![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik persoonlijk vind dat we een franstalige premier moeten krijgen. Liefst zo iemand als Jean-Marie Happart. Dan zeggen we 'RIP belgique' nog voordat hij vijf franse woorden ver in zijn eed is geraakt ![]()
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 2 april 2006 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ibourki beklemtoonde dat voor Demotte de taal die de eerste minister spreekt geen taboe mag zijn in een federaal land zoals België, voor zover ,,de politieke voorwaarden vervuld zijn''.
Wat zou hij met dat laatste bedoelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Anderzijds kan ik mij perfect inbeelden dat veel frnastaligen gefrustreerd zijn vanuit puur simpele benadering dat een bevolkingsgroep van 40% van België ook wel eens de premier mag leveren, want dat is al zeker 40 jaar niet meer gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 30 jaar. Maar goed... ik vind dat de volgende premier franstalig moet zijn. Dan gaan de Vlaamse partijen niet meer zo plat op hun buik gaan om de macht te houden. Dat is trouwens de reden waarom er al 30 jaar een Vlaamse premier is... een beetje fotogenieke macht geven aan de grootste vlaamse partij en dan zelf je eisen stellen met het dreigement van het vallen van de regering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() Waarschijnlijk doelt hij op de traditie dat de premier wordt geleverd door de kartelpartner die het meest is vertegenwoordigd in de kamer. De kans bestaat dat de grootste kamerfractie in 2007 de PS zal zijn.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Burgemeester
|
![]() Anderzijds halen ze wel alles binnen ZONDER de premier te leveren... dus zo gefrustreerd zullen ze wel niet rondlopen.
“België heeft geen nationaliteit en, gezien het karakter van zijn inwoners, kan het er ook nooit een hebben. In feite heeft België geen politieke reden van bestaan.” Leopold I van Saksen-Coburg, Koning der Belgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat Di Rupo maar premier worden. Ik meen het...
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() stel je voor, een franstalige premier.
wat zal dat m'n vlaemsche lul doen krimpen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Jij hebt een..... lul... Kijk eens aan, ik dacht dat die geamputeerd was...
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge zaagt Mitgard. Ge ZAAGT enorm en je moet me als een enorm probleem beschouwen om me tegenwoordig zo te schaduwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ja jong.
zo'n goeie vlaemsche. en als ik aan mijn fiere eigen volk denk dan schiet de jeuk in m'n eikel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens... ik zei nochtans dat ik voor was. Blind ook nog, schatje ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga er eens mee naar Goedele, dan kom je nog op VTM ook "en zo".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
gij zijt een inspiratieloze rechtse zagevent zoals je er dertien in een dozijn vindt op de forumpjes. ge hebt het volksbewustzijn ontdekt. proficiat. geeft wat extra glans aan uw zelfperceptie, niet? wat moet het compenseren? heb je complexen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Of is het fantoompijn?
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|