![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Voor het eerst sinds meer dan twintig jaar geeft de koning een adelijke titel aan een politieke commentator. Mia Doornaet, journaliste bij de Standaard mag zich voortaan baron noemen. Doornaet haalt af en toe haar tricolore pen boven, onlangs nog tot groot jolijt van de BUB. Ook Albert II apprecieert blijkbaar haar politieke standpunten, en laat dat nu zeer duidelijk blijken.
Hier één van de artikels die het verschil maken tussen een gewone journaliste en een baron. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Wat Vlaamsch is valsch is'. Meer moet dat blijkbaar niet zijn om een adelijke titel van een Belgische koning te krijgen.
En jaloers dat ik op dergelijke, welverdiende eretitel ben! ![]()
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() En dan te weten dat Doornaert zelf uit een Vlaamsgezinde familie komt, haar nichtje is een goede vriendin van mij en laten we stellen dat de relatie Mia- rest van de familie nogal 'verzuurd' is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leve Mia, de rebel!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een rebel die het establishment ophemelt? Dat is nog stukken conservatiever dan mezelf zeg
![]()
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Neen, een rebel die het aandurft het Vlaemsch establishment frontaal aan te vallen ! Bravo Mia DoornaeRt !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse grootindustrielen die Vlaanderen Vlagt sponsoren en zo een kunstmatige schijn van Vlaams gevoel ophouden?
De elitaire VEV'ers die het ineens bon ton vinden om voor confederalisme te zijn? Al onze politici? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het VEV, de Vlaemsche regering en al haar Vlaemsche instellingen, het Vlaemsch parlement en ga zo maar door. Eén bodemloze put !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Trouwens, grootindustrielen; België heeft in vergelijking met de andere 'rijke' landen bijna geen grote bedrijven. Meer nog: België heeft weinig bedrijven tout court. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk omdat die duitenklievers denken profijt te kunnen halen uit het scheuren van een Natie ![]() Maar ondanks hun geld blijft België overeind! Na 33 jaar onderdrukte natie-gevoelens en Vlaams-nationale indoctrinatie, leeft de Belgische Volksgeest MEER DAN OOIT! Zij krijgen België niet kapot, neen, NOOIT! LEVE BELGIË VIVE LA BELGIQUE ES LEBE BELGIEN |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
33 jaar onderdrukte natiegevoelens en Vlaams-nationale indoctrinatie? Doet me nogal denken aan de 173 jaar lange onderdrukking van de Vlaamse natiegevoelens en de Belgische indoctrinatie. Bij jullie is ze zelfs fantastisch gelukt! ![]() ![]() ![]() Nog wat harder roepen dat de belzieke volksgeest (jajaja er bestaan wel degelijk volkeren!) meer dan ooit leeft en Belziek nooit kapot zal te krijgen zijn! Als die mantra niet voldoende herhaald wordt geloven jullie immers jullie zelf niet. Hare Krisna is er niks tegen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schrijf dan al uw poten krom over hem, zijn bananenland en zijn wulpse schoondochter............. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U verhult zich dan ook in anonimiteit..... en de titel van Fuhrer van den Brande ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit bananenkoninkrijk heeft hiermee eindelijk een adelijke Jeanet in de roze balettenkamers van het vijfde verdiep. ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kom dikwijls en Brussel en spreek de mensen altijd in het Nederlands aan; ik geef ze dus de kans hun Nederlands te oefenen. Wanneer ik merk dat het voor hen echt een marteling is, maar ze proberen toch, schakel ik spontaan over op het Frans. Wanneer ze niet eens proberen, heb ik meestal geen zin meer om te eten/drink in hun etablissement. Als ze me dan uitschelden als 'sale Flamand' (het is me nog nooit gebeurd hoor), zal ik even kwaad worden als de doorsnee flamingant. Het Belgique de papa zal nooit meer terugkomen, en dat is maar goed ook! De Vlamingen hebben voor hun rechten gevochten, en zijn nu een gewaardeerde bevolkingsgroep van het Federale België. Nu de onderdrukking van onze taal definitief achter de rug is, houdt niets of niemand ons nog tegen om de uitdaging aan te gaan waarin onze taalracistische (en ik heb het dan over de Franstalige top-politici, die het Nederlands verachtten) voorouders schromelijk mislukten: als één zelfbewuste Natie het Unitaire België weer opbouwen. Ik denk, en ik hoop, dat ons Volk nu eindelijk volwassen genoeg is om samen aan dat project te werken. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We mogen onze franstalige landgenoten niet veroordelen voor de smerige streken van Happart, Nols, Ducarme, FDF, en ander taalracistisch crapule! Wat is dat, Gorik? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Rijden de politiediensten daarom in Anderlecht rond zonder Nederlandstalige pv's? ('t is maar dat ze in de rest van Vlaanderen eens weten hoe het dagelijkse leven hier echt aan toe gaat) |
|
![]() |
![]() |