Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2006, 12:56   #1
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard Krakers belaagden ME met ijzeren pijpen

Krakers belaagden ME met ijzeren pijpen
Tijdens de ontruimingsdag van kraakpanden die de Amsterdamse politie gisteren uitvoerde, is bij één pand de mobiele eenheid (ME) belaagd met ijzeren pijpen en brandbare vloeistof. Vanuit een zwaar gebarricadeerd pand aan de Bilderdijkstraat (Oud-West) probeerden krakers leden van de ME te verwonden.
De ME'ers werden vanuit ramen bekogeld met ijzeren pijpen waaraan scherpe punten waren geslepen. Ook werd er brandbare vloeistof zoals spiritus over ze heen gegooid. Politiewoordvoerder Leo Dortland: ''De actie die genomen is tegen onze mensen gaat alle perken te buiten. Met speciaal geprepareerde pijpen is de aanval op ons geopend met maar één doel en dat is om ons te verwonden.''
Volgens de woordvoerder zijn er ''wonder boven wonder'' geen gewonden gevallen. De schilden die de ME'ers gebruikten, zaten vol gaten die ontstonden door de pijpen af te weren. De krakers die zich schuldig hebben gemaakt aan het smijtwerk konden ontkomen. Mochten ze worden gepakt dan zal hen poging tot doodslag ten laste worden gelegd. Er zijn video-opnamen van de ontruiming gemaakt.
In totaal heeft de politie tijdens de ontruimingsdag zeven panden ontruimd. Daarbij zijn vijf personen aangehouden. Deze arrestaties vonden plaats omdat de krakers verzet pleegden, ME'ers lastigvielen of agenten beledigden.
Foto's en een verslag van de diverse ontruimingen zijn te vinden op de actiesite Indymedia.
http://indymedia.nl/nl/2006/03/35007.shtml
http://indymedia.nl/nl/2006/03/35003.shtml
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/63221

Voor de leken, indymedia is het toppunt van politiek correctheid, als iets niet 110% extreem links is word het binnen 2 minuten verwijderd.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 12:57   #2
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ook zo lekker, links zegt dat je niet ''het recht in eigen handen mag nemen'' maar zelf proberen ze even mensen te doorboren en dus te vermoorden met stalen pijpen waar ze zelf punten aan hebben geslepen.

verder zegt links ook dat je een inbreker niet eens een klap mag geven, maar als extreem linkse krakers de wet overtreden dan mogen hun wel mensen vermoorden..........

hoezo links is selectief....
Oud 22 maart 2006, 13:06   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

er zijn krakers en krakers he. ik ken de juiste toedracht niet van wat je hier allemaal schrijft maar ik vind wel dat iemand het recht heeft zich tegen gedwongen ontruiming te verzetten. eigenlijk is dat gewoon zelfverdediging. Op straat moeten slapen met dit weer kan levensbedreigend zijn. Waarom zoeken die stomme flikken geen andere job waarbij ze niemand dakloos moeten maken ? of waarom weigeren ze die opdracht niet ?

in ieder geval vind ik dat een kraker die ontruimd wordt en die daardoor effectief dakloos dreigt te worden het volste recht heeft zich met alle nodige middelen tegen deze van overheidswege bedreven schending van het recht op huisvesting te verdedigen.

zelf zou ik het evenwel niet doen en hooguit met paardevlaaien smijten.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 13:08.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 13:08   #4
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Er is niemand dakloos in Nederland omdat er te weinig huizen zijn, en hoe komt het dat het dan alleen van die punk crusties mensen krakers zijn, ik moet het eerste normale gezin nog zien kraken.
Oud 22 maart 2006, 13:08   #5
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Verder, Nederland is vol, Amsterdam is overvol, geen wonder dat er dan minder huizen beschikbaar zijn.
Oud 22 maart 2006, 13:11   #6

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius Bekijk bericht
Er is niemand dakloos in Nederland omdat er te weinig huizen zijn, en hoe komt het dat het dan alleen van die punk crusties mensen krakers zijn, ik moet het eerste normale gezin nog zien kraken.
Daarin vergis je je dus. En dat komt ook door dit soort van berichtgeving. Brave krakers zijn niet sensationeel genoeg en komen niet in de media. Wanneer krakers een volkskeuken organiseren en hongerige mensen met voedseloverschotten eten geven dan vindt de pers dit niet interessant. Maar als ze in gent bij een ontruiming met een winkelkarretje smijten dan wel natuurlijk.

zelf heb ik in totaal minstens 10 jaar gekraakt en ik verzeker je geen punk te zijn noch dat ooit geweest te zijn. Noch bij het kraken zelf, noch bij de ontruiming heb ik geweld gebruikt. Bovendien ga ik het binnenkort terug doen want voel mezelf te goed om huur te betalen aan een mentaal minderwaardige pandjesmelker.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 13:15.
Oud 22 maart 2006, 13:12   #7

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
Er is niemand dakloos in Nederland omdat er te weinig huizen zijn,
beetje in tegenspraak met ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
Verder, Nederland is vol, Amsterdam is overvol, geen wonder dat er dan minder huizen beschikbaar zijn.
weet je het zelf nu nog ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 13:13.
Oud 22 maart 2006, 15:27   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
Daarin vergis je je dus. En dat komt ook door dit soort van berichtgeving. Brave krakers zijn niet sensationeel genoeg en komen niet in de media. Wanneer krakers een volkskeuken organiseren en hongerige mensen met voedseloverschotten eten geven dan vindt de pers dit niet interessant. Maar als ze in gent bij een ontruiming met een winkelkarretje smijten dan wel natuurlijk.

zelf heb ik in totaal minstens 10 jaar gekraakt en ik verzeker je geen punk te zijn noch dat ooit geweest te zijn. Noch bij het kraken zelf, noch bij de ontruiming heb ik geweld gebruikt. Bovendien ga ik het binnenkort terug doen want voel mezelf te goed om huur te betalen aan een mentaal minderwaardige pandjesmelker.
Ne punker kobaf Zie dat Chipie dat maar niet leest hé HA HA HA,ik kan me dat niet voorstellen king Maar wat je over die huur zegt is eigenlijk wel juist want bij mij vertegenwoordigt de huur 1/3 van mijn maandloon wat schande is

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 maart 2006 om 15:30.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 15:30   #9
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
weet ge waarom?Als ge met uw kinderen in een kraakpand zit, en dat word ontruimd, dan word je beschouwd als dakloze, en de sociale hulpverlening neemt dan uw kinderen van u weg om ze in een tehuis te stoppen.Daarom laten mensen met kinderen zich nog liever uitbuiten door pandjesmelkers, en leven met een heel gezin in één kamer, inplaats van een mooi, ruim huis te kraken en het risiko te nemen hun kinderen kwijt te spelen.Dit word natuurlijk nergens verteld...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2006, 17:05   #10
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Je bedoeld je gaat weer een huis stelen

mag ik ook jouw fiets stelen als je hem al 2 weken niet meer heb gebruikt ?

of je garage of zolder ?

ik heb me eigen ook een tijdje in de krakerswereld begeven, niet gewoond (te vies) en wat een ellende zeg, 9 van de 10 zaten in een droomwereld van drugs en politiek correctheid, maar een enkeling was nog redelijk en daar was ik dus ook mee.

ik kom al een tijdje niet meer in die panden, ook niet omdat de linkse wereld iedereen weert die niet ''politiek correct'' is.

probeer maar eens een centrum rechts kraakpanden te beginnen... heb je gelijk een linkse krakersknokploeg voor je deur staan.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
Oud 22 maart 2006, 17:09   #11
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
weet ge waarom?Als ge met uw kinderen in een kraakpand zit, en dat word ontruimd, dan word je beschouwd als dakloze, en de sociale hulpverlening neemt dan uw kinderen van u weg om ze in een tehuis te stoppen.Daarom laten mensen met kinderen zich nog liever uitbuiten door pandjesmelkers, en leven met een heel gezin in één kamer, inplaats van een mooi, ruim huis te kraken en het risiko te nemen hun kinderen kwijt te spelen.Dit word natuurlijk nergens verteld...
Ik heb anders nog nooit een gezin een pand zien kraken

behalve gezinnen met allemaal dreadlocks dan

Het is logisch dat Amsterdam weinig woningen heeft, Amsterdam is een volle stad, of je wilt alles slopen en er alleen nog maar flats neer ga zetten.

Oud 22 maart 2006, 17:11   #12

Standaard

Citaat:

mag ik ook jouw fiets stelen als je hem al 2 weken niet meer heb gebruikt ?

of je garage of zolder ?

ik heb me eigen ook een tijdje in de krakerswereld begeven, niet gewoond (te vies) en wat een ellende zeg, 9 van de 10 zaten in een droomwereld van drugs en politiek correctheid, maar een enkeling was nog redelijk en daar was ik dus ook mee.

ik kom al een tijdje niet meer in die panden, ook niet omdat de linkse wereld iedereen weert die niet ''politiek correct'' is.

probeer maar eens een centrum rechts kraakpanden te beginnen... heb je gelijk een linkse krakersknokploeg voor je deur staan.
ik ben wel links maar niet politiek correct links. Ik heb zelfs een hekel aan politieke correctheid. Ik kan niet ontkennen dat ik er ook in het krakerswereldje een buitenbeentje in ben, hoewel er nog zijn. Niettemin hebben ze me binnenkort toch uitgenodigd om een lezing te komen geven bij een groep die aan de unief verbonden is. het belangrijkste is voor de krakers dat je ook antikapitalist bent en dat ben ik in hart en nieren. Verder ook wel idd dat je geen racist bent. Dat ben ik ook niet maar problemen met migranten moeten wel bespreekbaar blijven.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 17:15.
Oud 22 maart 2006, 17:13   #13
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

YES, terug naar 1980, toen was er ook ambiance, Trix die men niet op de troon wou,....
Oud 22 maart 2006, 17:14   #14

Standaard

Citaat:
Ik heb anders nog nooit een gezin een pand zien kraken

behalve gezinnen met allemaal dreadlocks dan

Het is logisch dat Amsterdam weinig woningen heeft, Amsterdam is een volle stad, of je wilt alles slopen en er alleen nog maar flats neer ga zetten.
eerst waren het allemaal punks, nu hebben ze allemaal dread locks. Ik verzeker je dat ik ook geen dread locks heb. Ik ken ook krakers met kale knikkers. die worden door de dreads gemakkelijk aanvaard.

vraagje

worden de dreads ook onder de kale knikkers aanvaard ?
zou ik een lezing mogen komen geven over vws bij de kale knikkers als niet racist ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 maart 2006 om 17:15.
Oud 22 maart 2006, 17:16   #15
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Indien een woning niet verhuurd wordt en reeds lang leeg staat, is dat speculeren op de grondprijs. De waarde van die grond zakt niet omdat er een kraakpand op staat. Dat huis is totaal waardeloos omdat het toch afgebroken zal worden.
Oud 22 maart 2006, 17:16   #16

Standaard

Citaat:
je bedoeld dat ik het kapitalisme ga ontruimen
Oud 22 maart 2006, 17:17   #17

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Indien een woning niet verhuurd wordt en reeds lang leeg staat, is dat speculeren op de grondprijs. De waarde van die grond zakt niet omdat er een kraakpand op staat. Dat huis is totaal waardeloos omdat het toch afgebroken zal worden.
voila
Oud 22 maart 2006, 17:18   #18
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
voila
Dus indien men iets gebruikt wat waardeloos is....Kan er nooit sprake zijn van diefstal, sorry Tony Van Parys...
Oud 22 maart 2006, 17:18   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je bedoeld dat ik het kapitalisme ga ontruimen
lol
Oud 22 maart 2006, 17:20   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Dus indien men iets gebruikt wat waardeloos is....Kan er nooit sprake zijn van diefstal, sorry Tony

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be