Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2006, 20:07   #1
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het complot tussen de adel en de sossen is een intressante piste.
Ik wacht nu op het moment dat je me eindelijk met baron of graaf kan aanspreken. Albert?
Lijkt mij eerder de realiteit. Was het Tobback niet die zei 'ik zou in elk land republikein zijn behalve in België'...
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 20:41   #2
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het woordspelletje rond stigmatiseren brengt niet veel duidelijkheid.
Mensen een onuitwisbaar label opplakken, stigmatiseren, dat doen degenen die pogen het begrip "allochtoon" te koppelen aan negatieve denkbeelden.
probleem is dat de Feremansen in deze wereld ook niets moeten weten van een label te plakken op die allochtonen die wél, omwille van hun eigen gedragingen, zichzelf koppelen aan negatieve denkbeelden. Of heb je nog niet gehoord van de resultaten van het onderzoek dat minister Donner had besteld over het verband tussen criminaliteit en etniciteit?

Citaat:
Of het begrip vrouw, of gehandicapte, of blondje.
waarom worden moppen daarover dan wel getolereerd?

Citaat:
Het VB doet dat.
in beperkte mate wel ja.

Citaat:
Dit is iets anders dan het toeschrijven van terechte eigenschappen aan bevolkingsgroepen: rijken hebben inderdaad geld.
toen Sarkozy de allochtone jongeren die wagens van onschuldigen in brand staken en mensen aanviel "uitschot" noemde, was het jouw goegemeente nochthans van mening dat "uitschot" geen terechte eigenschap was. En Sarkozy had het enkel over de relschoppers....

Citaat:
Rechtsen zijn inderdaad tegen het gelijk behandelen van mensen.
Blonde vrouwen hebben inderdaad licht haar.
Dat is typeren, niet stigmatiseren.
"het tegen gelijk behandelen van mensen zijn", noch "rechts", is nochthans GEEN fysisch kenmerk, i.t.t. blond zijn. Je vergelijking is dan ook wansmakelijk slecht Feremans...
Qua stigmatisering kan dat anders wel tellen..

Citaat:
De mensenrechten verbieden immers niet van een kat een kat te noemen
ik ben er nochthans vrij zeker van dat uw "mensenrechten" wel tegen publicatie het rapport van Van San en dat van Donner zijn....

Citaat:
De mensenrechten verbieden van te zeggen dat blonde vrouwen kiekens zijn die beter geen auto's besturen.
jij zegt het hier nochthans...

Citaat:
Lambert, of om het even welke linkse politicus, de suggestie meegeven dat hij stigmatiseert omdat hij stelt dat het VB mensen stigmatiseert is dus hoe dan ook foutief.
inderdaad. Alleen is uw premisse weeral verkeerd: Lambert, of om het even welke linkse politicus, doen veel meer en zeggen veel meer dan enkel dat het VB stigmatiseert.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2006, 23:39   #3
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba Bekijk bericht

inderdaad. Alleen is uw premisse weeral verkeerd: Lambert, of om het even welke linkse politicus, doen veel meer en zeggen veel meer dan enkel dat het VB stigmatiseert.
En nu nog eens: niet in het arabisch aub.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 12 januari 2006 om 23:40.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 09:57   #4
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Rechts is een oud begrip.
Het dateert van de eerste parlementen, die vaak alleen een adviserende bevoegdheid hadden bij de koning, in Frankrijk.
La droite was de rechterkant van deze parlementen waar de adel en de geestelijkheid hun vertegenwoordigers zetelden.
Links zetelde de burgerij: degenen die niet door afkomst of relaties met de paus zetelden maar door hun poen.

Nadien zijn de liberalen naar rechts opgeschoven, door het wegvallen van de adel en de geestelijkheid, die hun hoofd verloren waren op de guillotine.

Links werd dan bezet door de vertegenwoordigers van de arbeiders.

Rechts is altijd de verdediger geweest van de privileges van een minderheid: of het nu een minderheid gebaseerd op adelijke titels, grondbezit, katpitaalbezit ging.

Extreem rechts is in zoverre een absurditeit dat deze richting niet gelooft in parlementen en democratie maar de macht opeist an sich, zonder invloed van links.

Zij willen niet weten van parlementen, gebruiken ze enkel maar als een een sprinkplank naar een totallitaire staat. Zij helpen de democratie een beetje door staatsgrepen, interventie van het leger of (zoals onder Hitler) door de argeloosheid van conservatieven.
Voor hen is alles links wat niet met hun plannen strookt. Zo noemt het VB ook de VLD een linkse partij, en onze overwegend rechtse regering "links".

In die zin passen extreem-rechtse partijen niet in het moderne begrip links-rechts. In feite zijn het partijen die terug willen naar een vorm van koningloze monarchie. Het zijn aartsconservatieven die een eigen adel, hun leiders, aan de macht willen helpen zonder compromissen.
Terug naar de middeleeuwen met het absolute gezag van de monarchen "new style".
[SIZE=2]
Zelden iemand zoveel tegenstellingen zien schrijven over het zelfde onderwerp!!
Gewoon goddelijk!!
[SIZE=2]Je zou eens je eigen gelul moeten lezen,gewoon al over deze topic lukt het je jezelf constant tegen te spreken!
Blijkbaar lul je er gewoon op los en als je dan in het nauw word gedreven verander je van onderwerp of negeer je de schrijver!
[/SIZE][/SIZE]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 10:06   #5
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago Bekijk bericht
[SIZE=2]
Gewoon goddelijk!!
[SIZE=2]Je zou eens je eigen gelul moeten lezen,gewoon al over deze topic lukt het je jezelf constant tegen te spreken!
Blijkbaar lul je er gewoon op los en als je dan in het nauw word gedreven verander je van onderwerp of negeer je de schrijver!
[/SIZE][/SIZE]
Als je weed uitgewerkt is: graag:
- welke tegenstellingen
- waar spreek ik mij tegen
en graag met argumenten die iets anders zijn de rofl ventjes.
Voor de rest een goede recuperatie???
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 17:23   #6
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Voor het overige vatte Knuppel het al goed samen. Het gelijkheidsbeginsel is iets anders dan de grijze eenheidsworst die paars blijkbaar voorstaat en waarin ze alles en iedereen wil wringen. Wie niet meedoet is automatisch extreem-rechts. Ik ben ook niet tuk op wat het VB te vertellen heeft, maar vind dat links-progressieve discours op z'n minst even belachelijk. Als er iemand hier een own goal heeft gescoord, dan ben jij het wel. Je illustreert hier perfect hoe "rechts" in jouw denken blijkbaar gelijk staat met "extreem rechts" (en derhalve niet bespreekbaar).

Vergeet ook nooit dat het DANKZIJ het cordon en het progressieve-met-de-oogkleppen is dat het VB is gegroeid en nog verder groeit. NIET omdat "de mensen" verzuurd zijn, WEL omdat "de mensen" het nummertje ondertussen wel door hebben en duidelijk willen maken dat ze de "toffe jongens en meiskes" van links meer dan kotsbeu zijn. Ik stem niet op het VB zoals ik al eerder aangaf, omdat ik met die partij geen enkele affiniteit heb. Maar als ik zou willen protesteren, dan zou het wellicht de enige keuze zijn. En de reden daarvoor moet je gaan zoeken bij de "traditionele" politieke partijen die het debat weigeren en zo het politieke spectrum verschralen. Of droom ik het soms dat er een richtlijn bestaat binnen de VRT omtrent de manier waarop er nog "mag" bericht worden over het VB? Ook geen politieke inmenging zeker?
Of hoe het hele eiereten in één magistrale post kan samengevat worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2006, 17:29   #7
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds de kroonprins uitspraken deed over het blok: de monarchie is links!
Ik denk dat de kroonprins gewoon zijn koninkrijk op een vrij knullige manier uit de brand wou slepen. Wie is er nou bang van die hark?

Maar het illustreert meteen de échte onderliggende belangen van de PS en hun loopjongen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 01:18   #8
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Dat stigmatiseren van en door het VB stoort me al een hele tijd, niets is beter om een maatschappij te polariseren.

Maar tegenwoordig gaat het establishment (ik gebruik opzettelijk de term links niet want SPA, VLD, DeMorgen en consoorten zijn zeker niet links) nog een stap verder met die belachelijke term "verzuurdheid" en die fixatie op racisme.
Als je de pers tegenwoordig moet geloven met al hun campagnes (bv. SAM) en bv. de Remmery soap zijn de Vlamingen nogal een bende asociale verzuurde racisten geworden sinds het VB de grootste partij werd. Ik krijg werkelijk het schijt van al dat pessimistisch gezever en die pessimistische initiatieven, en ik krijg er nog meer het schijt van dat ze dan ook met geen woord reppen over de ware aard van de problemen. Oh neen, want als je dat doet ben je een VB'er, een racist, een zuurpruim, een Walen-hater.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 04:12   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago Bekijk bericht
[SIZE=2]
Gewoon goddelijk!!
[/SIZE][/SIZE]
Jij was toch degene die zei dat niemand op je schrijfsels degelijk kon antwoorden en dat ze enkel in gescheld vervallen. Je topic over het ontlasten van de belgische staatschuld is intussen verlaten door ieder mens met verstand.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2006, 11:53   #10
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Jij was toch degene die zei dat niemand op je schrijfsels degelijk kon antwoorden en dat ze enkel in gescheld vervallen. Je topic over het ontlasten van de belgische staatschuld is intussen verlaten door ieder mens met verstand.
men kan nu niet blijven zagen over één onderwerp ge
Oud 14 januari 2006, 11:57   #11
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
en ik heb die topic wel niet gestart ge
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be