![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
[size=4]Het leven voor én na de aanslagen op Amerika[/size]
[size=3]Het leven voor de aanslagen op de Wtc-torens.[/size] 1) Israël Het was een schande voor Israël. Na de verkiezingen vond Sharon een verdrag, er stond op dat de Israëliërs zich moesten terugtrekken tot (ongeveer) de grenzen van '67. Langs de andere kant, was Arafat aan het gieren .. 2) Irak Na de Eerste Golfoorlog, kende Irak eindelijk rust. De Amerikanen hadden een streepje getrokken (no-fly-zone) Om de Koerdische Peshmerges en de Cia-agenten te beschermen. Ze hebben zich 12jaar kunnen voorbereiden.. Operatie was dus meer dan welkom. 3) Turkije Turkije was zich aan het herstellen. Het terreurprobleem verdween. Men begon eindelijk te investeren in het zuidoosten van het land. 4) VS Er was niets meer overgebleven van de Sovjets,de Amerikanen waren zich aan het vervelen.. 5) Rusland Rusland verbeterde zijn relaties met ex-sovjetstaten zowel op economisch als op militaire vlak. Maar de Tsjetsjenen waren nog altijd niet verslagen, de Russen konden de Kaukasische petroleum nog niet 'stelen'. 6) EU De EU had zijn nieuwe munteenheid ingevoerd tegen de sterke dollar. 7) Afghanistan De Taliban-regering had dus alle touwtjes in handen. De Amerikanen hadden dus degelijk gezagsproblemen. [size=3]Het leven na de aanslagen, toen kwamen er 3000 Amerikanen om het leven. Bush beloofde ons een andere wereld.[/size] *Israël verwees het verdrag naar de prullenbak. Israël veroverde bijna heel Palestina. *Amerika viel Irak en Afghanistan aan. Volgens de Amerikanen riskeerden 24 'schurkenstaten' het gevaar ... De barbaren hadden heel de wereld bedreigd. *Alle moslims werden gezien als potentiële terroristen. *De Koerdische terreur had zijn comeback aangekondigd (in Turkije). De Amerikanen steunden vanaf nu de 'vrijheidsstrijders'. De EU deed dat vroeger. *In Irak werd er een Koerdische federatie gevormd, op weg om een aparte staat te worden. *De prijs van olie steeg explosief. De amerikanen hadden een olierijke land ingepalmd, die goed was voor 40% van alle olieproductie in de wereld. De prijs van olie steeg tot 70$ per vat. *Aangezien de Tsjetsjenen Moslims waren, werden ze niet meer guerilla genoemd maar terrorist. [size=3]Besluit[/size] Ik weet niet of de aanslagen op de wtc-torens, een inside-job was, maar wat ik wel weet is dat de aanslag een geschenk (aanzet, reden, .. iets positiefs) was. De Amerikaanse economie had zo'n opschudding nodig. Ik vraag nu aan jullie, waarom viel Amerika, de Afrikaanse landen niet binnen? Waarom hebben ze ons niet van aids,armoede,.. gered, maar wel van Irak en zijn 'massavernietigingswapens'. In Irak(en elders) zijn er ondertussen honderdduizenden mensen gesneuveld voor ons. Dankzij die mensen, zijn we zeker van ons benzine en zijn we nu in 'veiligheid'. Ik heb ook medelijde met de mensen die in Wtc-gebouw zaten. Maar, de barbaren hebben wraak genomen door honderdmaal meer mensen te vermoorden. Btw, ik heb niets van conspiracy-sites gehaald. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
#3 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niemand heeft Beslan goedgekeurd. Het Tsjetsjeense verzet is groot. Ook al zijn ze afhankelijk van Amerikaanse en Turkse geld. Hun strijd zal nooit stoppen, tot ze hun land terugkrijgen. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Is het niet logischer dat de 'machthebbers' zelf de aanslagen hebben gepleegd, ipv de extremistische moslims?
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
De moslims hebben geen recht om te juichen (nu toch niet). De kolonisatie is nog niet stopgezet. Oké, dat 'de duivel' een klap gekregen had, maakte misschien sommigen blij, Maar als we het globaal bekijken. Wat heeft de aanslagen opgebracht voor de moslims? Buiten oorlog, zelfmoordaanslagen, xxx-terreurgroepen, ...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 17 september 2005 om 23:03. |
|||||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Anders ook niet trouwens, de meeste klappen vallen langs hun kant. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Eerst, sponsoren ze de terroristen en dan afvragen, waarom ze het doen ... Leg mij uit, waarom blaast een Arabier (Algerijn,Marokkaan, Irakees..) zich niet op in Antwerpen en wel in Irak? |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
|
Citaat:
Ten tweede, als een land als terroristische uitvalsbasis dan is dat geen interne zak. Ten derde, ik scheer helemaal niet alle moslims over dezelfde kam. Maar ik betreur wel dat er naast de kleine minderheid van extremistische moslim-terroristen ook nog zo'n grote groep moslims is die hun misdaden ofwel goedpraten ofwel ontkennen. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tuurlijk, Osama Bin Laden was vroeger een pion, die werd gebruikt tegen de Russen. Zelfde met Saddam, hij vroeg TOESTEMMING van Amerika voor hij Kuwait binnenviel ... De moslims hebben net zoals de christenen en de joden misdaden gepleegd. Ik vind het totaal verkeerd dat er mensen zijn, die doen alsof de Christenen lieve beestjes waren. Door bv. over hun eigen daden niets te zeggen, en altijd de schuld bij een andere te zoeken. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
|
Citaat:
Dat Saddam toestemming zou gevraagd hebben aan de VS voor zijn inval in Irak is een pertinente leugen. Bin Laden was marginaal onder de strijders tegen de Russische bezetting in Afghanistan. De echte Amerikaanse "cliënten" waren andere groeperingen (ook niet allemaal lieverds - maar dat is een andere discussie). Ik ontken helemaal niet dat er ook Christelijke groepen geweest zijn die misdaden en zelfs terreurdaden begaan hebben. Maar daar ging het in deze thread niet over. U bent degene die twijfel wil zaaien over het feit dat moslim-extremisten verantwoordelijk zijn voor de ergste terroristische aanslagen van de laatste decennia. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ten eerste, heeft hij niet veel gegeven voor de islam, integendeel moslims afgeslacht. Ten tweede, hij liet zijn land zomaar aanvallen, al weet ik dat hij zijn best deed om oorlog te voorkomen. Hij deed nie moeilijk en gaf de inspecteurs toelating, iets wat Israël niet doet! Toch, hebben de Amerikaanse barbaren duizenden mensen vermoord in Irak. Omdat den Saddameke massavernietigingswapens had. Omdat er in Irak geen democratie was ... (sa boert niet veel beter, er zijn nog vele andere landen). Ik zie Amerika als de hoofdverantwoordelijke van de aanslagen in heel Irak en niet de extremistische organisaties. Wat hebben de Amerikanen de Irakezen beloofd? Democratie, welvaart,... Wat hebben ze bezorgd? ONVEILIGHEID, BLOED, BLOED, BLOED Bin Laden kreeg geld van Amerika. Hij doet niets voor de moslims, hij geeft vb. mij geen geld. Ik zie hem niet als een moslim. Ik distantieer men eigen. Bush,Cheney,.. zijn de terroristen, maar je zult het niet WILLEN begrijpen. Hoeveel mensen zijn er gesneuveld in Irak? Elke dag zijn er bomaanslagen in Irak. Sorry, maar dan had ik liever Saddam. Hij mishandelde maar paar mensen .. Democratie betekent niets zonder eten,veiligheid,soeveriniteit,.. Steek het in jouw achterste. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Met mensen die infantiele opmerkingen maken en bovendien compleet idiote zaken vertellen valt niet te discussiëren. Gaat u maar discussiëren met de Islamofoben, dat is meer uw niveau.
|
|
|
|
|
|
#16 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 18 september 2005 om 00:47. |
|||||
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Datum : 07/04/2004Titel : Diamantsector voelt zich door AEL bedreigd De Hoge Raad voor Diamant (HRD) heeft klacht ingediend tegen de Arabisch-Europese Liga (AEL). Dat gebeurde nadat het parket een onderzoek was gestart tegen de liga en haar voorzitter Ahmed Azzuz. In een interview in Knack dreigde Azzuz openlijk met een terroristische aanslag tegen de diamantsector. "De joodse gemeenschap moet zich distantiëren van de staat Israël. Anders zijn aanslagen in Antwerpen bijna onvermijdelijk", liet Azzuz optekenen[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 18 september 2005 om 01:23. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat de AEL betreft, ik zal mijn mening nu al zeggen. De AEL moet de orthodoxe-Joden in Antwerpen met rust laten. Ze kunnen best strijd voeren, door hun broers/zussen naar unief/hogeschool te sturen. Dat zou pas een strijd zijn. Ik vind dat de Arabieren zich moeten distantiëren van hun leiders, anders is een Holocaust onvermijdelijk. |
|
|
|
|