![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wie het hier niet mee eens is mag mij met argumenten trachten te overtuigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() hoeft niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Simpel: de gedachten zijn vrij, de meningen zijn vrij, de meningsuiting is vrij én er is een vrijheid van vereniging. Stuk voor stuk hoekstenen van een moderne, open en vrije democratie.
Hoeveel meer argumenten heb je nog nodig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ps : hoeft idd niet. Laatst gewijzigd door colargo : 14 februari 2006 om 23:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Dus zullen we er nog maar eens voor moeten vechten zeker?
Ik had nog zo gehoopt dat die ellende een paar generaties zou overslaan, maar ik voel de bui al hangen...
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ieder individu heeft een menselijke waardigheid. Die menselijke waardigheid geeft ons het recht op persoonlijke vrijheden. Die persoonlijke vrijheden omvatten ook het recht van iedere individu om vrij en dus zonder dwang zijn of haar godsdienst te boefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
sterke gast die mij mijn godsdienstvrijheid kan beknotten. natuurlijk wil dit niet zeggen dat ik IN NAAM VAM die godsdienst dingen zou mogen die normaal niet door de beugel komen. slm redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Meer algemeen, overtuig mij eens van eender welk ander basisrecht of plicht. Waarom zou ik geen bankoverval plegen, in de veronderstelling dat ik niet gepakt zou worden (anders gaat het niet over een moreel princiepe). Over het wel of niet verantwoord zijn van morele princiepes kan je niet discuteren. Anders zouden hier een aanzienlijk aantal discussies snel afgelopen zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() In de Vrije Wereld zal niemand daar moeite voor doen. Daarvoor moet je in een islamitische omgeving leven, of eerder: overleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() Het enige aspect van godsdienstvrijheid waar ik het (soms) moeilijk mee heb is de vrijheid van ouders om hun kinderen van jongsaf te hersenspoelen met allerlei religieuze waarheden waar ze later nooit meer vanaf raken. Begrijp me niet verkeerd: ik weet dat alle opvoeding een vorm van brainwashing is, ook met atheïstische ouders ontkom je er niet aan. En je kunt er weinig aan doen zonder maatregelen te nemen die regelrecht naar totalitarisme leiden (wie zou er trouwens moeten bepalen welke de 'goeie' waarden zijn die in de kinderhoofdjes gepompt moeten worden?)
Maar ondertussen zijn de kinderen van Jehova's getuigen in vele gevallen toch leuk gedoemd om ook in die toffe club van nutcases te blijven hangen. Idem voor sommige van die bijbelvaste protestanten die vrolijk hun kroost opzadelen met debiele ideeën over zondigheid, predestinatie (voor de calvinisten dan), creationisme,... Ik begrijp dat mensen hun kinderen willen opvoeden binnen hun eigen geloofsopvattingen, maar men zou toch het verstand moeten hebben om een klein beetje respect te hebben voor de godsdienstvrijheid van zo'n kind.
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |