Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2006, 18:06   #1
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard Het gaat de goede kant op in Rusland!

De Russen keren zich steeds openlijker tegen vreemdelingen. Het NRC-Handelsblad schreef in december in een verslag: "Een Russische blondine duwt stuurs haar kinderwagen over meloenschillen die een groep vies smakkende moslims op straat smijt. Van de andere kant komen haar redders aanwandelen, de bekende politicus Dmitri Rogozin en diens sidekick Joeri Popov. ,,Ruim dat vuilnis van straat'’, blaffen zij de ‘zwartkonten’ toe. ,,Verstaat u soms geen Russisch?'’"De partij Rodina (Moederland) had onlangs veel succes met de slogan ‘Ruim dat vuilnis van straat’, waarbij bepaald niet op meloenschillen werd gedoeld. 8) Na protesten voorzag de partij het tv-spotje vilein van de woorden ‘Parijs, Frankrijk’, want de opstand in de banlieues veroorzaakte een schokgolf. 79 procent van de Moskovieten verwacht dit ook in Moskou.

Rodina zou volgens peilingen de tweede partij in de stadsdoema van Moskou zijn geworden. Zou, want in de aanloop tot de Moskouse verkiezingen, vorige week zondag, schrapte de rechtbank de partij van de kieslijst wegens aanzetten tot rassenhaat, nota bene na een klacht van haar al even xenofobe rivaal, de ultranationalistische LDPR dat evenwel geleid wordt de idioot Zjirinovski. Die haalde gelukkig de kiesdrempel van 10 procent niet, ondermeer omwille van zijn achterbaksheid. In november 2005 werd ook de NBP van Limonov verboden, de nationaal-bolsjevistische partij van Limonov die vooral bij jongeren een grote aanhang had en heeft. De NBP werd als staatsgevaarlijk beschouwd wegens de bereidheid om geweld te gebruiken tegen de Russische instellingen. Limonov heeft beslist ondergronds verder te werken. De NBP had in elke jaren tijd meer dan 2000 militante leden verzameld in Moskou, St.Petersburg, Sverdlovsk en Königsberg. Ook de NBP keerde zich fel tegen vreemdelingen.

Wel is nu duidelijk dat een kwart van de Moskovieten partijen steunt die zich uitsluitend tegen buitenlanders richten. Xenofobie is in!!! Begin november betoogden drieduizend patriotten en skinheads voor een Moskou zonder buitenlanders; een antifascistische tegenbetoging trok tweehonderd (200!!! ) man. Afrikaanse studenten worden met regelmaat gemolesteerd en vermoord, een Russin die een Kaukasische aanrander doodstak, is uitgegroeid tot een volksheldin.

Peilingen bevestigen de trend. Zo steeg het aantal Russen dat een totaal verbod op immigratie eist in drie jaar van 45 tot 59 procent, en de aanhang van de slogan ‘Rusland voor de Russen’ in zeven jaar van 33 tot 53 procent. In de steden is die trend markanter: 63 procent van de Moskovieten acht vooral buitenlanders verantwoordelijk voor misdaad en corruptie en 82 procent meent dat immigranten de beste banen inpikken.

Rodina
Limonka, blad van de NBP
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 18:17   #2
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

ik werd ziek toen ik het zag tbh..

en ik ben beschaamd dat ik in een land geboren ben waar zulke idiote video's aahang en begrip vinden..

Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 18:19   #3
Shizie
Banneling

Standaard

http://www.informacia.ru/video/rodina.wmv

zielig, goedkoop, populistisch ...

jeez
Oud 9 januari 2006, 18:26   #4
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie Bekijk bericht
http://www.informacia.ru/video/rodina.wmv

zielig, goedkoop, populistisch ...

jeez
Idd.

Maar Shizie, is je denkwijze veranderd? Normaal was ik het over dit soort onderwerpen nooit met jou eens.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2006, 22:22   #5
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik werd ziek toen ik het zag tbh..
en ik ben beschaamd dat ik in een land geboren ben waar zulke idiote video's aanhang en begrip vinden..
Jij hoeft helemaal niet beschaamd te zijn, aangezien jij zelf nooit hebt kunnen vr�*gen om ergens geboren te zijn.

Het is dus jouw 'verantwoordelijkheid' niet.

Dat je er 'ziek' van werd, siert je.

Weet je, idioten vinden altijd wel aanhang en begrip.
Bij elkaar.
Het weze hen gegund.
Ze hebben al zo weinig.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2006, 22:44   #6
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben IETS linkser geworden en bovendien is dit veel te dom van mij... niet dat ik mezelf als "intellictueel" of zo beschouw..
Hmm. Ok.

Citaat:
maar zulke films zijn voor laagse vormen van leven bestemd..
Of gewoon voor meelopers.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 01:31   #7
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ben IETS linkser geworden en bovendien is dit veel te dom van mij... niet dat ik mezelf als "intellictueel" of zo beschouw..
intellectueel.
Sorry, maar in deze zin kon ik het toch niet laten om er even op te wijzen.
Oud 11 januari 2006, 13:19   #8
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Moskou kun je natuurlijk niet met Parijs vergelijken, in Moskou wonen Russen en niet-Russen door elkaar en migranten zijn er zeker niet altijd economisch slechter aan toe dan Russen zelf, wat natuurlijk veel jaloezie opwekt. En de xenofobe groepen zijn zelf een bende krapuul die zich niet alleen tegen moslims maar ook tegen Joden, politieke tegenstanders en homo's richt en die tevens anti-westers zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 januari 2006 om 13:24.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 14:10   #9
Shizie
Banneling

Standaard

de anti homo's houding in Rusland is trouwens lachwekkend groot...

Ik denk dat meer dan 50% van de plaatselijke bevolking enorm tegen homosexuelen is. Een gay pride parade organiseren zou ongemogelijk zijn (al vind ik zulke parades persoonlijk vies)

homohaat is imho een van de belangrijkste barometers van de samenleving.
Oud 11 januari 2006, 14:18   #10
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Er is inderdaad hoop : Rusland is het enige land waar de bevolking niet aangroeit maar explosief daalt. Mogen we hieruit afleiden dat een land met een toenemende xenofobie geen lang leven beschoren is ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 14:27   #11
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Er is inderdaad hoop : Rusland is het enige land waar de bevolking niet aangroeit maar explosief daalt. Mogen we hieruit afleiden dat een land met een toenemende xenofobie geen lang leven beschoren is ?
Niet als ge naar de moslimlanden gaat kijken...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 14:27   #12
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moet je dan niet zeggen implosief daalt?
Oud 11 januari 2006, 14:40   #13
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de anti homo's houding in Rusland is trouwens lachwekkend groot...

Ik denk dat meer dan 50% van de plaatselijke bevolking enorm tegen homosexuelen is. Een gay pride parade organiseren zou ongemogelijk zijn (al vind ik zulke parades persoonlijk vies)

homohaat is imho een van de belangrijkste barometers van de samenleving.
Homohaat is wijdverbreid in Rusland en ze worden regelmatig in elkaar geslagen. Een gay-parade in Moskou zou zeker tot geweld leiden. (hoewel er wel nogal wat homo's zijn, net als in de Arabische wereld is er veel hypocrisie).
Persoonlijk vind ik dat ze moeten doen wat ze niet laten kunnen maar wel in de privé-sfeer, homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.
Oud 11 januari 2006, 14:42   #14
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nog een gevolg van de spectaculaire daling van de levensstandaard in de jaren '90, nu het weer wat beter gaat zal de bevolking weer aangroeien en zullen er migranten uit andere armere Sovjet-republieken zoals Oekraïne of Centraal-Azië naar Rusland komen.
Oud 11 januari 2006, 15:11   #15
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Homohaat is wijdverbreid in Rusland en ze worden regelmatig in elkaar geslagen. Een gay-parade in Moskou zou zeker tot geweld leiden. (hoewel er wel nogal wat homo's zijn, net als in de Arabische wereld is er veel hypocrisie).
Persoonlijk vind ik dat ze moeten doen wat ze niet laten kunnen maar wel in de privé-sfeer, homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.
Agreed, homosexualiteit is een fout van de natuur (sorry homotjes op dit forum). Het komt waarschijnlijk inderdaad even vaak in Belgie voor als in Rusland of Arabische Emiraten.
Maar het feit dat er in Belgie bijna geen homohaat/geweld aanwezig is terwijl homo's in Rusland overal gedescrmineerd worden is een belangrijke indicatoor van hoe verdraagzaam de samenleving is tegenover de andersdenkenden..
Oud 11 januari 2006, 15:27   #16
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat ze in de prive-sfeer NIET kunnen doen en laten wat ze willen; als het bekend wordt krijgen ze geen werk of geen huis of erger.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 16:16   #17
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oeps Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat ze in de prive-sfeer NIET kunnen doen en laten wat ze willen; als het bekend wordt krijgen ze geen werk of geen huis of erger.
Dat is verkeerd, maar ze moeten daarom niet beginnen met iedereen constant te confronteren met homoseksualiteit, noch constant hun eigen oriëntatie rondbazuinen of er dik opleggen zoals in België gebeurt. Leef en laat leven zou ik zeggen, en net als bij politici zou privé- en openbaar leven strikt gescheiden moeten zijn.
Oud 11 januari 2006, 16:25   #18
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Agreed, homosexualiteit is een fout van de natuur (sorry homotjes op dit forum). Het komt waarschijnlijk inderdaad even vaak in Belgie voor als in Rusland of Arabische Emiraten.
Maar het feit dat er in Belgie bijna geen homohaat/geweld aanwezig is terwijl homo's in Rusland overal gedescrmineerd worden is een belangrijke indicatoor van hoe verdraagzaam de samenleving is tegenover de andersdenkenden..
inderdaad, de Russische samenleving is veel minder verdraagzaam, veel autoritairder en ook samenhangender dan de westerse.
Oud 11 januari 2006, 18:13   #19
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad, de Russische samenleving is veel minder verdraagzaam, veel autoritairder en ook samenhangender dan de westerse.
En jammer genoeg ook veel primitiever, brutaler en wreder.
Ik ben net bezig aan het boek 'mijn russische ziel' van Hans Boland
en die is daar niet echt optimistisch over.

parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2006, 18:51   #20
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
homosexualiteit moet niet gepromoot worden zoals in België.
Citaat:
Agreed, homosexualiteit is een fout van de natuur
Twee Russen op één buik 8)
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be