![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: De stemming is anoniem. | |||
Briljant idee, kan stapsgewijs toegepast worden. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 22,22% |
Goed idee maar niet haalbaar! |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Er zitten zowel goede als slechte zaken bij. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,56% |
Racistische ideeën zijn hier niet welkom. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 38,89% |
Dumno, don’t give a *uck! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 33,33% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() [size=4]Kan een tweede Osmaanse Rijk, de Moslimwereld redden?[/size]
Ik heb is even zitten nadenken over de toekomst van de Moslims. Het ziet er niet echt goed uit. De Moslimlanden rond de Middellandse Zee moeten herenigen. Een rijk dat zich uitstrekt van Marokko tot Azerbaïdjan (inclusief Iran). Hereniging moet gebeuren om te kunnen OVERLEVEN, dat moeten we de bevolking duidelijk maken. De Arabieren kunnen onderling amper overeenkomen. Tijdens elke Islamtische Conferentie bewijzen ze dat. Kaddafi moet altijd opvallen. Saudi’s blijven nooit stil. Dan moeien de Egyptenaars zich met alles. Das dan altijd een ramp. Er is dus een gezagsprobleem. Wat mij is opgevallen bij mijn conversaties met Marokkaanse, Syrische, Irakese & Koerdische vrienden, is dat ze meestal positief stonden tegenover het Ottomaanse Rijk. Tijdens het Osmaanse Rijk was er een centraal gezag; de Sultan beschikte over volledige macht. Beperkt autonomie kregen de gebieden wel. Dat kunnen we nu ook doen. We moeten een Osmaanse grondwet hebben. Dan kunnen we de 'verplichte' hervormingen zeer snel doorvoeren. Er moet een kaart gemaakt worden op basis van etniciteit. Hoofddoel van de hereniging is de democratisering van de regio. De Islam is niet altijd even helder, één interpreteert niet altijd gelijk de andere. Wat we moeten doen is, verlichte islamologen bij elkaar brengen en alle onduidelijkheden vermijden. We moeten sharia zoveel mogelijk 'moderniseren', aan de basis moeten we niet raken. De radicalen zullen het (moeten)accepteren of we gooien ze aan de leeuwen ![]() Hierbij mogen we op de Amerikaanse en de Europese steun rekenen. Oh, 'democratiseren' zonder te bombarderen, dat zullen ze wel graag horen. Daarna moeten we onderstaande punten arrangeren: a) taal en onderwijs De leerlingen moeten drie hoofdvakken hebben. Talen (Arabisch,Engels,Esperanto, en hun lokale taal dus bv, een Koerd moet Koerdisch op school kunnen leren, evenmin voor de Berbers,Perzen,Turken), economie en l.o. Arabisch zal wel de officiële taal zijn (het is inderdaad inslikken voor de Turken, maar kom) Er zijn mensen die niet zonder wiskunde kunnen doen, maar wiskunde zal net zoals aardrijkskunde,schaken,geschiedenis,recht, GODSDIENST,.. een keuzevak moeten zijn. "Religion is good but money is even better".. b)economie -Iedereen moet een werk krijgen. Koeien melken,virus programmeren, bedoeling is dat ze zich met iets bezig houden. -Bank of Osman moet de centrale bank zijn. We moeten is eerst zien hoeveel we hebben. Na enkele jaren zullen we monopolie moeten verbreken. Hoe meer financiële instellingen, hoe beter natuurlijk.Beleggen in het buitenland zal de eerste 10jaar verboden zijn. Als ze toch beleggen in het buitenland dan gooien we ze aan de leeuwen. c)militair Bij militaire opleidingen gaan we natuurlijk gebruik maken van de islam. Niets motiveert de soldaat beter dan een Koran. Maar ons doel moet een modern leger zijn. Weinig soldaten, veel spullen. Op dat vlak laten we meeste zaken over aan de Turken. We zullen de spullen slim verdelen. Bijvoorbeeld, in Libië zullen we bijna niets stationeren maar aan het Atlasgebergte wel. Aan het Kauskasusgebergte ook. Istanbul zal het hoofdkwartier zijn. Maar de meeste spullen zullen wel op strategische plaatsen gestationeerd zijn. Zoals Beiroet, Cairo en Damascus. Het zijn gebieden met geostrategisch belang. d)internationale betrekkingen Aangezien het nog een nieuwe Rijk is, gaan we in het begin geen kant kiezen. (Chinezen, Israëliërs, Amerikanen,… ) . We gaan altijd ruzies proberen te voorkomen zonder militair in te grijpen. We zullen 200% openstaan voor Westerse wetenschappers we moeten ze naar hier lokken). Ja, we zullen uiteraard ook Aziaten moeten tewerkstellen. Dus immigranten aanwerven. (Neen, de Islamitische gastarbeiders in Europa mogen niet zomaar terugkeren, alleen de opgeleiden kunnen terugkeren ![]()
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 28 augustus 2005 om 06:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het antwoord is neen.
Het is trouwens volkomen irrealistisch. Turkije is hiervoor veel te zwak. De Arabieren zitten niet te wachten op een nieuwe Turkse onderdrukking. Enz. Enz. Gewoon te gek om los te lopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin er maar direct aan.....
Ke'nan zal je helpen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij kunt mij ook helpen, maar alé, we zullen maar op Ke Nan wachten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() El Turco, ik zie dat het onderschrift beneden mijn avatar je geïnspireerd heeft.
![]() ![]() De Arabieren zijn inderdaad om Joost mag weten welke redenen altijd verdeeld. Ze hebben nochtans twee belangrijke bindmiddelen, een gemeenschappelijke taal en godsdienst. Dat ze zulk een troeven niet benutten is hemeltergend. Puur hypothetisch gezien is je voorstel niet slecht. Alleen het belang dat je aan godsdienst hecht, is een domper voor mij. Ik zie het geheel liever seculier. Het is ook evident dat de Turken een voortrekkersrol zullen spelen. Laat de Turken doen waar ze goed in zijn, baas zijn en soldaatje spelen. ![]() Echte democratisering is essentieel. Het mag van mij gerust geschoeid worden op Europese leest. Eenieder die iets anders wilt, wordt voor de leeuwen gegooid. Ik ben zeer vereerd dat jullie mij een enigzins onmisbare rol toebedelen in de creatie van het Tweede Ottomaanse Rijk. Uit dankbaarheid herhaal ik mijn aanbod naar jou toe, kelt. De post van gouverneur(pasja) van West-, Oost-, Frans- en Zeeuws-Vlaanderen staat nog altijd op jouw naam. ![]()
![]() |
#8 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Net zoals ik opkom voor mensen die gelovig zijn, wil ik ook opkomen voor degene die niet zoveel belang hechten aan religie. Ik ben geen fundamentalist,éh. Maar ik wil gelijkheid. We moeten mensen niet afstraffen omdat ze schrik hebben van God. ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ke Nan, ik ga is iets toegeven. Dat ik voor religie zoveel belang besteed, zit waarschijnlijk in men genen.
Mijn vaderskant is Laz. Wat religieuze geleerden uitbrengen betreft, waren/zijn de Lazen altijd productief. Toen Pontus nog Christelijk was, importeerden de Byzantijnen kerkleiders van Lazistan. Na de inname van Pontus door Fatih Sultan Mehmed, hebben de Lazen, grote Imams uitgebracht. Het is een traditie dat opgaat van grootvader op kleinzoon. Mijn grootvader was een grote Imam, mijn vader niet, ik moet wel op zijn minst een Imam worden. Begrijp mij, ik heb enorme verantwoordelijkheid liggen op men schouders. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Imam worden is goed als je dat zelf echt wilt. Zie het niet als een verplichting t.o.v. je voorvaderen. Wees rechtvaardig en wijs. Probeer zuiver en goed te zijn in je hart zonder onderscheid naar wie dan ook. Je wordt immers iemand waar mensen naar zullen opkijken. Ze zullen om je raad of hulp vragen. Zoek het echter in de kleine dingen. Soms kan je in de ogen van één enkel iemand al een groot iemand zijn. Alhoewel je hier op het forum soms nogal extreme uitspraken doet, weet ik dat je dat niet echt meent. Ik wijt het aan je jeugdige Turkse omstuimigheid en natuurlijk dat je een Laz bent. ![]() Maar je hebt evengoed aangetoond dat je bereid bent om je mening te herzien en ook dialoog wilt. En je wil leren. Ik denk wel dat je de eigenschappen bezit die nodig zijn om het tot een wijze Imam te schoppen. Geef het wel tijd. Jong zijn houdt ook in dat je domme dingen doet. Zet je jezelf niet onder druk en laat anderen het zeker niet doen. Pas als je een man van zeventig bent en minstens een witte baard van zeventig centimer hebt, kan je misschien een idee hebben of je een groot Imam bent geweest.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() compleet onrealistisch
maar uiteraard wel positief als Turkije in dat Rijk zit vervat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik stem ja als El Tucro mij nu stande pede een lekkere pita brengt. En een flesje raki zou ik ook wel kunnen smaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet je feta-kaas hebben naast de raki? Zonder lukt het niet ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 28 augustus 2005 om 14:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8)
De vorming van het Tweede Ottomaanse Rijk is inmiddels reeds gestopt in de dichtsbijzijnde pita-eetgelegenheid....... Wat ik me verder afvraag....zullen er genoeg leeuwen beschikbaar zijn om "afvalligen" voor te gooien? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Kan je me eerst even uitleggen waarvan de 'moslimwereld' gered moet worden?
Coekie