![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In het Laatste Nieuws en de Standaard stonden deze week artikels over een boycotactie van parkeermeters. Antiglobalisten tonen op hun website (www.frontpagina.be) aan dat het bedrijf APCOA via een omweg (INVESTCORP) eigendom is van de gebroeders Bin Laden, ondemocratische oliesjeiks en mensen die betrokken zijn bij drug- en wapenhandel.
Ze vragen zich af of het logisch is dat we aan offshore bedrijven op de Kaaimaneilanden moeten betalen om op onze eigen straat te staan. Is dit een schoolvoorbeeld van wat er mis is met de globalisering? Zijn mensen hier nog bereid om te betalen voor hun parkeerplaats als ze weten waar dat geld naartoe gaat? Kan de Stad Antwerpen dat niet beter zélf organiseren zodat het geld ook naar de stad zelf gaat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Reeds in 2002 bracht de Franse Nationale Assemblée een rapport naar voor dat uitvoerig de verbanden aantoont tussen Europese financiële groepen en de familie binLaden. Ook wordt er in aangetoond dat de banden tussen Osama en de rest van de familie niet verbroken zijn.
De stad Antwerpen raamt de jaarlijkse inkomsten op 4.040.000 euro. Elk jaar ontvangt GAPA 1,6 miljoen euro werkingskosten en de stad betaalt de personeelskosten, zo stipuleert de overeenkomst. Na aftrek van alle kosten ontvangt de stad in 2004 ongeveer 350.000 euro, wat volgens de afspraak 90 procent moet zijn van het resultaat. Het is net evenveel als de winst die Apcoa boekt, maar die “vrije onderneming” doet geen enkele investering. Integendeel de omzet van Apcoa stemt nagenoeg overeen met de kosten die GAPA maakt, maar dat zal toeval zijn. (De cijfers komen uit de jaarverslagen van Apcoa en de Gemeenteraadsverslagen.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() hey kerel, ni 2 dezelfde threads openen in 2 verschillende delen van het forum. Da's goed om chaos te creëren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik ben geen kerel. En verder: sorry, het hoort bij binnenland, maar dat had ik wat te laat gezien. Ben nog nieuw hier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom richten we ook allemaal eens niet een bedrijfje op?
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Men moet daarom ook, vanuit Europa, de toegang tot de Europese markt verbieden voor bedrijven die niet in Europa gevestigd zijn. Dit outsourcing te voorkomen. Bedrijven vertrekken volop naar China, om daar goedkoop te produceren, maar hier tegen dure prijzen te verkopen. En dat kan niet. Maar zo mag je dan ook niet denken... (ze noemen dat Extreem Rechts)
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder is de vraag niet of je als individu moet betalen maar of het Antwerps Stadsbestuur contracten moet afsluiten met mensen die het terrorisme financieren, terwijl dat dat door de VN verboden is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie pleit voor een geplande economie, voor een gestuurde economie, voor veregaande tussenkomst van de overheid, is links. Het lijkt me zelfs de kern van de zaak in het onderscheid tussen links en rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben voor openbaarheid van bestuur. Als de overheid contracten afsluit met privébedrijven, dan wil ik graag weten met wie juist. Zo moeilijk is dat niet. We gaan de maffia of terroristen toch niet juridisch bestrijden en tegelijkertijd contracten afsluiten waar ze schandalig rijk van worden? Ik snap nog altijd de kern van de zaak niet: waarom moet ons parkeerbeleid geld opbrengen voor mensen in Saoudie-Arabië. Het zijn toch ónze straten, het is toch ónze mobiliteit? Wat doen zij voor ons? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 16 september 2005 om 15:15. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaan we de maffia bestrijden in de rechtbanken maar ze rijk maken via contracten? Daar ben ik geen voorstander van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
2: De maffia wordt inderdaad in de rechtbanken bestreden en via contracten rijk gemaakt. Daar zijn legio voorbeelden van. Wat ik hiermee wil aantonen is, dat het geen zin heeft om van alles en nog wat te gaan verbieden, omdat ge uzelf hoe dan ook in de wielen rijdt.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||||||
|
![]() Citaat:
[/QUOTE=kaatd]Niemand vraagt om iets te verbieden. Men vraagt openbaarheid van bestuur en dus van alle betrokken partijen en hun aandeelhouders. Ze rijden daarmee niet zichzelf in de wielen want zij zijn geen aandeelhouder. Ze zijn burger van de stad en ze willen een goed en doorzichtig bestuur van de stad. Wie daar tegen is, moet het maar duidelijk zeggen.[/quote] Dat is wel waar, maar ge moogt niet vergeten dat een hoop van de gemakken waarvan wij in de stad kunnen genieten komt uit het oprichten van dit soort bedrijven. Ik heb echter nooit gezegd dat ik het sponsoren van terrorisme of daaraan gelieerde personen goedkeur. Ik weet enkel niet of wat gij voorstelt ook daadwerkelijk een oplossing is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 20 september 2005 om 12:59. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Komaan mensen, dat hééft toch iets...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |