![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() [SIZE=4]Kabinetsleden alweer in aantal verdubbeld[/SIZE]
De kabinetsleden zijn alweer in aantal verdubbeld en de uitgaven van de kabinetten zijn met de helft toegenomen. De Copernicushervorming die ze wou afschaffen, is al lang vergeten. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk donderdag. Het aantal kabinetsleden van de federale ministers zijn in 15 jaar tijd (1989-2004) zo goed als verdubbeld, alleszins het aantal stafleden daarin. Dat berekenden Christophe Pelgrims en Sofie Dereu van het Instituut voor de Overheid (KU Leuven). In 1989 had een federale minister gemiddeld 13,8 persoonlijke politieke stafleden. In 2004 waren er dat 28. De kabinetten zijn ook veel duurder geworden, volgens de onderzoekers. In 1994 kostten ze iets meer dan 30 miljoen euro, in 2004 bijna 55 miljoen euro. (Belga 09:36) bron: de morgen online
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Dus daar zitten die beloofde 200 000 jobs....
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Tja, waarvoor dient ons belastingsgeld in de eerste plaats, denk je? Niet noodzakelijk om het land of regio te verbeteren maar vooral dat zijzelf het goed hebben als ze dan toch uit de politiek stappen of gezet worden.
Spijtig maar waar. ![]() Daarbij, dit land kent geen politici maar politiekers (nieuw woord voor Van Dale ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is poepsimpel te verklaren.
Hoe ONBEKWAMER de Ministers zijn, hoe meer ze kabinetsmedewerkers nodig hebben om zich te kunnen behelpen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp die hele heisa over die kabinetten niet. Men heeft ze willen afschaffen, toch blijven ze bestaan: duidt dat er niet op dat ze een onvervangbare functie vervullen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Feit is wel dat ze behoren tot de belgische politieke cultuur en dat hoeft zelfs niet negatief te zijn. Er valt immers wel iets voor te zeggen dat een minister naast een administratie die de continuiteit van de openbare dienst vertegenwoordigt ook een kabinet heeft van persoonlijke medewerkers op wie hij kan vertrouwen en die hem adviseren in zijn politieke keuzes. Het wordt natuurlijk wel een probleem als men dat kabinet gaat volstoppen met mensen als dank voor bewezen diensten, dan ontaard de originele bedoeling en dat blaast enkel maar het overheidsbudget op, zonder dat deze mensen een significante meerwaarde hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() schaf de kabinetten af, schaf de belastingen af, schaf de rode VRT af, schaf de E40 af, schaf alles af waar iedereen kan gebruik van maken in plaats van alleen ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kunnen andere landen dan werken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles laten als het is, de goede oude tijd blijven koesteren, niks verbeteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dan schept de regering banen, en dan zijn ze nog aant zagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Banen in overheidsdienst hadden we al genoeg, dacht ik ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zijn dat dan niet de ambtenaren waar je het over hebt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren zijn er genoeg in de administratie. Waarom moeten politici hun eigen hofhouding hebben ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() omdat die ambtenaren niet kan selecteren op politieke ideologie
Laatst gewijzigd door Voodoo Child : 31 maart 2006 om 01:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
PS : als je afkomt met een bananenrepubliek waar dat wel zo is, dan staat het me vrij je daarop te pakken ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 maart 2006 om 01:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik probeer ook zo'n jobke te versieren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zal het aantal schijtkabinetten ook weer moeten verdubbeld worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 1 april 2006 om 14:20. |
|
![]() |
![]() |