Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: wat vind jij?
Ik betaal liever ergens anders dan gratis naar de kinepolis (of metropolis) te gaan 8 24,24%
Ik haat kinepolis maar ik heb geen andere opties 2 6,06%
kinepolis is mijn favoriete bioscoop 3 9,09%
Het kan mij niet schelen/ ik ga nooit naar de cinema 20 60,61%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2008, 14:20   #1
morgen
Schepen

Standaard ik haat kinepolis

Er zou naar het schijnt een anti-kinepolis haatgroep zijn met al 1500 leden, met als argumenten o.a.

-vaste plaatsen
-een pauze in de film
-dure popcorn etc
-'dure' toiletten

(Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat kinepolis enkel de grote commerciële blokbusters speelt en kleinere kwaliteitsfilms altijd links laat liggen. Bovendien duurt de reclame voor de film begint ook erg lang en zijn de ticketjes duur.)

Ik vind hun website echter nergens. Iemand?

Laatst gewijzigd door morgen : 15 november 2008 om 14:26.
morgen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:25   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Facebook.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:25   #3
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

zitten op Facebook
Oud 15 november 2008, 14:26   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Dat is nu toch gek... De ene keer zeggen de mensen dat ze toch zelf kiezen wat ze doen en wat ze willen. En de andere keer doen ze alsof ze slachtoffer zijn van wat aangeboden wordt...

Niemand verplicht iemand om naar Kinepolis te gaan... toch?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:39   #5
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

met popcorn gooien en met M&M's maar niet met de blauwe
Oud 15 november 2008, 14:43   #6
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht
Er zou naar het schijnt een anti-kinepolis haatgroep zijn met al 1500 leden, met als argumenten o.a.

-vaste plaatsen
-een pauze in de film
-dure popcorn etc
-'dure' toiletten

(Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat kinepolis enkel de grote commerciële blokbusters speelt en kleinere kwaliteitsfilms altijd links laat liggen. Bovendien duurt de reclame voor de film begint ook erg lang en zijn de ticketjes duur.)

Ik vind hun website echter nergens. Iemand?
Wat een hoop flauwe kul... Dan ga je toch gewoon naar een andere bioscoop.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:44   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is nu toch gek... De ene keer zeggen de mensen dat ze toch zelf kiezen wat ze doen en wat ze willen. En de andere keer doen ze alsof ze slachtoffer zijn van wat aangeboden wordt...

Wat er aangeboden wordt is goed, maar het is allemaal te duur...

In wezen zouden de mensen willen dat alle lonen en prijzen zouden verlagen = een uitweg uit de crisis = de betekenis van "recessie"..

Recessie is geen slecht nieuws = de lang verwachte hoop op een betere wereld...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 14:45   #8
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Maandag nog op Metropolis geweest, niks op aan te merken eigenlijk ...
Oud 15 november 2008, 15:13   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

In Oostende komt het nieuwe Kinépolis-complex niet echt van de grond. De mensen blijven gaan naar cinéma Rialto in de binnenstad, een begrip in Oostende en met lagere inkomprijzen (5,50 euro tov minimaal 7,50 euro in Kinepolis).

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 15 november 2008 om 15:15.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:37   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morgen Bekijk bericht

-vaste plaatsen
Vreemd. Ben jaren naar de Decascoop (onderdeel van de Kinepolis groep) geweest in Gent en kreeg nooit een plaats toegewezen. Is dat iets nieuw?

Citaat:
-een pauze in de film
Dat vind ik maar goed ook. Het is klote als je een stuk film moet missen omdat je naar het toilet moet, een sigaretje wil roken, etc...

Citaat:
-dure popcorn etc
Je bent niet verplicht popcorn te eten in de bioscoop, he. Ik neem aan dat je thuis ook niet heelder dagen met popcorn achter de tv zit.

En tja... ga eens naar een groot concert en bestel je daar een broodje of andere snack...

Citaat:
-'dure' toiletten
Hoeveel vraagt de toiletmadam intussen?

Citaat:
(Ik zou hier nog aan willen toevoegen dat kinepolis enkel de grote commerciële blokbusters speelt en kleinere kwaliteitsfilms altijd links laat liggen.
Je kan evenzeer klagen dat je bewust alle dagen naar VTM kijkt en amper cultseries of cultureel hoogstaande dingen te zien krijgt. Kinepolis is een groots opgezet cinemacomplex voor "het grote publiek". Voor hen tellen enkel de inkomsten. Maar er zijn nog kleinere bioscopen die wel het fijnere werk durven tonen hoor. Je hebt "Studio" in Leuven die het erg goed doet hoewel er op 10 minuten wandelen een Kinepolis-filiaal is. Je hebt de "Cartoon's" in Antwerpen. En ik neem aan dat er nog tal van andere kleinere cinema's zijn, maar ik ben geen kenner. Ik ga amper naar de cinema.

Citaat:
Bovendien duurt de reclame voor de film begint ook erg lang en zijn de ticketjes duur.)
Je kan de zaal betreden als de reclame al gedaan is. En ja... cinema is duur. Maar ook de kleinere cinema's die het betere werk draaien zijn niet goedkoop. Ik ga dan ook enkel voor de weinige films die ik eens in het groot en met superieure geluidservaring wil zien en horen en zo zijn er niet zoveel.

Geef toe... Terminator-films en zo kan je evengoed op een nu al 12 jaar oude Sony Trinitron met surround effect bekijken. Voor de LOTR films en zo is dat wat anders, gezien het technische vernuft dat erachter steekt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 15:59   #11
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vreemd. Ben jaren naar de Decascoop (onderdeel van de Kinepolis groep) geweest in Gent en kreeg nooit een plaats toegewezen. Is dat iets nieuw?
Ja, sedert vorig jaar, geloof ik. Je kunt wel zelf kiezen waar je wilt zitten, dus hoe vroeger je je ticket koopt, hoe meer keuze op een goede plaats je hebt. Als je dus echt een mooie plaats wilt, doe je er dan ook het best aan je ticket vooraf online aan te kopen (met kredietkaart).
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 16:05   #12
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

UGC Antwerpen

Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 16:08   #13
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er zijn nog kleinere bioscopen die wel het fijnere werk durven tonen hoor. Je hebt "Studio" in Leuven die het erg goed doet hoewel er op 10 minuten wandelen een Kinepolis-filiaal is. Je hebt de "Cartoon's" in Antwerpen. En ik neem aan dat er nog tal van andere kleinere cinema's zijn, maar ik ben geen kenner. Ik ga amper naar de cinema.
De Studios doen het totaal niet goed
Ze werken zelfs met vrijwilligers ipv werknemers om het draaiende te houden

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 17:22   #14
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja, sedert vorig jaar, geloof ik. Je kunt wel zelf kiezen waar je wilt zitten, dus hoe vroeger je je ticket koopt, hoe meer keuze op een goede plaats je hebt. Als je dus echt een mooie plaats wilt, doe je er dan ook het best aan je ticket vooraf online aan te kopen (met kredietkaart).
Heel eerlijk? Prachtsysteem. Anders is het bij blockbusters duwen en trekken aan de ingang.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 17:43   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Inderdaad....

Gezien ikzelf,om door anderen hier genoemde redenen ook vond dat de prijs/kwaliteitsverhouding van het "filmgaan bij Kinepolis" niet meer klopte blijf ik er eenvoudig weg....

Geen "zelfhulpgroep" of "haatgroep" nodig

Laatst gewijzigd door kelt : 15 november 2008 om 17:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 17:45   #16
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Kinepolis haat ik niet zo, hoewel zo'n betalende wc een rotstreek is in mijn ogen.

Maar ik ben gewoon geen cinemafan, ik zit liever voor de eigen tv met mijn dvdspeler:
- ik kies zelf de film die ik wil, ook al is het ouwe obscure sovjetfilm of zo
- ik eet goedkopere snacks en hoef niet die van honderden anderen te ruiken
- ik kan gratis naar het toilet wanneer ik dat wil
- ik mag hem zo vaak bekijken als ik wil
-...
Oud 15 november 2008, 18:55   #17
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
relatief nieuw, toch al een paar jaar denk ik. Maar mss geldt dit niet voor decascoop. Hoe dan ook, als er lege plaatsen zijn kun je nog steeds van plaats veranderen natuurlijk.

Citaat:
Dat vind ik maar goed ook. Het is klote als je een stuk film moet missen omdat je naar het toilet moet, een sigaretje wil roken, etc...
Voor kinderen is dat misschien goed. Maar als je echt van films houdt en aan het opgaan bent in een film is zo'n plotse onderbreking echt vervelend. Die pauze is er enkel omdat ze hopen dat je uw popcorn gaat bijvullen. Als je naar buiten zou kunnen om te roken zou dat natuurlijk wel leuk zijn maar je kunt daar bij mijn weten nergens roken.

Citaat:
Je bent niet verplicht popcorn te eten in de bioscoop, he. Ik neem aan dat je thuis ook niet heelder dagen met popcorn achter de tv zit.

En tja... ga eens naar een groot concert en bestel je daar een broodje of andere snack...
Mja de Metropolis in antwerpen is gewoon nogal afgelegen, er is geen nachtwinkel of supermarkt in de buurt. Maar je kunt idd gewoon iets van thuis meenemen of niet meenemen.

Citaat:
Hoeveel vraagt de toiletmadam intussen?

Je kan evenzeer klagen dat je bewust alle dagen naar VTM kijkt en amper cultseries of cultureel hoogstaande dingen te zien krijgt. Kinepolis is een groots opgezet cinemacomplex voor "het grote publiek". Voor hen tellen enkel de inkomsten. Maar er zijn nog kleinere bioscopen die wel het fijnere werk durven tonen hoor. Je hebt "Studio" in Leuven die het erg goed doet hoewel er op 10 minuten wandelen een Kinepolis-filiaal is. Je hebt de "Cartoon's" in Antwerpen. En ik neem aan dat er nog tal van andere kleinere cinema's zijn, maar ik ben geen kenner. Ik ga amper naar de cinema.
Dat is waar. Gelukkig

Citaat:
Je kan de zaal betreden als de reclame al gedaan is.
Idd, als je kunt inschatten hoe lang de reclame telkens duurt kom je gewoon binnen tijdens het laatste spotje.
Oud 15 november 2008, 18:56   #18
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
UGC Antwerpen

Oud 15 november 2008, 19:32   #19
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In Oostende komt het nieuwe Kinépolis-complex niet echt van de grond. De mensen blijven gaan naar cinéma Rialto in de binnenstad, een begrip in Oostende en met lagere inkomprijzen (5,50 euro tov minimaal 7,50 euro in Kinepolis).
Rialto vind ik persoonlijk wel een giller.

Toen ik enkel het bedrijf zag met de naam van veraf dacht ik dat het om een discotheek/party-tent ging.

Kinepolis, daar heb ik niets voor en niets tegen. Het eten is er inderdaad wel duur. En gewoon samen thuis een filmpje kijken is meestal een pak leuker. Zeker als het in goed gezelschap is.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 november 2008 om 19:34.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2008, 22:51   #20
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Rialto vind ik persoonlijk wel een giller.

Toen ik enkel het bedrijf zag met de naam van veraf dacht ik dat het om een discotheek/party-tent ging.

Kinepolis, daar heb ik niets voor en niets tegen. Het eten is er inderdaad wel duur. En gewoon samen thuis een filmpje kijken is meestal een pak leuker. Zeker als het in goed gezelschap is.
En er bier/wijn is .

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be