Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2006, 19:33   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Burgemeester in Schoten haalt bakzeil.

CD&V voorzitter Jo van Deurzen roept zijn dissidente partijgenoot Harrie Hendrickx, die zit te popelen om het cordon sanitaire te doorbreken om zijn postje veilig te stellen, snel weer tot de orde.

Niemand wil blijkbaar met Marie-Rose Morel in het bad. Het lijkt me nochtans een lekkere meid. Zou er iets tussen Morelleke Forelleke en Handige Harrie aan de hand zijn?

In een communiqué wijst partijvoorzitter Jo Vandeurzen elke samenwerking met Vlaams Belang af. "We gaan niet in zee met een partij die de problemen uitvergroot en de mensen tegen mekaar opzet."

CD&V zal van al zijn kandidaten een engagementsverklaring eisen waarin ze verklaren de partijlijn te volgen, een duidelijke terechtwijzing van burgemeester Hendrickx, anders wacht hem de klassieke schop door het gat van de timmerman.

Zo te zien lijkt ook na de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 alles bij het oude te blijven. In 2012 zijn het nieuwe gemeenteraadsverkiezingen en kunnen we weer over hetzelfde zeuren.

Filip Dewinter zal dan al vijftig zijn, en hopelijk wat wijzer en bezadigder. Misschien gaat hij dan meer respect betonen voor het Deurnse VB-gemeenteraadslid Guido Tastenhoye, die door zijn huwelijk met een Thaïse, weet wat er leeft bij allochtonen. Die haalde onlangs het nieuws met die Kazachstaanse familie die hij probeerde eigenhandig te regulariseren. Prompt werd hem door FDW het hart er letterlijk weer uitgeschopt.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 19:46.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 19:47   #2
rechtuit
Schepen

Standaard

enkele bedenkingen:

1. U zegt dat burgemeester dit doet om zijn postje te redden, ik zeg niet dat dit niet zo is, maar een van de hoofdredenen van het cordon is juist de bekommernis om de postjes van de andere partijen! Het belang uitsluiten om zelf aan de potten te kunnen blijven!

2. duidelijk voorbeeld is dit voorval van het feit dat particratie het haalt van de democratie!

3. Wat een zwakke, pastoorachtige drogreden van Vandeurzen: problemen op een scherpe manier aankaarten mag niet, liever onder de mat vegen en niets doen is de boodschap van de CD&V.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 19:49   #3
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
CD&V voorzitter Jo van Deurzen roept zijn dissidente partijgenoot Harrie Hendrickx, die zit te popelen om het cordon sanitaire te doorbreken om zijn postje veilig te stellen, snel weer tot de orde.

Niemand wil blijkbaar met Marie-Rose Morel in het bad. Het lijkt me nochtans een lekkere meid. Zou er iets tussen Morelleke Forelleke en Handige Harrie aan de hand zijn?

In een communiqué wijst partijvoorzitter Jo Vandeurzen elke samenwerking met Vlaams Belang af. "We gaan niet in zee met een partij die de problemen uitvergroot en de mensen tegen mekaar opzet."

CD&V zal van al zijn kandidaten een engagementsverklaring eisen waarin ze verklaren de partijlijn te volgen, een duidelijke terechtwijzing van burgemeester Hendrickx, anders wacht hem de klassieke schop door het gat van de timmerman.

Zo te zien lijkt ook na de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 alles bij het oude te blijven. In 2012 zijn het nieuwe gemeenteraadsverkiezingen en kunnen we weer over hetzelfde zeuren.

Filip Dewinter zal dan al vijftig zijn, en hopelijk wat wijzer en bezadigder. Misschien gaat hij dan meer respect betonen voor VB-gemeenteraadslid Guido Tastenhoye, die door zijn huwelijk met een Thaïse, weet wat er leeft bij allochtonen. Die haalde onlangs het nieuws met die Kazachstaanse familie die hij probeerde eigenhandig te regulariseren. Prompt werd hem door FDW het hart er letterlijk weer uitgeschopt.
Jij en ik zullen dan 60 zijn,2 ouwe zakken die op het forum zagen en zeveren en niks ten goede kunnen veranderen.
Oud 13 maart 2006, 19:54   #4
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Jij en ik zullen dan 60 zijn,2 ouwe zakken die op het forum zagen en zeveren en niks ten goede kunnen veranderen.
Spreek voor uzelve.
Oud 13 maart 2006, 19:55   #5
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
enkele bedenkingen:

1. U zegt dat burgemeester dit doet om zijn postje te redden, ik zeg niet dat dit niet zo is, maar een van de hoofdredenen van het cordon is juist de bekommernis om de postjes van de andere partijen! Het belang uitsluiten om zelf aan de potten te kunnen blijven!

2. duidelijk voorbeeld is dit voorval van het feit dat particratie het haalt van de democratie!

3. Wat een zwakke, pastoorachtige drogreden van Vandeurzen: problemen op een scherpe manier aankaarten mag niet, liever onder de mat vegen en niets doen is de boodschap van de CD&V.
U vergeet er wel effe bij te vermelden dat het VB geen democratische partij is. Ik neem aan dat dit een vergetelheid van uwentwege is. U lijkt mij toch geen dommerik te zijn. Bovendien negeert u de inhoud van dit -nochtans erg belangrijke- citaat: "We gaan niet in zee met een partij die de problemen uitvergroot en de mensen tegen mekaar opzet." Kan u daar ook op antwoorden? Tenslotte is dit toch de essentie van de zaak en deze kwestie?

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 19:59.
Oud 13 maart 2006, 19:56   #6
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het cordon (het negeren) rond het VB moet worden opgeheven. Het heeft alleen maar averechts gewerkt en het is niet echt democratisch. Laat het VB maar bewijzen of ze de verantwoordelijkheid aankan en echt in staat is om problemen op te lossen. De kiezers willen dat, hoe zeer ik dat ook betreur. Maar dat is democratie.
Oud 13 maart 2006, 20:01   #7
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Ik denk dat het cordon (het negeren) rond het VB moet worden opgeheven. Het heeft alleen maar averechts gewerkt en het is niet echt democratisch. Laat het VB maar bewijzen of ze de verantwoordelijkheid aankan en echt in staat is om problemen op te lossen. De kiezers willen dat, hoe zeer ik dat ook betreur. Maar dat is democratie.
Juist!
Oud 13 maart 2006, 20:02   #8
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
In Nederland hebben ze wél het cordon sanitaire (als het al bestond) doorbroken en Leefbaar Nederland van de ietwat onFortuynlijke pedofiele Pim mee in bad genomen. Met het gekende resultaat, zie de verkiezingsuitslagen van vorige week.

Als we dan toch al bij voorbaat de uitslag kennen van een experiment waarbij het VB effe mee mag besturen, waarom zouden we daar dan nog onze energie, tijd en bakken geld aan besteden? Op zich alleen al is De Farce van Holland al hét bewijs van iets wat we al zeker niet moeten proberen. 8)

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:06.
Oud 13 maart 2006, 20:05   #9
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pedofiele Pim Fortuyn

Pedofiel omdat hij homo was?
Niet erg politiek correct, Piano.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 20:09   #10
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergeet er wel effe bij te vermelden dat het VB geen democratische partij is. Ik neem aan dat dit een vergetelheid van uwentwege is. U lijkt mij toch geen dommerik te zijn. Bovendien negeert u de inhoud van dit -nochtans erg belangrijke- citaat: "We gaan niet in zee met een partij die de problemen uitvergroot en de mensen tegen mekaar opzet." Kan u daar ook op antwoorden? Tenslotte is dit toch de essentie van de zaak en deze kwestie?
Het VB is een even democratische partij als alle anderen. Indien u een greintje intellectuele eerlijkheid zou hebben, zou u de dingen correct weergeven, en niet zoals de hyprocrieten van onze regimezender, steeds maar desinformeren en verdraaien. Niet de partij VB werd veroordeeld, wel enkele van haar vzw's, en zoals u goed weet, kwam die veroordeling er op bestelling van de PS , na talrijke wetswijzigingen op maat en nadat uiteindelijk een disponibel rechterke bereid werd gevonden.

Verder hoorde ik de CD&V-voorzitter lullen over het niet meedoen aan de uitsluitingspolitiek van het VB. Welke uitsluitingspolitiek? De enige daadwerklijke uitsluitingspolitiek die er de laatste jaren gevoerd werd, gebeurde notabene door de zelfverklaarde 'democratische' partijen via het cordon sanitaire.
Knorretje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 20:11   #11
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht

Pedofiel omdat hij homo was?
Niet erg politiek correct, Piano.
Bron: Pim deed het met jongetjes
Oud 13 maart 2006, 20:18   #12
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Het VB is een even democratische partij als alle anderen. Indien u een greintje intellectuele eerlijkheid zou hebben, zou u de dingen correct weergeven, en niet zoals de hyprocrieten van onze regimezender, steeds maar desinformeren en verdraaien. Niet de partij VB werd veroordeeld, wel enkele van haar vzw's, en zoals u goed weet, kwam die veroordeling er op bestelling van de PS , na talrijke wetswijzigingen op maat en nadat uiteindelijk een disponibel rechterke bereid werd gevonden.
Natuurlijk werd de partij an sich veroordeeld. Juridisch kon dat wel niet, omdat partijen geen juridische rechtsgeldigheid hebben, vandaar dat de vzw's werden aangepakt die de partijtoelagen incasseerden. Of waarom dacht je dat het VB plots een andere naam koos en andere Grondbeginselen uitschreef? Niet dat ze een andere partij werd, maar er anders moest uitzien natuurlijk. Was ze inderdaad een nieuwe partij, waren ze hun dodaties kwijt.

Citaat:
Verder hoorde ik de CD&V-voorzitter lullen over het niet meedoen aan de uitsluitingspolitiek van het VB. Welke uitsluitingspolitiek? De enige daadwerklijke uitsluitingspolitiek die er de laatste jaren gevoerd werd, gebeurde notabene door de zelfverklaarde 'democratische' partijen via het cordon sanitaire.
De dag dat het VB 50% plus 1 van de stemmen behaalt en toch blijft uitgesloten, wil ik het best met je nog eens over democratische principes hebben en... dan nog. Vergeet nooit dat Adolf Hitlers partij de NSDAP OOK via democratische verkiezingen aan de macht kwam en met slechts 33,10% van de Duitse stemmen Hitler als Rijkskanselier bombardeerde.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:19.
Oud 13 maart 2006, 20:20   #13
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Bedankt Mr. Vandeurzen. U neemt mijn laatste twijfel weg in mijn keuze tussen uw partij en het VB.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 20:22   #14
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Bedankt Mr. Vandeurzen. U neemt mijn laatste twijfel weg in mijn keuze tussen uw partij en het VB.
Eindelijk een wijs besluit: welkom in de SP.a!
Oud 13 maart 2006, 20:27   #15
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je plannen om in de criminaliteit /corruptie te gaan Lonhorn? De leermeesters bij de Spa staan paraat !
Oud 13 maart 2006, 20:27   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet te vroeg viktorie kraaien Piano.
Burgemeester Hendrickx legt zich niet neer bij de partijrichtlijn en vraagt zich openlijk af waarom hij zou moeten buigen voor de partijtop.
Hij vraagt een gesprek met de CD&V top.
Desnoods verlaat ik de politiek.Ik vorm geen meerderheid waar ik mijn eigen programma niet kan uitvoeren omdat we in een coalitie gedwongen worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 20:27   #17
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te riskant gezien er een wetsvoorstel loopt dat zou toelaten om demente mensen een fatale spuit toe te dienen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2006, 20:37   #18
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Niet te vroeg viktorie kraaien Piano.
Burgemeester Hendrickx legt zich niet neer bij de partijrichtlijn en vraagt zich openlijk af waarom hij zou moeten buigen voor de partijtop.
Hij vraagt een gesprek met de CD&V top.
Desnoods verlaat ik de politiek.Ik vorm geen meerderheid waar ik mijn eigen programma niet kan uitvoeren omdat we in een coalitie gedwongen worden.
Precies! VB'r Daïwa: Handige Harrie schopt zichzelf een weg naar buiten. Dat'm maar bij VB-Vlott zijn Heil gaat zoeken, misschien is er nog plaats op de lijst?

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:38.
Oud 13 maart 2006, 20:42   #19
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Flauwe kul. Als die wet er zou gekomen zijn met een minderheid van stemmen, zou ik je voluit in je redenatie zijn gevolgd. Het volk echter heeft via haar wettig verkozenen bij meerderheid gesproken én geoordeeld dat het VB een foute partij was en... dat nog steeds is. Face it!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klager
Het is enkel het VB dat dit soort politiek jargon hanteert. Denk daar gerust even over na.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:42.
Oud 13 maart 2006, 20:47   #20
Knorretje
Banneling

Standaard

Citaat:
Flauwe kul. Als die wet er zou gekomen zijn met een minderheid van stemmen, zou ik je voluit in je redenatie zijn gevolgd. Het volk heeft via haar wettig verkozenen gesproken en geoordeeld dat het VB een foute partij was en... dat nog steeds is. Face it!

Niet het VB werd veroordeeld. Punt. Het volk heeft trouwens niet geoordeeld en veroordeeld. Een selectief gekozen rechter heeft de vzw's veroordeeld omdat Guy en consoorten deze steeds groter wordende concurrent een hak wou zetten. Machtsgeilheid heet dat. De Spa is daar nog het meest verslaafd aan.

Het is enkel het VB dat dit soort politiek jargon hanteert. Denk daar gerust even over na.
Het VB noet de dingen gewoon bij naam. Punt. Iets waar de 'progressieven' de lef niet voor hebben : die laten liever de zaken verotten. Er is niets, maar dan helemaal niets tegen een streng immigratie- en vreemdelingenbeleid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be