![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Europa is gister veroordeeld door de WTO vanwege zijn "illegale" (sic) blokkage van GM-food uit de VS.
Nu rest er ons als alleen nog die vermaledijde GM-foods hoogstpersoonlijk, direct en rechtstreeks als consument te boycotten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De blokkering van GM-produkten was vooral gebaserd op de veronderstelde "vervuiling" van de verschillende soorten planten met inbreng van de GM-soorten.....
Laat ons echter niet vergeten dat eventuele "vervuiling" van eetbare gewassen uiteindelijk niks anders is dan wat al eeuwen gebeurd.... Aardappelen en Mais,bijvoorbeeld,zijn om te beginnen niet eens "Europees" van afkomst,en al lang "vervreemd" van de oorspronkelijke soorten.... Zowat alle granen zijn aanzienlijk vervreemd van de wilde soorten,die,GM-influx of niet, al lang nog moeilijk in oude vorm terug te vinden zijn...... Een moeilijke zaak blijft het natuurlijk voor een landbouwer die een "oud ras" op zijn percelen zet,en dan moet vaststellen dat een deel van zijn planten "gemixt" raakt met gemanipuleerde types van een perceel verderop...... Een rechter zal echter,bij een eventuele juridische procedure,eenvoudigweg moeten vaststellen dat deze "mix" van types uit dezelfde soort,al duizenden jaren aan de gang is..... Er komen wel types granen op de markt die zichzelf niet kunnen voortplanten.Mogelijk is dat een serieuze veiligheidsfaktor.......(tegenstanders hiervan zeggen dat hiermee een landbouwer gebonden wordt aan een zaaigoed-leverancier,maar dat is aan de landbouwer zelf om te beslissen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik kan niet wachten tot Avenue Louise vol raakt met vrouwen met drie borsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Hopelijk maak ik de tijd nog mee, dat ik eens een GM-cropje ga vernietigen
in Vlaanderen. In de bak raken voor een goeie zaak is altijd een van mijn idealen geweest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U hoeft daarvoor niet te wachten hoor. Steek gewoon een McDonald's in de fik: dat zegt toch ook al genoeg, niet?
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het eerste lapje GM-crop in Vlaanderen, daar wil ik bij zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() U bent al te laat ! Ettelijke proefvelden van onze vieze, rechtse en volksgezondheidsvernietigende universiteiten werden reeds door uw makkers aangepakt. Waarop de indertijd Agalev minister bevoegd voor de materie (met alle wissels weet ik al niet meer wie) zeer progressief-gewijs verbood om nog zulke proefvelden aan te leggen!
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een tennispartner van mij leidde tien jaar geleden al zulke proefvelden, die meneer de professor heb ik zelfs op het tennisveld niet aangevallen, tenzij sportief een paar harde services rond de oren geklapt. Geklopt, beter gezegd. Nee, ik wacht tot onze eigenste boeren ermee beginnen. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 februari 2006 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() [error]
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 februari 2006 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() error]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Europa heeft geprobeerd een importbeperking op te leggen onder het mum van een fytosanitaire maatregel. Dat de desbetreffende zaak in het nadeel van Europa werd beslecht is eens te meer een teken dat het genetisch gemanipuleerd zijn van voedsel geen gezondheidsrisico's met zich meebrengt. Dat u die niet-bewezen schadelijkheid voldoende vindt om in de bak te raken is uw zaak, maar ik ga er alleszins geen snik om geven als ik nu nen € minder moet betalen, voor deze gezondere producten.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk op hun rug: veel interessanter bij het dansen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het andere geval zijn er nog altijd de hersenwringers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt toch maar twee handen ? ah ja, als ge zelf in goeie zin muteert, is't iets anders natuurlijk, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |