![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Russen keren zich steeds openlijker tegen vreemdelingen. Het NRC-Handelsblad schreef in december in een verslag: "Een Russische blondine duwt stuurs haar kinderwagen over meloenschillen die een groep vies smakkende moslims op straat smijt. Van de andere kant komen haar redders aanwandelen, de bekende politicus Dmitri Rogozin en diens sidekick Joeri Popov. ,,Ruim dat vuilnis van straat'’, blaffen zij de ‘zwartkonten’ toe. ,,Verstaat u soms geen Russisch?'’"De partij Rodina (Moederland) had onlangs veel succes met de slogan ‘Ruim dat vuilnis van straat’, waarbij bepaald niet op meloenschillen werd gedoeld. 8) Na protesten voorzag de partij het tv-spotje vilein van de woorden ‘Parijs, Frankrijk’, want de opstand in de banlieues veroorzaakte een schokgolf. 79 procent van de Moskovieten verwacht dit ook in Moskou.
Rodina zou volgens peilingen de tweede partij in de stadsdoema van Moskou zijn geworden. Zou, want in de aanloop tot de Moskouse verkiezingen, vorige week zondag, schrapte de rechtbank de partij van de kieslijst wegens aanzetten tot rassenhaat, nota bene na een klacht van haar al even xenofobe rivaal, de ultranationalistische LDPR dat evenwel geleid wordt de idioot Zjirinovski. ![]() ![]() Wel is nu duidelijk dat een kwart van de Moskovieten partijen steunt die zich uitsluitend tegen buitenlanders richten. Xenofobie is in!!! ![]() ![]() Peilingen bevestigen de trend. Zo steeg het aantal Russen dat een totaal verbod op immigratie eist in drie jaar van 45 tot 59 procent, en de aanhang van de slogan ‘Rusland voor de Russen’ in zeven jaar van 33 tot 53 procent. In de steden is die trend markanter: 63 procent van de Moskovieten acht vooral buitenlanders verantwoordelijk voor misdaad en corruptie en 82 procent meent dat immigranten de beste banen inpikken. Rodina Limonka, blad van de NBP |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() ik werd ziek toen ik het zag tbh..
en ik ben beschaamd dat ik in een land geboren ben waar zulke idiote video's aahang en begrip vinden.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar Shizie, is je denkwijze veranderd? Normaal was ik het over dit soort onderwerpen nooit met jou eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dus jouw 'verantwoordelijkheid' niet. Dat je er 'ziek' van werd, siert je. Weet je, idioten vinden altijd wel aanhang en begrip. Bij elkaar. Het weze hen gegund. Ze hebben al zo weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sorry, maar in deze zin kon ik het toch niet laten om er even op te wijzen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moskou kun je natuurlijk niet met Parijs vergelijken, in Moskou wonen Russen en niet-Russen door elkaar en migranten zijn er zeker niet altijd economisch slechter aan toe dan Russen zelf, wat natuurlijk veel jaloezie opwekt. En de xenofobe groepen zijn zelf een bende krapuul die zich niet alleen tegen moslims maar ook tegen Joden, politieke tegenstanders en homo's richt en die tevens anti-westers zijn.
Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2006 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() de anti homo's houding in Rusland is trouwens lachwekkend groot...
Ik denk dat meer dan 50% van de plaatselijke bevolking enorm tegen homosexuelen is. Een gay pride parade organiseren zou ongemogelijk zijn (al vind ik zulke parades persoonlijk vies) homohaat is imho een van de belangrijkste barometers van de samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is inderdaad hoop : Rusland is het enige land waar de bevolking niet aangroeit maar explosief daalt. Mogen we hieruit afleiden dat een land met een toenemende xenofobie geen lang leven beschoren is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet als ge naar de moslimlanden gaat kijken...
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik dat ze moeten doen wat ze niet laten kunnen maar wel in de privé-sfeer, homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nog een gevolg van de spectaculaire daling van de levensstandaard in de jaren '90, nu het weer wat beter gaat zal de bevolking weer aangroeien en zullen er migranten uit andere armere Sovjet-republieken zoals Oekraïne of Centraal-Azië naar Rusland komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat er in Belgie bijna geen homohaat/geweld aanwezig is terwijl homo's in Rusland overal gedescrmineerd worden is een belangrijke indicatoor van hoe verdraagzaam de samenleving is tegenover de andersdenkenden.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is verkeerd, maar ze moeten daarom niet beginnen met iedereen constant te confronteren met homoseksualiteit, noch constant hun eigen oriëntatie rondbazuinen of er dik opleggen zoals in België gebeurt. Leef en laat leven zou ik zeggen, en net als bij politici zou privé- en openbaar leven strikt gescheiden moeten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben net bezig aan het boek 'mijn russische ziel' van Hans Boland en die is daar niet echt optimistisch over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |