Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2006, 18:00   #1
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard censuur?

@Admins

Waarom hebben jullie mijn topic 'Vlaams Belang rekent op de joodse steun' verwijderd?

Kom niet af met het excuus: wegens de problemen met de server. Het topic macheerde een uur geleden nog vlekkeloos.

Dit kan toch niet. Voor hoeveel € hebben jullie het verwijderd? Ik geef jullie het dubbele, als jullie het terugzetten!

edit: probleem is opgelost

Deze topic mogen jullie is sluiten se!

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 2 februari 2006 om 18:13.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 18:04   #2
JusticeLover
Banneling

Standaard

Als jullie een topic verplaatsen, willen jullie het ook vermelden

De geïnteresseerden kunnen het hier lezen

http://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=118

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 2 februari 2006 om 18:06.
Oud 2 februari 2006, 18:08   #4
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Staat bij "Partijdiscussies" 8)

http://forum.politics.be/showthread.php?t=42810
Het probleem is inmiddels opgelost. 8)
Oud 2 februari 2006, 18:16   #5
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

of leer gewoon in het juiste subforum posten en stop met melken. veel efficiënter me dunkt.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2006, 19:17   #6
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
of leer gewoon in het juiste subforum posten en stop met melken. veel efficiënter me dunkt.
Sorry maar ze konden het véél eerder verplaatsen ...
Oud 6 februari 2006, 19:21   #7
PAJOT
Banneling

Standaard

*** (maar aaneen) wordt hier blijkbaar ook al gecensureerd
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 22:41   #8
Jeroen

Standaard

Helaas was dat nodig aangezien enkelingen het nodig vonden steeds opnieuw mogelijk strafbare bewoordingen te posten.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2006, 23:07   #9

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Bekijk bericht
Helaas was dat nodig aangezien enkelingen het nodig vonden steeds opnieuw mogelijk strafbare bewoordingen te posten.
waar vinden we de dictionnaire met de "strafbare bewoordingen" a.u.b.? [SIZE=1](hopelijk niet in Denemarken)[/SIZE]
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 15:31   #10
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Tengevolge van problemen met de software verdwenen er enkele weken geleden duizenden berichten van de discussiefora.

Ik kan dergelijke 'panne' best begrijpen alhoewel ik hoopte dat de schade te herstellen was.

Vandaag merkte ik echter op dat de laatste berichten van 'Zeg NEE aan de Sp.a' (Forum Partijdiscussies) verdwenen zijn.

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 7 februari 2006 om 15:31.
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 16:49   #11
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
*** (maar aaneen) wordt hier blijkbaar ook al gecensureerd
het gaat bergaf met de "100% onafhankelijkheid" van dit forum. En géef dat maar toe, moderators! Jullie zijn wél afhankelijk van de politiek.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 17:49   #12
Pieter Vandoorne
Coördinator

Pieter Vandoorne's schermafbeelding

Standaard

Beste,

Wij zijn enkel afhankelijk van de wetten die 'de politiek' in dit land uitvaardigt, niet meer, maar ook niet minder.

In dit geval gaat het over een wet die door alle politieke partijen is goedgekeurd met als gevolg dat wij door deze betreffende wet verplicht zijn niet mee te werken aan mogelijk strafbare feiten.

Dank voor uw begrip,

Pieter Vandoorne.
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 18:53   #13
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
het gaat bergaf met de "100% onafhankelijkheid" van dit forum. En géef dat maar toe, moderators! Jullie zijn wél afhankelijk van de politiek.
Momentje Ambi. De mods moeten antisemitisme weren van het forum, anders riskeren ze dat het forum uit de lucht wordt gehaald want dat laten de wetten van dit land nu eenmaal toe.

Ik durf zelf nogal extreem uit de hoek komen, en heb tot op heden geen last gehad van waarschuwingen omdat ik geen antisemitisch discours vaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 23:35   #14

Karma's schermafbeelding

Standaard

Is het niet zo dat er 100.000 postings weg zijn? Als men dan toch overal iets achter zoekt, zou het niet kunnen dat er enkele postings beter verdwenen en hoe kan men beter camoufleren over welke postings het gaat dan door er meteen 100.000 weg te halen?
Is maar een "conspiracy theorie" hoor. Verder niets achter zoeken. Of .....
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2006, 23:46   #15
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Momentje Ambi. De mods moeten antisemitisme weren van het forum, anders riskeren ze dat het forum uit de lucht wordt gehaald want dat laten de wetten van dit land nu eenmaal toe.

Ik durf zelf nogal extreem uit de hoek komen, en heb tot op heden geen last gehad van waarschuwingen omdat ik geen antisemitisch discours vaar.
ik ben nog nooit gecensureerd geweest, ik heb ook nog nooit antisemitische of extreemrechtse praat verkocht. Maar toch kan ik het niet snappen dat moderators zich "onafhankelijk" noemen maar toch in het zand bijten voor de Belgische "wet". Komaan, even ernstig, als er morgen een dictator gaat regeren over ons en die stelt als wet dat kritiek op hem strafbaar is. Wat gaan de moderators dan doen? Als ze consequent zijn gaan ze met de handen in het haar zitten, want veel discussie zal er dan niet meer zijn. Je ziet, een DISCUSSIEforum is maar onafhankelijk als ze zich juist búiten die wet zet. Daarom ook dat ze geen Belgische server moeten gebruiken, dat is volgens mij eigelijk een flauw excuus om de "wet" in te roepen en zodus de extreme meningen te kunnen bannen, om aldus een properder imago te kweken.

allé, zo zie ik het hé. en verder vind ik de moderators nog altijd aardig hoor, al die moeite enzo da ze der in steken.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 7 februari 2006 om 23:47.
Oud 8 februari 2006, 00:07   #16
Pieter Vandoorne
Coördinator

Pieter Vandoorne's schermafbeelding

Standaard

U stelt het voor alsof we bewust kiezen voor een forum die onder de Belgische wetgeving valt om net daarom te kunnen censureren. Dit is geenszins waar, we zijn gewoon een verening binnen België, we zijn een portaal en forum over de Belgische politiek en we zijn dus ook gevestigd hier in België en zoals iedere andere vereniging moeten wij de wet volgen.

Er zijn voldoende mogelijkheden voor wie aanstoot neemt hieraan. Men kan een eigen forum opstarten met eigen middelen en met zijn eigen naam aan verbonden en dan de geldende wetten naast zich neerleggen en de mogelijke gevolgen ook over zichzelf laten komen. Of er zijn ook voldoende buitenlandse forums die niet gehinderd worden door bepaalde wetten en waar mensen naar hartelust zaken kunnen plaatsen die hier niet toegestaan zijn.
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 00:15   #17
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne Bekijk bericht
we zijn gewoon een verening binnen België, we zijn een portaal en forum over de Belgische politiek en we zijn dus ook gevestigd hier in België en zoals iedere andere vereniging moeten wij de wet volgen.
eender wat die wet voorschrijft? Dus voor u is de wet de absolute norm? Wat als u in Noord-Korea was geboren en daar een forum wilde opstarten: ook aan de wet houden en dus niks opstarten.. of toch maar niet?

nu, ik leg me neer hoor bij dat feit. Ik ga nu ook stoppen met erover te memmen want jullie standpunt is duidelijk.
Oud 8 februari 2006, 00:19   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
allé, zo zie ik het hé. en verder vind ik de moderators nog altijd aardig hoor, al die moeite enzo da ze der in steken.
Ze willen niet dat het na al die moeite zou worden opgedoekt...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2006, 15:57   #19
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan, even ernstig, als er morgen een dictator gaat regeren over ons en die stelt als wet dat kritiek op hem strafbaar is. Wat gaan de moderators dan doen? Als ze consequent zijn gaan ze met de handen in het haar zitten, want veel discussie zal er dan niet meer zijn.
Als dat het geval is, wordt dit forum sowieso opgedoekt.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2006, 14:12   #20
oeps
Schepen

Standaard

Citaat:
ik ben nog nooit gecensureerd geweest, ik heb ook nog nooit antisemitische of extreemrechtse praat verkocht. Maar toch kan ik het niet snappen dat moderators zich "onafhankelijk" noemen maar toch in het zand bijten voor de Belgische "wet". Komaan, even ernstig, als er morgen een dictator gaat regeren over ons en die stelt als wet dat kritiek op hem strafbaar is. Wat gaan de moderators dan doen? Als ze consequent zijn gaan ze met de handen in het haar zitten, want veel discussie zal er dan niet meer zijn. Je ziet, een DISCUSSIEforum is maar onafhankelijk als ze zich juist búiten die wet zet. Daarom ook dat ze geen Belgische server moeten gebruiken, dat is volgens mij eigelijk een flauw excuus om de "wet" in te roepen en zodus de extreme meningen te kunnen bannen, om aldus een properder imago te kweken.

Ik ben ook nog nooit gecensureerd geweest geloof ik, maar ik verbaas me wel over de interpretatie van de wet door de moderatoren.

Mijn inschatting : de moderatoren gaan zeker niet tot de grenzen van de wet. In die zin passen ze zelfcensuur toe.

En dat is jammer, want daardoor zijn we wel Shizie kwijtgeraakt. Ik kan me namelijk werkelijk niet voorstellen dat een rechter Shizie's "nuke-the-muslims" en "hang-them" bijdragen als bedreigingen in zin der wet zou qualificeren. Het betreft , voorzover ik als jurist kan inschatten, een verkeerde interpretatie van de forumleiding.
oeps is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be