![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Je bloed zal over de straat stromen"
"Ik zal je persoonlijk komen onthoofden, kankerjood" "We hebben onze soldaten getraind en onze messen gescherpt" ... Het is maar een kleine greep uit de 120 (!) doodsbedreigingen die het Nederlandse kamerlid Geert Wilders kreeg na de rel rond de Deense Mohammed-cartoons. Wilders plaatste de spotprenten toen op zijn website. "Ik wist dat er wat ging komen", zegt hij in de Nederlandse krant Algemeen Dagblad. "Maar niet van die aard". De Nederlandse Justitie onderzoekt de bedreigingen. Vier daders werden al opgepakt en veroordeeld. En wij moeten tolerant zijn ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schrijft zelf dat er al vier daders opgepakt en veroordeeld werden.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Hij leeft nog heb ik onlangs gehoord.
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zegt dit genoeg of wilt u meer informatie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch word ik boos wanneer ik zo'n bericht lees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je Wilders wilt bekritiseren, dan kan dat, maar het is in dit geval off topic. Mij gaat het vooral om de reacties van sommige mensen op domme prenten. En vergeet niet dat Nederland de laatste jaren reeds verschillende politieke moorden heeft gekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Wilders heeft niet allen die cartoons geplaatst op zijn website, hij heeft het ook nog eens in de krant laten zetten. Ik zeg niet dat hij die bedreigingen heeft verzonnen maar 'Ik wist dat er iets zou komen maar niet van die(n) aard' is schijnheilig. Hij heeft de bedreigingen uitgelokt. Begrijp me goed, iedereen moet vrijelijk zijn zegje kunnen doen zonder bedreigd te worden. Maar kunt u me uitleggen wat het nut was van alle cartoons op zijn website te publiceren, behalve provocatie? De kranten hadden er al over bericht en sommigen hadden ter illustratie een aantal cartoons herhaald. Iedereen heeft er in vrijheid het zijne over gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind trouwens niet dat het plaatsen van tekeningen een reden is om iemand te bedreigen. Sterker nog, ik vind dat er nooit een reden is om iemand te bedreigen. Opmerkingen als zou iemand bedreigingen uitlokken vind ik dan ook de omgekeerde wereld: je gaat er dan vanuit dat het normaal is als iemand bedreigd wordt in bepaalde gevallen/bij bepaalde acties. Het moet toch niet gekker worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
De rel was al in volle gang; Wilders wordt regelmatig ernstig bedreigd; Het heeft geen enkel nut voor een politicus om die cartoons te herpubliceren. Voor een krant? Ja! Voor een informatieve site? Ook ja! Bedreigingen moeten helemaal niet plaatsvinden. Het is dan ook zeker niet normaal als iemand bedreigd wordt. Maar daar ging de rel juist al over. Dit was makkelijk 'scoren' voor Geert. Voorbeeld: Er is een weg met gaten en kuilen. Iedereen klaagt over die weg want er gebeuren teveel ongelukken. Geert stapt in zijn auto en rijdt er met 200 km/h overheen. Is het goed dat die weg slecht is? Natuurlijk niet. Is dat een misstand? Moet ie gerepareerd worden? Natuurlijk. Maar niet klagen dat je niet wist dat je uitlaat eronder zou wegklappen als je er toch overheen rijdt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben van oordeel dat het net omgekeerd is. Iedereen had net zoals Wilders gewoon uit principe alle cartoons op zoveel mogelijk websites en kranten moeten publiceren. Hij heeft er als een van de weinigen de moed voor gehad. Want daar gaat het om. Ons recht op de vrije meningsuiting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, wat is dat dat islamitisch geweld, de zelfmoordaanslagen, de chantage, de geweldplegingen .... toch allemaal akkefietjes in vergelijing met die onheuse cartoons. Je moet leren relativeren Antoon ! Niets ergers dan een cartoon met een bommenprofeet op. Vrijheid van meningsuiting? In de dar-al-islam is dat niet meer nodig Antoon. Dat hebben de multikullies al lang begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Aha! Vandaar dat die lul de grondwet wil 'aanpassen' Citaat:
LvK: http://www.telegraaf.nl/binnenland/3..._Grondwet.html Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 21 maart 2006 om 13:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Leugen over spotprenten dwingt Zweedse minister tot ontslag
![]() document.write(''); ![]() De Zweedse minister van Buitenlandse Zaken, Laila Freivalds, is afgetreden. Ze wordt ervan beschuldigd tegen de pers te hebben gelogen over de sluiting van een ultrarechtse website waarop de omstreden sportprenten van de profeet Mohammed waren te zien. De sociaaldemocratische bewindsvrouw had gisteren na eerdere ontkenningen moeten toegeven dat haar ministerie betrokken was in de sluiting van een Zweedse internetsite die de controversiële cartoons had gepubliceerd. De site werd op 9 februari van internet verwijderd, nadat een ambtenaar van Freivalds ministerie contact had opgenomen met de internetprovider waar de site onderdak had gevonden. Het verwijderen van de site werd in de pers en door leden van de oppositie bekritiseerd, omdat de vrijheid van meningsuiting in het geding zou zijn. Freivalds ontkende haar ambtenaar opdracht te hebben gegeven de internetprovider te benaderen, maar moest daar later van terugkomen. De oppositie in het parlement had Freivalds ervan beticht de publieke opinie te hebben misleid. Op een persconferentie zei Freivalds dat ze onder de huidige omstandigheden niet kon aanblijven. Freivalds volgde in 2003 de vermoorde Anna Lindh op. Ze wordt tijdelijk vervangen door onderminister van Buitenlandse Zaken Bo Ringholm, zo maakte premier Goran Persson bekend. Gelukkig zijn er nog Europese landen waar dhimmitude nog niet loont. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
De redenering als zou iemand bedreigingen kunnen uitlokken slaat absoluut nergens op. Je gaat er dan vanuit dat bedreigingen vanzelfsprekend zijn bij bepaalde acties. Dat is echt de omgekeerde wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Would be terroristen streng bestraffen ! Maar ook een beetje terughoudendheid kan geen kwaad. Doe eens een reisje naar Belfast waar op
de aangrenzende lege muren tussen katholieke en protestantse wijken nog altijd grote haatmuurschilderingen prijken. Is dat vrije meningsuiting ? Het blijvend provoceren van de "andere" ? Het in stand houden van haatgevoelens ? Is er een fundamenteel verschil tussen een katholiek die een bom in een protestantse pub smijt en een soenniet die een bom in een sjietische moskee smijt ? Moeten wij "De katholieken" of "de protestanten" of de "Moslims" teroorisme verwijten ? Nee : we weten dat het hier telkens om een minderheid gaat, het probleem is dat het aanhoudend gebruik van geweld zulke minderheden een te verdragende stem bezorgt en het veel tijd (en slachtoffers) kost voordat de mensen zelf bewust worden van het feit dat ze door een minderheid op sleeptouw genomen worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Wilders houdt van makkelijk scoren. Dat heeft hij nu weer gedaan. Sterker nog, vandaag opnieuw. Ik heb 100x meer respect voor Hirsi Ali en haar rede in Duitsland dan voor het laag bij de grondse populisme van Wilders. Als iemand nu veraf staat van een integere politicus, dan is hij het. (BTW: Dit heeft niets met zijn 'standpunten' te maken maar alles met zijn gedrag.) PS.: En met zijn gespeelde onschuld: 'Ik had dit niet verwacht...etc''. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 maart 2006 om 01:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Inderdaad. De moslims waren waarschijnlijk te lui en te druk bezig met hun OCMW-geld op te doen om ook nog eens buiten te komen om hun bedreigingen hard te maken. Alé, 't zijn toch sukkels alleszins, 120 bedreigingen en geen één aanslag, dat vind ik maar mieters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een ongelukkige toevallige samenloop van willekeurige omstandigheden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik heb gisteren zijn 'denktank' gezien bij Barend en Van Dorp. Wat een angstige bange, enge man.
|
![]() |
![]() |