden.
Oeioeioei Staaf!
En dan zeggen dat:
-jouw vorstenhuis zo katholiek is!
-dat de bisschoppen altijd al zo belgicistisch geweest zijn!
-dat Boudewijn bijna heilig verklaard werd omdat hij abortus weigerde goed te keuren.
-dat Fabiola lid is van opus dei en de charismatische beweging.

Ik zie de Vlaams-nationalisten trouwens nog geen te deum bijwonen, hoor!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be