![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de NVA is vl onafhankelijkheid geen doel, maar een middel tot beter bestuur.
Vertel me eens hoe de splitsing van de -moeizaam eengemaakte- politie tot beter bestuur zal leiden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet men dit weer in een Europees kader zien. Er moet een Vlaamse politie zijn die zo dicht mogelijk bij de mensen staat (wijkagenten) maar anderzijds moet er coördinatie zijn vanaf een hoger plan in het kader van een Europese veiligheidspolitiek. De georganiseerde misdaad kan enkel op Europees niveau aangepakt worden (ik denk bv. aan de Georgische maffia e.d.)
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Bovendien zijn er andere wetten die gelden voor Vlaanderen dan voor Wallonië ten aanzien vam bijvoorbeeld drugsbeleid. Echter, ik zal eerlijk zijn en zeggen dat er boven dit alles het beste een Belgisch commando moet staan die de samenwerking en effectiviteit moet bewaken. En wie dit met mij eens is kan dus ook de roep om een Benelux of zelfs volledig Europese politiemacht bevestigen.
![]() |
![]() |
#4 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |