Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2006, 14:43   #1
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard Ontdopen

Ik ben eigenlijk al lang van plan om dat eens te 'laten' doen maar nu las ik het volgende op een webpagina (die al van 1998 is waarmee ik dus niet weet of het nu nog geldt):
Citaat:
Indien iemand zich later niet meer door het christendom aangesproken voelt, blijft de Staat evenwel de subsidies verder uitkeren want volgens de christelijke leer kan niemand zich laten ontdopen. Eénmaal gedoopt – altijd gedoopt. D�*t is een realiteit!
Weet iemand daar meer van?
Ik heb al wel zo'n standaardbrief die je aan het bisdom moet richten om gehoord te worden maar had dan toch graag voor ik het officiëel maakte eerst wat meer geweten over het bovenstaande.

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 23 januari 2006 om 14:43.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 15:04   #2
skaldis
Banneling

Standaard

Echt ontdopen gaat naar het schijnt niet, ik heb me wel met zo'n standaardbrief laten uitschrijven. Dat zetten ze dan gewoon bij je naam in het doopregister ofzo dat je niet meer bij de kerk wenst te horen naar het schijnt. Ik heb toen een briefje van het bisdom terug gekregen waar op stond dat ze het in orde gingen brengen maar voor hetzelfde geld verbranden ze dat papier natuurlijk, kan me niet schelen. Moest ik ooit halsoverkop verliefd worden en trouwen heb ik een gegronde rede om niet voor de kerk te trouwen en geen kinderen te laten dopen. Dat zou normaal gezien niet meer mogen gaan denk ik.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 15:51   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ge kunt ook een crucifix bespuwen en omgekeerd in uw gat steken steven, dan zijt ge er ook vanaf.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 16:04   #4
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ge kunt ook een crucifix bespuwen en omgekeerd in uw gat steken steven, dan zijt ge er ook vanaf.

't Probleem is dat er in mijn gat niet veel plaats meer is sinds daar al het Rode Boekje, de stamboom van de Von Saxen-Coburgs, en het ganse oeuvre van Hugo Claus inzitten...
Oud 23 januari 2006, 16:07   #5
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
ik heb da op mijn vege lijf getatoeëerd, zo'n crusifix in m'n aars
Oud 23 januari 2006, 16:33   #6
StevenNr1

Standaard

Mja, ik zou toch ook graag hebben dat de Kerk wat minder geld krijgt
Oud 23 januari 2006, 17:09   #7
Jampie
Minister

Standaard

Wat kan mij het nu schelen dat ik ben gedoopt. Als niet-gelovige hecht daar geen belang aan. Dat beetje water op mijn hoofd, daar ben ik niet van gestorven. Na het water heeft de familie eens goed gegeten en gedronken op mijn gezondheid. Dus wat kan ik daar op tegen hebben. Mensen die zo hard fulmineren tegen het feit dat ze gedoopt zijn, twijfelen volgens mij nog te veel over het bestaan van God. Water op mijn hoofd heeft voor mij dus geen enkele betekenis. Dat dit gesubsidieerd wordt, kan mij niet schelen. Als mensen in hun geloof een beetje moed vinden mag dat van mij gesubsidieerd worden, zolang ze een ander er maar niet mee lastigvallen. Het voetbal wordt in België ook gesubsidieerd, niet tegenstaande het niveau nul is. Maar de als de mannen zich amuseren, laat het dan zo zijn.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 17:13   #8
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Wat kan mij het nu schelen dat ik ben gedoopt. Als niet-gelovige hecht daar geen belang aan. Dat beetje water op mijn hoofd, daar ben ik niet van gestorven. Na het water heeft de familie eens goed gegeten en gedronken op mijn gezondheid. Dus wat kan ik daar op tegen hebben. Mensen die zo hard fulmineren tegen het feit dat ze gedoopt zijn, twijfelen volgens mij nog te veel over het bestaan van God. Water op mijn hoofd heeft voor mij dus geen enkele betekenis. Dat dit gesubsidieerd wordt, kan mij niet schelen. Als mensen in hun geloof een beetje moed vinden mag dat van mij gesubsidieerd worden, zolang ze een ander er maar niet mee lastigvallen. Het voetbal wordt in België ook gesubsidieerd, niet tegenstaande het niveau nul is. Maar de als de mannen zich amuseren, laat het dan zo zijn.
ik denk dat het eerder een symbolische betekenis heeft, in de zin van: "ik wil met jullie echt niets meer te maken hebben"
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 17:15   #9
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik denk dat het eerder een symbolische betekenis heeft, in de zin van: "ik wil met jullie echt niets meer te maken hebben"
Ik heb met heel die onzin nooit iets te maken gehad, niet in letterlijke zin, niet in symbolische zin. Niks nougabollen. En dat ondanks een paar druppels water op mijn hoofd.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 19:47   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 23 januari 2006, 19:57   #11
skaldis
Banneling

Standaard

Ik neem liever afstand van die sekte, voor mij geen weg terug. Een mens kan veranderen maar ik zal nooit terug keren onder de mantel van de kerk. Wanneer je niet duidelijk afstand neemt kan je je later nog steeds bedenken en dat weiger ik. Ik heb nu al iets van man, wanneer je ouder bent en je staat met 1 voet in je graf en je nijpt ze, neen, god blijft dood, geen hemelgedoe. Geen laatste sacrament, ... Neen. Weg met het ritueel, weg met de leugen, lang leve de leegte en het rottende lijk, de ziel of geest is kul.
Oud 23 januari 2006, 20:45   #12
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Ik heb met heel die onzin nooit iets te maken gehad, niet in letterlijke zin, niet in symbolische zin. Niks nougabollen. En dat ondanks een paar druppels water op mijn hoofd.
Tja, ik heb ook nog een eerste communie en een vormsel achter de kiezen en ik zou graag duidelijk maken aan de Katholieke Kerk dat ik hen niet genegen ben. Daarom dat ik het graag officiëel maak, waarbij het financiële toch ook meespeelt, ik bedoel dat ik niet vind dat die instelling geld moet ontvangen omdat mijn ouders nog vasthielden aan familietradities.
Dat druppeltje op mijn hoofd doet het mij ook niet, wel dat ik nu officiëel als aanhanger van de Kahtolieke Kerk geregistreerd sta.
Oud 23 januari 2006, 20:50   #13
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Steven, gij hebt echt te veel tijd. Kijk ik ben ook niet heel gelovig ofzo, maar mensen hebben belangrijkere dingen in het leven dan zich zorgen te maken of de katholieke kerk nu 1,000,000 € of 1,000,001 € krijgt, dat zijn dingen waar gij u als mens beter niet met bezighoudt. Forget about it.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 21:03   #14
StevenNr1

Standaard

Mja, maar ik wil ook niet als Katholiek aanzien worden, en dat vind ik nog veel belangrijker.

En ja, ik heb veel tijd.
Oud 23 januari 2006, 21:05   #15
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ik heb al eens een bijbel in de fik gestoken, zou dat meetellen als "ontdopen"?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 21:07   #16
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Mja, maar ik wil ook niet als Katholiek aanzien worden, en dat vind ik nog veel belangrijker.

En ja, ik heb veel tijd.
Niet mekkeren, opsturen die handel, zodat binnen 15 jaar, wanneer de fundies het hier weer voor het zeggen hebben en ze de wereld gaan verbeteren (veroveren) je als subversieve tegen de muur gezet wordt en je niet mee hoeft te doen.
Oud 23 januari 2006, 21:14   #17
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik heb al eens een bijbel in de fik gestoken, zou dat meetellen als "ontdopen"?
Ik heb ooit eens zo'n boek met liedjes ontvreemd.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 21:15   #18
skaldis
Banneling

Standaard

ik heb in het weiwater gepist
Oud 23 januari 2006, 21:18   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

(maar dat ze wel eens rap die voetbalsubsidies afschaffen...)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2006, 21:34   #20
skaldis
Banneling

Standaard

voetbal en sportsubsidies moet kunnen voor jongerenvoetbal, zolang trainers en spelers ed niet betaald worden, voor de breedtesport.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be