![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Belgisch en Nederlands Limburg op achterbumper
Een Nederlands politicus wil de banden tussen Belgisch en Nederlands Limburg op originele wijze aanhalen. “Laat ons de NL- en B-sticker vervangen door een sticker voor Limburg,” zegt Hein Tilborghs, een provincieraadslid van de PvdA. “Zo weten we, in het buitenland, meteen dat we van dezelfde regio zijn.” Belgisch-Limburgse politici zijn het idee niet ongenegen. “Als het legaal is, zou ik zeggen: doen,” meent Herman Reynders. Maar wettelijk is het dus niet. Een Lim-sticker kan de B- of NL-sticker wel aanvullen, maar niet vervangen. voor of tegen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ze moeten er wel de muziekbalk bijzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() *geert-hoste lachband*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zo een limburg sticker langs de B: DOEN. Gelijk de MSK in maaseik, ook mega populair. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je daar nu voor of tegen zijn, laat ieder toch zijn goesting doen.
Die B-stikker bijvoorbeeld, komt er bij mij niet op ... behalve één keer in Oostenrijk waar ik een boete riskeerde tenzij ik in de grenswinkel een B (veel te duur) kocht en hem opplakte. (die douanier zal zijn percent wel ontvangen hebben). 50 km voorbij de grens werd de stikker afgetrokken en in de vuilbak gekieperd. Een Vl stikker : ik kijk wel uit voor vandalisme aan mijn wagentje ... zwak van mij natuurlijk, doch wel ekonomisch ... Een stads- of streek-stikker: who cares ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Moet kunnen, aangevuld met de B of VL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() En de band tussen Vlaams-Brabant en Noord-Brabant?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Vlaams-Brabant en Antwerpen dan.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarmee nog maar eens bewezen wordt dat de Belgische grens die opgetrokken werd tussen de twee Limburgen, na 175 jaar nog altijd geen grens IS voor zijn bewoners.
Nu nog die andere grens die Belgique optrok tussen Vlaanderen en Nederland, ongedaan maken, om plaats te maken voor een werkbare confederatie.
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn artificiele vlamingen geworden DOOR Belgie.....en ik ben liever geen vlaming. Limburger is al genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Moet zeker kunnen. Elke regio moet zijn identiteit kunnen affirmeren. Die is vaak gelaagd, tenzij bij jacobijnen zoals Vlaamse en Belgische unitaristen. Moest ik een auto hebben, zou ik hem beplakken met een VL, een NL en een EU stikker.
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als die Limburgers graag met een Limburgs kenteken rondrijden moeten ze dat vooral doen! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Met zulke sticker rondrijden staat dan ook voor mij synoniem met volksverraad eerste orde! Of wat denken jullie daarvan,rasechte flaminganten?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 5 augustus 2005 om 19:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |