![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Censuur om eigen fouten te verdoezelen is... | |||
Goed als het goed uitkomt |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Censuur is altijd goed |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Censuur is nooit goed |
![]() ![]() ![]() |
11 | 91,67% |
censuur kan enkel om redenen die ik hierondeer uitleg. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Zoals er al een topic over bestaat, zijn er nieuwe foto's opgedoken over de martelingen in de Abu Graib gevangenis.
Pure schande en meteen een goede reden om eens na te denken over onze onschendbare goedheid van onze westerse cultuur. Echter nog schokerender, en de reden waarom ik deze topic open, is het feit dat de VS de beelden niet publiceert om eigen vel te redden. Pure censuur als het hen niet goed uitkomt. Dat zijn dan de kruisridders van de Democratie in het middenoosten. ![]() Laatst gewijzigd door Droopy : 15 februari 2006 om 19:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ben jij niet 1 van de hevigste anti-cartoon pleiters? En waarom moet je en nieuwe topic hierover openen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Appelen en peren vergelijken!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de Amerikaanse pers bij zichzelf te rade is gegaan, en zich probeerde in te leven in de doorsnee-Amerikaan. Die schokkende beelden tonen zou botsen met het beeld dat Amerikanen hebben van hun helden die in het buitenland de democratie gaan installeren. De pattriottische gevoelens van de Amerikaanse burger zouden gekwetst kunnen worden bij het vertonen van dit chokerende zinloze geweld.
Uit respect voor hun inwoners, hebben ze dan ook besloten om aan zelfcensuur te doen, en de beelden niet vrij te geven. Ze inspireerden zich hiervoor op een oproep tot respect vanwege een stilaan beroemde filosoof, werkzaam op www.forum.politics.be
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Inleven in eigen gevoelens dus.
Eigen vel redden hé. Gewoon het amerikaans heldenverhaal in ere houden, ten koste van alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Nog een geluk dat de VS de enigen ter wereld zijn die censuur toepassen... Anders moesten bepaalde linkse bashers hun ogen nog opentrekken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Morgen worden die foto's wel gepubliceerd in de VS, gewoon omdat er geld mee te verdienen valt, de VS en hun voorliefde om van alles geld te maken, I love it, alleen domme europeanen kunnen dat niet begrijpen. Het is aan het groeicijfer van Europa dan ook te zien ... er zijn ontwikkelingslanden die veel beter doen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt mij menselijker dan fier beelden van onthoofdingen de wereld rond te sturen om indruk op de tegenstander te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het echt niemand opgevallen dat de foto's wel in Amerikaanse kranten (tenminste op de websites) zijn verschenen?
Op NYT heb ik een link naar de video gezien, en hier een krant uit San Diego. Ook CNN heeft beelden getoond. Verder heb ik niet gezocht, maar de bewering over censuur lijkt op zijn minst overdreven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() We zijn eensgezind blijkbaar! Jieha!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het eigenlijk niet AYN Rand? Of moest dat aaneenplakken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ein Rand... Grappig.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 februari 2006 om 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we in een kastesysteem zouden wonen, zou jij in de sokkenla leven, en ik in de haute-couture-lingeriela. PS Leuk, zo wat aanvallen op een avond als deze... PS2 Ik stelde een vraag: "Is het niet AYN Rand?"
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We leven in een kastesysteem ... Het is AYN Rand zoals jij dat wil, maar wat jij wilt interesseert me niet ... your added value is not interesting enough |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een democratie behoort trouwens iedereen a priori tot het plebs.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 februari 2006 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Well if you cannot find anything interesting enough here unless it meets your own standards than I suggest you take your business elsewhere.
And, after all, her real name wasn't Ayn Rand, so I'm not bothered with that - I was just asking a simple question. So-hó-ry.
![]() |