![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die laffe teken zouden België hebben laten splitsen en opvorten, puur omwille van een negatief kosten-baten-saldo.
Miljaardeberen. Die vuige secessionisten hadden dus kunnen rekenen op de afzijdigheid van de Britse troepen. Enfin, blijkbaar wordt er nu meer aan een unitaire staat verdiend, anders zouden die puur op winst beluste klojo's er nog een vuile rol durven in spelen.
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Dat bedoel ik dus met pure dynamiet... En dat Engeland een vriend kan zijn. Net als Amerika...
De flaminganten zouden beter aan hun credo van voor de oorlog vasthouden dat Frankrijk altijd een gevaar zal zijn voor ons, Duitsland een gevaar kan zijn, maar Engeland nooit een gevaar zal zijn.
![]() |
#4 |
|
![]() lol, waar hebt ge dat gevonden Tantist? Grappig tekstje. Als dat in 45 was gelekt moet dat toch z'n gevolgen gehad hebben op de partijen in communicatie?
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Dus als Antwerpen bestuurd wordt door een regering die pro-Brits is, zullen de Britten ons steunen.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Britten waren en zijn steeds terecht beducht om vanuit Antwerpen geattaqueerd te worden door de mogendheden die Antwerpen in handen hebben. Citaat:
Zolang het in hun kraam te pas komt misschien. Ik zie Filip De Winter reeds schrijlings, als de Kolos Van Rhodos, wijdbeens over de Schelde staan en gericht naar Groot Brittannië luidkeels uitschruwelen:"Ziehier mijn Koekestad! Wanneer stuurt ge bevriende bevrijdingstroepen?" ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin het zijn uiteidenlijk ook de Fransen geweest die de Hollanders uit Antwerpen hebben gejaagd in 1830. U mag ook niet vergeten dat in die tijd Wallonië economisch nog steeds belangrijker was dan Vlaanderen met zijn kolen- en staalindustrie. De Britten hebben trouwens een belangrijke rol gespeelt in het ontstaan van België. Een groot gedeelte van het BRITSE establishemt met aan kop de Britse monarchie is trouwens allergisch aan alles wat ruikt naar seperatisme met in hun achterhoofd de seperatische tendenzen in eigen land. Een onafhankelijk Vlaanderen zou door velen in het VERENIGD KONINKRIJK wel eens aangegrepen kunnen worden om het Vlaamse voorbeeld te volgen en die potentiële gevolgen zijn een stelletje Vlaamse vazallen niet waard. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Tja, nobele motieven zul je niet veel vinden in de wereldgeschiedenis.
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Tantist! Wil U ook eens de bron vermelden van waaruit U dit stukje hebt gehaald.!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Dan http://www.secessie.nu/pdf/5-3.pdf Ik had ook kunnen zeggen dat ik het gehaald heb bij het SOMA (Studie- en documentatiecentrum Oorlog en hedendaagse Maatschappij) in Brussel, microfilm FO 371/49010 pagina's 31 en 32. Maar dat heb ik niet zo gedaan. Maar als u twijfelt aan de authenticiteit, kunt u het hier altijd vinden. Wat denkt u? ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Zie je wel dat men van West-Vlaanderen een deel van Groot-Antwerpen wou maken!
![]()
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Antwerpen zal ALTIJD belangrijk blijven voor Engeland, en België zal altijd blijven de Franse kant kiezen.
Tenzij we samenwerken in de Benelux. |
![]() |
![]() |