![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, dat zijn de gewoontes (in sommige delen) van dit apenland.
Eerst benoemd worden, dan de dikke pree trekken, en dan pas op kursus gaan om misschien te kunnen slagen voor het ingangseksamen van je job. En die vinden dat dan nog normaal ook. Wel, ik niet. Ik vind dat helemaal geen goed bestuur. De Standaard Online maandag 31 maart 2008 | Bron: belga Di Rupo stuurt nieuwe staatssecretarissen naar Nederlandse les BRUSSEL - De twee nieuwe staatssecretarissen van de PS, Frédéric Laloux en Julie Fernandez Fernandes, zijn een week lang 'incommunicado'. Ze moeten van hun partijvoorzitter Elio di Rupo een intensieve cursus Nederlands volgen, zo schrijft Het Laatste Nieuws. Dat taalbad moet de staatssecretarissen op weg zetten om hun kennis daarna verder bij te schaven. llc
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het zal nooit goed zijn hé, maar goed blijkbaar bent u tegen het bevorderen van het Nederlands bij de Franstalige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het een goed initiatief, voor Di Rupo, voor de Waalse regering, voor de Walen. Met de Vlamingen en met België heeft dit verder niet veel te maken, die tijd is voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Idem. Voor la belgique is het te laat. De sneeuwbal is aan het rollen en kan niet meer gestopt worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik sprak niet over Belgie, snap zelfs niet dat dit er weer moet bijkomen. Dat getuigt alleen maar over hoe kortzichtig de visie is van sommige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Luke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Allée 't ziet er goed uit, met nog een klein beetje geduld spreekt binnenkort gans wallonie vlaams....... ze beginnen het in de mot te krijgen dat het vandoen is.......... t'ja de problemen gaan zichzelf oplossen als we zo voortdoen............ als iedereen binnen afzienbare tijd vlaams spreekt gaan er géén faciliteiten meer nodig zijn........ BHV-probleem opgelost en verkiezingsproblemen ook..... geen dure twee-talige reglementen en wetgevingskes nie meer nodig........ we gaan versteld staan hoeveel we gaan besparen
![]()
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het eerste is dus dat het nooit goed zal zijn. Jawel, het zal goed zijn als Wallonië onafhankelijkheid verkrijgt, en wij met hen even goed zullen samenwerken in perfekt nabuurschap, zoals met de Hollanders, de Duitsers, de Luksemburgers, de Fransen, de Engelsen, de rest van de EU en de rest van de wereld. Het tweede heb je goed gezien: het is absoluut kompleet overbodig dat de Walen Vlaams zouden leren. Welke Fransman of welke Duitser moet nu Vlaams leren? Onder andere omdat geen enkele van die buitenlanders, die naar Vlaanderen zou verhuizen, hier gaat liggen kweken dat hun bouwvergunning in hun eigen taal moet, dat het aanslagbiljet van hun huisvuilbelasting in iets anders dan het Vlaams wil zien ... Snapt'het?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Hij zal het niet snappen...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Nog beter zou zijn dat die staatssecretarissen reeds de grootste taal spraken van het land dat ze willen besturen.
Maar ja, dat klinkt te logisch in België. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn 3-taligheid moeten aantonen alvorens ik in aanmerking kwam voor mijn job (waar ik zo'n kleine 4000 euro bruto verdien). Die 2 heren staatssecretarissen hebben hun job gekregen (waar ze zo'n 9316 euro bruto verdienen) en moeten dan achteraf maar hun tweetaligheid aanscherpen. Blijkbaar moet je voor 5316 euro bruto minder, vooraf wel bewijzen dat je tenminste de 2 landstalen onder de knie hebt. Met andere woorden; voor een functie met een loon van 9316 euro in een positie in een 3-talig land waar je politieke verantwoordelijkheid draagt over een deel van het beleid van een land waar 6000000 mensen wonen waarvan je de taal niet spreekt/schrijft, is er geen probleem bij de aanvaarding als je niet meertalig bent? Wat zijn dan de voorwaarden waaraan een kandidaat-staatsscretaris moet aan voldoen? 't was een beetje anders geformuleerd door de schoofzak maar daar komt het zo een beetje op neer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Ben eens benieuwd hoeveel vlaamse politiekers het frans kunnen schrijven.
Maar goed, ze hadden bij een vlaamse partij moeten zijn want dan is eentalig frans wel toegelaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
hoeveel vlaamse politiekers zijn op taalcursus?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 april 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Geen.
Hoeveel vlaamse politiekers zijn gedwongen door hun partijvoorzitter om een cursus te doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
dan heeft de schoofzak wel een punt maar beter laat dan nooit zeg ik... Iedere politicus op nationaal niveau zou verplicht twee/drie-talig moeten zijn!
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Geen.
Blijkbaar kennen ze genoeg Frans. En trouwens; jij maakt er een spelletje Vlamingen-Walen van. Die 2 zouden in de privé-sector nooit niet zijn aangeworven op zo'n niveau als hun talenkennis niet voldoende was. Daar gaat het over; moest een Vlaams Minister geen Frans spreken, dan is dat even erg. Is het nu zo moeilijk om uit die hij/wij discussies te vallen? Dit is voor mij geen geval van "slechte Walen" Dit is voor mij een geval van politieke benoeming van incompetente (althans op 1 vlak: communicatie; redelijk belangerijk in de politiek, me dunkt?) mensen, ongeacht hun moedertaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat FC Brugge een spits koopt in Argentinie; ze voeren geen scouting en geen medisch onderzoek uit. ze testen die speler niet in een oefenmatch. Ze laten hem gewoon overkomen en in de 1ste ploeg spelen. Na de eerste match stelt iedereen vast dat dien gast niet kan sjotten. "We sturen hem op een voetbalkamp!" Vind je dat normaal?
Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 april 2008 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Jaja nu zal ik er een spelleke van maken, uw argumenten zijn op en dan zal het even zijn dat ik spelletjes speel.
En dat blijkbaar zal u even bepalen dan? Ik snap dat de vlamingen wel een beetje pissig zijn hé 2 staatssecretarissen tegenover 6. Maar zoals ik al eens zei, ga op cursus in Nederland want die weten wel hoe ze moeten onderhandelen en zaken doen. |
![]() |
![]() |