Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2006, 20:46   #1
quadral
Vreemdeling

Standaard Regionalisering sociale zekerheid

Ik heb voor school een opdracht gekrege, en een onderdeel van die opdracht is een lijstje te geven met de voor- en tegenstanders (+argumenten van beide partijen) van de regionalisering van de SZ. Helaas kan ik dit nergens overzichtelijk vinden. Weet iemand waar ik dit kan vinden of mij zelf een overzicht maken?

Mvg
quadral is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2006, 12:22   #2
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quadral Bekijk bericht
Ik heb voor school een opdracht gekrege, en een onderdeel van die opdracht is een lijstje te geven met de voor- en tegenstanders (+argumenten van beide partijen) van de regionalisering van de SZ. Helaas kan ik dit nergens overzichtelijk vinden. Weet iemand waar ik dit kan vinden of mij zelf een overzicht maken?

Mvg
http://www.unitair.be/november1.pdf
http://www.ijzerwake.org/toespraak-walter.htm
http://www.lsp-mas.be/marxisme/2006/2006nap.html
http://www.carolinegennez.be/index.p...=357&Itemid=25
http://www.voka.be/tekst.asp?ID=1916&Rel=vergrijzing

maar een compleet overzicht van voor- en tegenstanders en argumentatie blijkt compleet onvindbaar
Oud 6 maart 2006, 10:52   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mvg
U vindt uiteraard nuttige commentaar op de websites van de B.U.B.: www.belgischeunie.be en www.unitair.be.

Succes !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 10:56   #4
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik verwijs u ook graag door naar de site van B-Plus: www.bplus.be.

Laatst gewijzigd door Kim : 6 maart 2006 om 10:56.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 12:45   #5
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
U vindt uiteraard nuttige commentaar op de websites van de B.U.B.: www.belgischeunie.be en www.unitair.be.

Succes !
Weer onwetende scholieren voor je Belgische kar aan het spannen, meneer de président?

@ quadral: Hoewel de site van de BUB misschien de indruk geeft, dat de bub een gigantisch grote partij is, toch even opmerken dat deze partij geenenkele verkozene heeft, niet op federaal, Vlaams en gemeentelijk niveau. En ook niet in de Waalse gewestregering, de Franse gemeenschapsregering, de Brusselse praatbarak of de Duitstalige regering. Alle BUB stemmers kan je daarenboven makkelijk in het Koning Boudewijnstadion verzamelen (op de tribunes alleen al)

@Président: Misschien een idee, meeting in het Boudewijnstadion in het zelfde weekend als Nekka/Zangfeest. Eens zien waar het meeste volk is? Als je schrik hebt dat het Boudewijnstadion wat te groot is, kan je ook ergens een parochiezaaltje afhuren

Laatst gewijzigd door Blazer : 6 maart 2006 om 12:46.
Blazer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 14:29   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Blazer: misshien een ander ideetje: kom de volgende keer eens af met inhoudelijke argumenten. Ik weet dat het veel werk van je brein zal vragen, maar het zal je goed doen eens na te denken.
Oud 6 maart 2006, 14:41   #7
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

http://www.vlaamsbelang.org/index.ph...id=12&hsid=169

http://www.vlaamsbelang.org/index.php?p=21
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 14:43   #8
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
na te denken
ok ?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 16:36   #9
Blazer
Schepen

Blazer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blazer: misshien een ander ideetje: kom de volgende keer eens af met inhoudelijke argumenten. Ik weet dat het veel werk van je brein zal vragen, maar het zal je goed doen eens na te denken.
Wat ik zei over het aantal verkozenen van de BUB is een feit.

Het tweede deel over het organiseren van een bijeenkomst was een knipoog, niet meer dan dat... (Trouwens, meer is niet altijd beter hoor. Ik ben ook niet zo een massamens)

En ja, nadenken vraagt veel het menselijk brein. De cognitieve capaciteiten van een mens (jij én ik) zijn beperkt. Ik zal mijn best doen
Oud 6 maart 2006, 20:23   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mvg
Interessant, maar ruimer dan alleen de SZ, is volgende site over de financiële transfers (waaronder natuurlijk ook de SZ schuilt):

http://www.flemishdreams.com/belgiantransfers/
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 20:30   #11
cookie@vws
Minister-President

Standaard

even ter info: er werd een vraag gesteld om een vergelijking tussen de voor- en tegenstanders. Heb meteen een paar sites gegeven met voor- en tegenstanders (die een ander schijnbaar klakkeloos herhaalt, hoewel ik ze er reeds opgezet had, zelfs de Bubbels). Het is niet de bedoeling hier een 'onschuldige' student rond de oren te komen slaan met extremistische visies van zowel pro als contra. Gelieve zijn/haar huiswerk dan ook een beetje beter te doen

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 6 maart 2006 om 20:30.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2006, 22:01   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht

even ter info: er werd een vraag gesteld om een vergelijking tussen de voor- en tegenstanders. Heb meteen een paar sites gegeven met voor- en tegenstanders (die een ander schijnbaar klakkeloos herhaalt, hoewel ik ze er reeds opgezet had, zelfs de Bubbels). Het is niet de bedoeling hier een 'onschuldige' student rond de oren te komen slaan met extremistische visies van zowel pro als contra. Gelieve zijn/haar huiswerk dan ook een beetje beter te doen
Dan heeft u toch niet goed gelezen, hoor. Die persoon vroeg een "lijstje". M.a.w. een overzicht. Als daarbij naar sites van voor- en tegenstanders wordt verwezen, is dat dus weldegelijk interessant.

Waarom zouden die visies trouwens "extremistisch" zijn? Welke visies voor en tegen splitsing van de SZ zijn volgens u dan niet "extremistisch"?
Oud 6 maart 2006, 22:07   #13
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan heeft u toch niet goed gelezen, hoor. Die persoon vroeg een "lijstje". M.a.w. een overzicht. Als daarbij naar sites van voor- en tegenstanders wordt verwezen, is dat dus weldegelijk interessant.

Waarom zouden die visies trouwens "extremistisch" zijn? Welke visies voor en tegen splitsing van de SZ zijn volgens u dan niet "extremistisch"?
Lees best mijn posting ook maar eens , had het eerst eventjes geprobeerd om alles op een rijtje te zetten, maar is inderdaad erg onoverzichtelijk. Was dus niet op U persoonlijk bedoeld maar alsook gericht naar vorige posters. Het is niet nodig te gaan steigeren indien U het woord extreem hoort. Er bestaat ook extreem-links (PVDA), OD&V (Opus Dei & Vreed conservatief = extreem centrum?), extreem-rechts (VB), extreem onnozel (Groen),.......

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 6 maart 2006 om 22:11.
Oud 6 maart 2006, 22:16   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet nodig te gaan steigeren indien U het woord extreem hoort. Er bestaat ook extreem-links (PVDA), OD&V (Opus Dei & Vreed conservatief = extreem centrum?), extreem-rechts (VB), extreem onnozel (Groen),.......
U gaat niet in op de kern van mijn vraag: bestaan er dan niet-extremistische voor- en tegenstanders van de spitsing van de SZ? Dat was de vraag waarop geen antwoord geeft.
Oud 6 maart 2006, 22:45   #15
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
U gaat niet in op de kern van mijn vraag: bestaan er dan niet-extremistische voor- en tegenstanders van de spitsing van de SZ? Dat was de vraag waarop geen antwoord geeft.
Men kan ook kiezen voor een gulden middenweg, enkele aspecten van de Sociale Zekerheid kan men dus federaliseren. Anderen kan men nationaal houden. Tot er een goede oplossing gevonden is. Het is totaal overbodig om van de ene dag op de andere Wallonië zonder centen te zetten. Maar het zou verstandig zijn een afbouw te doen van de geldtransferts, zodoende dat ze dan ook op eigen benen leren te staan. (U stond er op mijn eigen mening te horen, u krijgt ze)

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 6 maart 2006 om 22:46.
Oud 7 maart 2006, 07:45   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan ook kiezen voor een gulden middenweg, enkele aspecten van de Sociale Zekerheid kan men dus federaliseren. Anderen kan men nationaal houden. Tot er een goede oplossing gevonden is. Het is totaal overbodig om van de ene dag op de andere Wallonië zonder centen te zetten. Maar het zou verstandig zijn een afbouw te doen van de geldtransferts, zodoende dat ze dan ook op eigen benen leren te staan. (U stond er op mijn eigen mening te horen, u krijgt ze)

Waarom zou dat een "gulden middenweg" uitmaken? Omdat u ergens een ideologisch vooropgesteld idee heeft?

Wat moet nagestreefd worden? Juist, een DOELTREFFENDE, LEEFBARE SZ die ook in de komende eeuw kan bestaan. Indien volledig splitsing hiertoe bijdraagt, dan is die totale splitsing de "gulden middenweg". Indien een bepaalde splitsing (dan is nog altijd de vraag: wat houdt u hierbij in gedachten?) daartoe bijdraagt, dan is dat de "gulden middenweg".

Bij mijn weten houdt de splitsing van de SZ niet in dat Wallonië van de ene dag op de andere zonder geld komt te zitten. Dit zou alleen maar kunnen wanneer Wallonië niets bijdraagt tot de SZ. De situatie is wel erg, maar zo erg nu ook weer niet.
Oud 7 maart 2006, 18:23   #17
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat een "gulden middenweg" uitmaken? Omdat u ergens een ideologisch vooropgesteld idee heeft?

Wat moet nagestreefd worden? Juist, een DOELTREFFENDE, LEEFBARE SZ die ook in de komende eeuw kan bestaan. Indien volledig splitsing hiertoe bijdraagt, dan is die totale splitsing de "gulden middenweg". Indien een bepaalde splitsing (dan is nog altijd de vraag: wat houdt u hierbij in gedachten?) daartoe bijdraagt, dan is dat de "gulden middenweg".

Bij mijn weten houdt de splitsing van de SZ niet in dat Wallonië van de ene dag op de andere zonder geld komt te zitten. Dit zou alleen maar kunnen wanneer Wallonië niets bijdraagt tot de SZ. De situatie is wel erg, maar zo erg nu ook weer niet.
Oud 8 maart 2006, 11:25   #18
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant, maar ruimer dan alleen de SZ, is volgende site over de financiële transfers (waaronder natuurlijk ook de SZ schuilt):

http://www.flemishdreams.com/belgiantransfers/
"Flemish dreams"? Toepasselijke naam voor een uitstervende ideologie, JVDB !
Oud 9 maart 2006, 18:35   #19
quadral
Vreemdeling

Standaard

Ik had niet verwacht dat dit zo'n discussie kon opwekken Maarja, ik heb nu toch al wat nuttige informatie kunnen vinden waarvoor mijn grote dank
quadral is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2006, 18:43   #20
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"Flemish dreams"? Toepasselijke naam voor een uitstervende ideologie, JVDB !
"There are no Americans in Bagdad!!"
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be