![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CD&V voorzitter Jo van Deurzen roept zijn dissidente partijgenoot Harrie Hendrickx, die zit te popelen om het cordon sanitaire te doorbreken om zijn postje veilig te stellen, snel weer tot de orde.
Niemand wil blijkbaar met Marie-Rose Morel in het bad. Het lijkt me nochtans een lekkere meid. Zou er iets tussen Morelleke Forelleke en Handige Harrie aan de hand zijn? ![]() In een communiqué wijst partijvoorzitter Jo Vandeurzen elke samenwerking met Vlaams Belang af. "We gaan niet in zee met een partij die de problemen uitvergroot en de mensen tegen mekaar opzet." CD&V zal van al zijn kandidaten een engagementsverklaring eisen waarin ze verklaren de partijlijn te volgen, een duidelijke terechtwijzing van burgemeester Hendrickx, anders wacht hem de klassieke schop door het gat van de timmerman. Zo te zien lijkt ook na de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2006 alles bij het oude te blijven. In 2012 zijn het nieuwe gemeenteraadsverkiezingen en kunnen we weer over hetzelfde zeuren. Filip Dewinter zal dan al vijftig zijn, en hopelijk wat wijzer en bezadigder. Misschien gaat hij dan meer respect betonen voor het Deurnse VB-gemeenteraadslid Guido Tastenhoye, die door zijn huwelijk met een Thaïse, weet wat er leeft bij allochtonen. Die haalde onlangs het nieuws met die Kazachstaanse familie die hij probeerde eigenhandig te regulariseren. Prompt werd hem door FDW het hart er letterlijk weer uitgeschopt.
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Schepen
|
![]() enkele bedenkingen:
1. U zegt dat burgemeester dit doet om zijn postje te redden, ik zeg niet dat dit niet zo is, maar een van de hoofdredenen van het cordon is juist de bekommernis om de postjes van de andere partijen! Het belang uitsluiten om zelf aan de potten te kunnen blijven! 2. duidelijk voorbeeld is dit voorval van het feit dat particratie het haalt van de democratie! 3. Wat een zwakke, pastoorachtige drogreden van Vandeurzen: problemen op een scherpe manier aankaarten mag niet, liever onder de mat vegen en niets doen is de boodschap van de CD&V. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik denk dat het cordon (het negeren) rond het VB moet worden opgeheven. Het heeft alleen maar averechts gewerkt en het is niet echt democratisch. Laat het VB maar bewijzen of ze de verantwoordelijkheid aankan en echt in staat is om problemen op te lossen. De kiezers willen dat, hoe zeer ik dat ook betreur. Maar dat is democratie.
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Als we dan toch al bij voorbaat de uitslag kennen van een experiment waarbij het VB effe mee mag besturen, waarom zouden we daar dan nog onze energie, tijd en bakken geld aan besteden? Op zich alleen al is De Farce van Holland al hét bewijs van iets wat we al zeker niet moeten proberen. 8)
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() ![]() Pedofiel omdat hij homo was? Niet erg politiek correct, Piano. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder hoorde ik de CD&V-voorzitter lullen over het niet meedoen aan de uitsluitingspolitiek van het VB. Welke uitsluitingspolitiek? De enige daadwerklijke uitsluitingspolitiek die er de laatste jaren gevoerd werd, gebeurde notabene door de zelfverklaarde 'democratische' partijen via het cordon sanitaire. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Bedankt Mr. Vandeurzen. U neemt mijn laatste twijfel weg in mijn keuze tussen uw partij en het VB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Burgemeester Hendrickx legt zich niet neer bij de partijrichtlijn en vraagt zich openlijk af waarom hij zou moeten buigen voor de partijtop. Hij vraagt een gesprek met de CD&V top. Desnoods verlaat ik de politiek.Ik vorm geen meerderheid waar ik mijn eigen programma niet kan uitvoeren omdat we in een coalitie gedwongen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]()
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Islam is the sword the left is using to slit the throat of America." Charlie Kirk social media post, 8 September 2025 Laatst gewijzigd door thePiano : 13 maart 2006 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |